Eismo saugumą Šilutėje didina žiedinės sankryžos

ziedine sankryza macikaiLietuvos automobilių kelių direkcija pagal 2007-2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos projektus eismo saugos ir aplinkosaugos priemones įgyvendina nuo 2008 metų. Per pirmąjį etapą buvo rekonstruota 13 sankryžų bei nutiesta 18,9 km pėsčiųjų ir dviračių takų už 28,4 mln. litų, iš kurių 26,6 mln. litų finansavo ES. Per antrąjį etapą rekonstruotos 25 sankryžos bei nutiesta 19,17 km pėsčiųjų ir dviračių takų už 33 mln. litų, iš jų 26 mln. skirta iš ES paramos.

Šilutėje įrengtos trys žiedinės sankryžos, kurios labai padidino eismo saugumą.

Šilutės sankryžos nebetenkino poreikių

Visos šalyje rekonstruojamos sankryžos buvo itin avaringos, dalis iš jų liūdnai pagarsėjo kaip „juodosios dėmės“. Todėl pertvarkius jas į žiedines, įrengus apšvietimą, saugumo saleles bei pėsčiųjų ir dviračių takus, sumažėjo transporto spūstys, sankryžos tapo saugesnės tiek vairuotojams, tiek kitiems eismo dalyviams.

Žiedinė sankryža – saugiausias sankryžos tipas, nes joje efektyviai suvaldomas visomis kryptimis judančio transporto greitis, beveik visiškai eliminuojamos konfliktinės situacijos, sankryža tampa daug patogesnė pėstiesiems ir dviratininkams. Žiedinis važiavimas paprastai įrengiamas avaringų sankryžų vietose. Analizės duomenimis, įrengus žiedinę sankryžą eismo įvykių su žuvusiais ir sužeistais žmonėmis sumažėja iki 95 proc.

Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu yra apie 70 žiedinių sankryžų. Kasmet įrengiama vidutiniškai po 5 tokias sankryžas.

Šilutės rajono vadovai, policijos, kelių priežiūros įmonių vadovai apie žiedinių sankryžų būtinybę Šilutėje pradėjo kalbėti bene prieš dešimtmetį, nes keletas sankryžų buvo pavojingos ir avaringos, netenkino eismo dalyvių poreikių, juo labiau – europinių reikalavimų.

Šilutės mieste pirmoji žiedinė sankryža buvo įrengta Klaipėdos – Gluosnių gatvių sankryžoje 2011 m. lapkričio pabaigoje. Žiedo Klaipėdos – Gluosnių gatvių sankirtoje statyba atsiėjo pusę milijono litų. Šilutės r. savivaldybė prisidėjo per 12 tūkst. litų, sumontuodama apšvietimą, priešgaisrinį vandens hidrantą.

Dar dvi žiedinės sankryžos įrengtos Šilutės aplinkkelyje: ties sankryža į Žemaičių Naumiestį ir išvažiavimo į Klaipėdos kelią vietoje.

Visi trys kelio žiedai Šilutėje yra iš vadinamųjų mažųjų žiedų grupės. Į žiedą Šilutės aplinkkelyje ties sankryža į Žemaičių Naumiestį ir į žiedą Klaipėdos – Gluosnių gatvių sankryžoje įvažiuoti galima iš 4 pusių, nes toje vietoje kertasi du keliai. Į kelio žiedą Šilutės aplinkkelyje ties sankryža su Klaipėdos keliu įvažiuojama iš 3 pusių.

Automobiliai šiose žiedinėse sankryžose juda viena eismo juosta. Aplink žiedus įrengti granitiniai bortai, eina trinkelėmis grįsta juosta.

Žiede įmanoma tik lengvai prisiglausti

Žiedinių sankryžų įrengimą palankiai vertina ir Šilutės r. policijos komisariato vadovai, nors ir negali pateikti avaringumo pakitimo tokiose sankryžose statistikos dėl labai paprastos priežasties – policija nefiksuoja lengvų avarijų, vadinamųjų draudiminių įvykių.

Komisariato viršininkas Sigitas Mikutavičius sako, jog žiedinės sankryžos – seniai visoje Europoje pripažinta eismo saugumą didinanti priemonė.

Įprastoje sankryžoje vienas priešais kitą atvažiuojančių automobilių vairuotojai nė nemano mažinti greičio, o neatsargiai manevruodami ne kartą tokioje sankryžoje yra susidūrę kaktomuša. Tokių susidūrimų pasekmės – tragiškos.

Žiedinėse sankryžose iki minimumo sumažinamas greitis, padidėja vairuotojo apžvalgos laukas, nelieka tokių pavojingų objektų kaip medžiai ar pastatai. Be to, naktimis tokie žiedai apšviečiami, o tai irgi didina eismo dalyvių saugumą.

Dėl visų šių priežasčių, pasak policijos vadovo, žiedinėse sankryžose įmanomi tik lengvi prisiglaudimai ar automobilių nubrozdinimai.
„Aišku, nekalbame apie tuos atvejus, kai prie vairo sėdi girti ar dideliu greičiu prieš draugus pasipuikuoti bandantys vairuotojai“, – primena S.Mikutavičius.

Exit mobile version