kintu prieplauka keliasPamario krašte visi viešosios informacijos rengėjai jau pernai rudenį paskelbė - Kintų gyvenvietėje, įsikūrusioje dešiniajame Kuršių marių krante, pramoginės ir verslinės žūklės poreikiams 2015-aisiais metais tarnaus iš esmės atnaujinta prieplauka.

Jos pristatymas visuomenei jau įvyko praėjusių metų pabaigoje, tad šiemet, atrodo, jau galėtume naudotis ir džiaugtis investicijų nauda. Juo labiau kad netoli prieplaukos įrengta erdvi automobilių parkavimo aikšelė tiems, kas jokių laivų čia tempti nesiruošia, o atvažiuoja tik pasivaikščioti pamario takais, pasiklausyti bangų mūšos, nendrynų šnaresio ir medžių vainikų ošimo bei paukščių, kylančių virš jų, balsų.

Deja, privažiuoti prie prieplaukos draudžia pastatyti eismo ženklai.

Europinėmis lėšomis rekonstruotą Kintų prieplauką galima pasiekti pasukus iš centrinės, miestelį išilgai kertančios gatvės, vakariniame jos pakrašty.

Tiesa, jokių ženklų, kad vandens transportui - kateriams ar valtims - ties Kintais jau yra įrengta patogi prieplauka, nėra.
O Šilutėje, kuri mažųjų laivų prieplauką už keliolika europinės paramos  milijonų rekonstravo prieš kelerius metus, informacinių ženklų apie jos buvimą buvo pristatyta kone ant kiekvieno kampo...

Kintuose - atvirkščiai. Vienintelis kelių šimtų metrų ilgio įvažiavimas, kuriuo galima atsigabenti priekabą su kateriu ar valtimi iki prieplaukos, yra eismui iš viso uždraustas.

Ženklas, eismą draudžiantis, čia stovi ne vienerius metus, nes jį pastatyti pageidavo Kintų girininkijos administracija.
Ji yra įsikūrusi arčiausiai Kuršių marių, jos teritorijoje auga Lietuvos gamtos paminklas, ekskursantų dažnai lankoma aukščiausia šalyje tuja.

Kad autobusų su lankytojais srautai neužkištų siaurutės gatvelės, vedančios į girininkiją (o dabar - ir į naująją prieplauką), čia kadaise ir buvo pastatytas eismą draudžiantis ženklas. Ir pritvirtinta lentelė su paaiškinimu, kad tują galimą pasiekti pėsčiomis kitu taku, kuris veda iš miestelio centro netoli mokyklos...kintu prieplauka aikstele

Gal eismą draudžiančio ženklo nuo tada niekas nepažeidinėjo? Kurgi ne! Visureigiu važinėjo ir važinėja girininkas, ir ne tik jis. Ir medžiotojai, kurių bokštas stovi prie marių, taip pat statybininkai, žvejai, žinoma, ir prie marių traukiantys keliautojai. Šių eilučių autorė - nuolatinė tarp jų.

„Juk čia pastatytos, įrengtos ir oficialiai tinkamomis naudoti jau yra pripažintos dvi automobilių stovėjimo aikštės, tai kaip jas pasiekti, jei kito kelio, vedančio iki jų, nėra?“, - piktinasi turistai eismą draudžiančiu ženklu.

„Kai išeis pašalas, tas stovas su eismą draudžiančiu ženklu bus ištrauktas, suprantam situacijos absurdiškumą“, - žurnalistei kalbėjo Kintų seniūnas Antanas Kližentis.

Bet jis pasiguodė, kad kito absurdiškumo įveikti vietos bendruomenei nepavyko ir jau nebepavyks. Mat prieplaukos, kurios kanalo ilgis - 250 m, plotis - 20 m, pylimų aukštis - 2,5 m, rekontrukcijai išleidę arti dviejų milijonų litų, įplaukos žiočių pagilinti, kurios itin seklios, leidimo negavo. Nes jos ribojasi su Kintų botaniniu draustiniu, kurį saugo ekotinklo „Natūra 2000“ apsaugos reglamentas.

Pernai vasarą ir rudenį dėl kritulių stygiaus Kuršių marios buvo nusekusios beveik iki kritinės ribos, ir įplauka tapo pelke. Jei šiemet bus tas pats - naujosios prieplaukos funkcionalumas, nepaisant investicijų, bus apgailėtinas.

Dabar statybininkai montuoja valčių nuleidimo įrangą, žūklės įrankių stoginę, baigia kitus darbus, bet per seklumą išplaukti tomis valtimis į marias bus itin keblu.

Ukmergės naujienos

kamieniniubank.lt