istoriniu automobiliu_ralisKol Lietuvos žurnalistai ruošiasi „Viada Press Raliui“, vadinamam žurnalistų raliu, savo techniką blizgina ir trečią kartą drauge su šiuo renginiu vyksiančio istorinių automobilių ralio dalyviai. Pastariesiems, sako organizatoriai, gal ir nereikės trūktelėti „rankinio“ lenktynių trasoje, tačiau varžytis bus dėl ko.

Per gegužės 31 - birželio 1 d. apie 30 „Continental istorinių automobilių ralio“ dalyvių aplankys du regionus: pasivažinės Pamaryje ir nukeliaus iki Latvijos Liepojos apylinkių. Gegužės 31-ąją ralio dalyviai pravažiuos Šilutės Aukštumalės ir Lietuvininkų gatvėmis.

„Lietuvoje laukia pažintis su Mažąja Lietuva. Aplankysime prūsiškus, vokiškus ir lietuviškus miestelius, susipažinsime su jų istorija. Dalyviams teks ne tik įveikti įvairias akylos akies ar guvaus proto reikalaujančias užduotis, bet ir išbandyti paspirtukus ar dviračius, lenktyniaujant sportinėse rungtyse“, – aiškino Valdas Juozas Vilūnas, istorinių automobilių ralio organizatorius ir trasų sudarytojas.

„Šilutės naujienas“ jis informavo, kad gegužės 31 d., 13.45 val. ralio ekipažai atvyks į Ventės ragą, o 14.10 val. pajudės link Šilutės. Nuo 14.35 val. jie važiuos Aukštumalės ir Lietuvininkų gatvėmis, bet Šilutėje nesustos.

Prie šio ralio dalyviams tinkamų užduočių sudarymo prisidėjo ir VĮ „Regitra“. Įmonės paskolintu automobiliu lenktyniaujantiems reikės nurodytoje vietoje tiksliai pastatyti automobilį. Istorinių automobilių ralio dalyviams reikės įveikti nurodytą greičio ruožą per tam tikrą laiką, t.y., apskaičiuoti greitį, kokiu teks važiuoti, ir tiksliai jo laikytis.
Antrąją ralio dieną dalyviai pajudės Liepojos link, kur lauks lenktynės kartodrome, slalomo trasa, muziejus bei užduotys pajūryje.

„Didžiausias iššūkis dėliojant maršrutą ir rungtis Latvijoje buvo rasti tinkamus kelius. Šiame krašte yra daug gražių vietų, įdomių objektų, daug kur norėtum nuvažiuoti, tačiau iki ten veda žvyrkeliai. Teko apie daugelį įdomybių pamiršti“, – neslėpė pašnekovas. Pasak jo, jei standartiniai automobiliai žvyro kelių nesibaido, o kai kurie „Viada Press Ralio“ dalyviai, į lenktynes leidęsi specialiai raliui paruošta technika, tokių kelių net laukia, prabangių istorinių automobilių savininkai į dulkėtus kelius važiuoti nenori – pernelyg brangina savo techniką.

„Nepaisant to, pavyko rasti įdomių vietovių. Pavyzdžiui, Liepojoje teks užsukti į buvusį kalėjimą ir ten papietauti. Galbūt, jeigu kažkas elgsis blogai, ten ir paliksim“, – juokavo V. J. Vilūnas.

Nors istorinių automobilių ralio organizatoriai kasmet stengiasi, kad nesikartotų užduotys ir lankomos vietos, tą sunku pasakyti apie ralio dalyvius. Mat dalis jų yra ištikimi ralio gerbėjai, o patys nuoširdžiai trokšdami dalyvauti, dar ir draugų kartu lenktyniauti prisikalbina.

Tarp nuolatinių ralio dalyvių – senuko „Volvo P1800“, seno „Jaguar“ bei istorinio BMW vairuotojai. Iš viso ralyje dalyvaus apie 30 įvairių automobilių. Pašnekovas akcentavo, kad istorinių automobilių ralio dalyviams nebūtinas istorinis valstybinis numeris. Svarbu, kad automobilis būtų originalus, turėtų reikiamas detales, galiojančią techninę apžiūrą, draudimą.

Ar Šilutėje reikia daugiau gėlynų?

Ukmergės naujienos

kamieniniubank.lt