Aptartos eismo Švėkšnos seniūnijoje problemos

 

„Amžiaus problema“, – taip pavadinta Švėkšnos gyventojams gerai žinoma situacija ties įvažiavimu į jų miestelį nuo Saugų pusės: po Švėkšnos puošmena – viaduku – gali pravažiuoti tik neaukštos mašinos.

Dar vieną problemą gyventojai mato Inkaklių kaime, kur eismas ribojamas iki 50-ies kilometrų per valandą, o greitį fiksuoja tik gyvenvientės pabaigoje, kur vienoje pusėje plyti platūs laukai, įrengtas greičio matuoklis. Čia jau buvo nufotografuota ne viena dešimtis akseleratorių ne laiku spustelėjusių vairuotojų, kurie mano, kad šioje vietoje galima būtų važiuoti bent 70 km per valandą greičiu.

Abi šias problemas seniūnijos gyventojai iškėlė rajono Eismo saugumo komisijai.

Ir įstringa, ir prieš eismą pasuka

Komisijos posėdyje dalyvavęs Švėkšnos seniūnas Alfonsas Šeputis priminė, jog ir Švėkšnos bažnyčia, ir viadukas buvo statyti daugiau nei prieš šimtmetį. Žinia, tuomet tokių milžiniškų gabaritų transporto priemonių nebuvo nė kvapo: važinėjo tik arklių traukiami vežimai, tad ir viaduko aukščio su kaupu pakako.

Tačiau transportui modernėjant įvažiuoti į Švėkšną tapo problema. Ženklas, kad po viaduku gali važiuoti tik tos mašinos, kurių aukštis – iki 3,5 metro, prieš viaduką kabo, tačiau, pasak A.Šepučio, vieni sunkiasvorių automobilių vairuotojai jį pastebi, kiti ir pražiopso. O tada įstringa po viaduku. Tokius vaizdus miestelio gyventojams teko stebėti jau ne kartą.

„Laimė, kad šiandieniniai vilkikai gaminami iš tokių lengvų konstrukcijų, tad juos galima nesunkiai išlaisvinti“, – tik tuo pasidžiaugė seniūnas.

Ne geresnė tendencija, kai žinodami, jog netilps po viaduku, vairuotojai renkasi dar pavojingesnę išeitį – važiuoja pro kitą bažnyčios pusę – prieš eismą, taip rizikuodami sukelti avarijas.

Nepatogumų patiria ir ekskursijas atvežančių moderniųjų „Neoplan“ autobusų vairuotojai. Bet jie, žinodami, kas jų laukia, autobusus palieka miestelio prieigose, prie vadinamojo Laisvės paminklo, o ekskursantus paleidžia eiti pėsčiomis.
Seniūnas perdavė Švėkšnos gyventojų paklausimą, ar yra numatyta kokia koncepcija dėl didžiagabaričių transporto priemonių įvažiavimo (ar apvažiavimo) į miestelį nuo Saugų pusės.

Apylankos planas jau yra

Švėkšniškius šiek tiek nuramino Savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Viktoras Bičkauskas. Jis sakė, jog yra patvirtintas Švėkšnos gyvenvietės infrastruktūros plėtros planas, kuriame suplanuotas ir miestelio aplinkkelis. Yra parengti du alternatyvūs tokio plano variantai. Vienu aplinkkeliu automobiliai galėtų apsukti Švėkšną iš dešinės, įvažiuodami į kelią Gardamas – Švėkšna, o tada miestelį pasiektų pro Vilkėnų kaimą.

Rajono Tarybos politikai planui pritarė dar 2013 metų birželio 27 d., tačiau kada pajudės darbai ir ar iš viso jie pajudės, dar niekas negali pasakyti.

„Negalėčiau tvirtinti, kad planas tikrai bus įgyvendintas, bet jis galioja jau 10 metų“, – sakė V.Bičkauskas.

Jis linksmai citavo pranašišką karvedžio Napoleono posakį, esą dar nė vienas mūšis neprasidėjo be plano, bet nė vienas nesibaigė pagal planą. Tad panašiai gali nutikti ir su šiais planais. Pasak V.Bičkausko, dabar tai – politinės valios klausimas. Tačiau vietovėse, kuriomis eitų naujasis aplinkkelis, žemės pardavimai ir pirkimai jau kontroliuojami.

Galbūt per Inkaklius važiuosime greičiau

Greičio ribojimo Inkakliuose problemą pristatęs A.Šeputis išsakė daugelio miestelio gyventojų nuomonę. Anot jų, kelias per Inkaklius eina gyvenvietės pakraščiu, kitoje jo pusėje plyti tušti laukai, tad iš ten niekas per kelią nevaikšto, todėl nėra reikalo kelis kilometrus riboti greitį iki 50 km/val.

Inkakliškiai mano, kad nuo Inkaklių gyvenvietės ženklo iki posūkio į gyvenvietę galėtų likti 50 km/val. greitis, o nuo posūkio vertėtų leisti važiuoti didesniu greičiu. Dėl to saugumas nenukentėtų.

Galutinį sprendimą priims situaciją įvertinusi VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ specialistų komisija.

Exit mobile version