Prieplauka Pakalnės upėje bus! Jau pasirašyta rangos sutartis

Kovos dėl mažųjų žvejybos laivų prieplaukos statybos Rusnėje, Pakalnės upės senvagėje, šalia Lakštingalų akligatvio, pagaliau pasibaigė. Praėjusią savaitę, spalio 31 dieną, Savivaldybės administracijos direktorius Sigitas Šeputis pasirašė prieplaukos statybos sutartį su UAB „Šilutės polderiai“. Ši įmonė Pakalnės prieplauką įsipareigojo pastatyti už 4,848 mln. litų.

Nors šios prieplaukos statybos darbų viešieji pirkimai buvo paskelbti šių metų pradžioje, jų laimėtojai – bendrovei „Šilutės polderiai“ – teko praeiti kelis teismų maratonus, kol buvo pasiektas statybas pradėti leidžiantis rezultatas – leista pasirašyti rangos sutartį. Pagalius į ratus darbų viešojo pirkimo procedūroje kaišiojo statybininkų konkurentai.

Trukdė ir politikai

Prieplaukos statybos Pakalnės upės senvagėje idėja užgimė prieš 7 metus, kai tuometinis meras Arvydas Jakas kartu su Savivaldybės Plėtros ir planavimo skyriumi suplanavo kelių prieplaukų ir uostų mūsų krašte rekonstrukcijas bei statybas ir gavo LR Vyriausybės palaiminimą, ES struktūrinių fondų finansavimą. Minimaliai lėšų pridėjus Šilutės savivaldybei, rekonstruota
Šilutės prieplauka, sutvarkytos Mingės kaimo Minijos upės pakrantės ir įrengtos švartavimosi vietos, rekonstruota Rusnės prieplauka, kur anksčiau švartuodavosi „Raketa“, ir žvejų uostas Kintuose.

Iš tuomet suplanuotų prieplaukų vienintelio žvejų mažųjų laivų uosto statyba Pakalnės upės senvagėje, Rusnės gyvenvietės centre, ilgą laiką buvo tarsi užmiršta. Tikriausiai ankstesniesiems savivaldybės vadovams Šarūnui Laužikui bei Virgilijui Pozingiui Pakalnės uostelio statyba buvo neaktuali.

O vienas iš partijos Tvarka ir teisingumas lyderių rajone Vaidas Pavilonis, kuris ilgą laiką buvo minėtų Savivaldybės vadovų ramstis, atvirai laikėsi pozicijos, kad Pakalnės prieplaukos statybos vieta yra netinkama. Jo nuomone, dėl užakusių Pakalnės žiočių laivai visai nebegali šia upe išplaukti į Kuršių marias, todėl norima statyti prieplauka žvejams bus nereikalinga.

Apie tai „Šilutės naujienos“ rašė straipsnyje „Tvarkiečių“ abejonės dėl naujos prieplaukos gali „nuplukdyti“ 6 mln. Lt“ 2013 m. birželio 21 d.

Tą vasarą Savivaldybės taryba turėjo savo sprendimu patvirtinti apsisprendimą statyti prieplauką Pakalnės upės senvagėje, kad Savivaldybės administracija nepavėluotų pateikti projekto paraišką. Antraip ES skirti 6 milijonai litų nebūtų investuoti į Rusnę. Artėjo paraiškos teikimo termino pabaiga – tą reikėjo padaryti iki 2013 m. rugpjūčio 5 dienos, o V.Pavilonis ir kiti Rusnės infrastruktūros gerinimu nesuinteresuoti politikai prieštaravo prieplaukos statybai Pakalnės senvagėje.

Vis dėlto prieplaukos statybos Rusnėje nepavyko užgniaužti, nes  pasikeitė valdančioji dauguma – jai vadovavo merė Daiva Žebelienė, palaikoma prieplaukų ir kitokių statybų iniciatorių Algirdo Balčyčio ir A.Jako. Apsispręsta paraišką tiekti, prieplauką statyti.

Šabakštynas taps patrauklia vieta

Rajono mero pavaduotojas A.Balčytis, kuriam deleguota rūpintis investicijomis, „Šilutės naujienoms“ sakė, kad prieplauka Pakalnės upėje bus ne tik naudinga žvejams, laivininkams, bet gerokai pagražins Rusnės miestelį. Ši vieta, dabar tapusi senvagės šabakštynu, virs europinio lygio prieplauka, įdomia traukos vieta rusniškiams ir jų svečiams.

Pasak vicemero, apmaudu, kad dėl netobulų viešųjų pirkimų procedūrų sugaišta daug laiko. Iki planuotos statybų pabaigos liko nedaug – darbai turi būti baigti iki 2015 m. rugpjūčio 30 d.

Savivaldybės administracijos direktorius S.Šeputis viešąjį darbų pirkimą prieplaukos statybai pavadino pavykusiu, nes UAB „Šilutės polderiai“ darbus įsipareigojo atlikti apie 1 mln. litų pigiau, nei buvo paskirta pinigų projektui įgyvendinti. Kad nereiktų sugrąžinti nepanaudotų lėšų, Planavimo ir plėtros skyrius rengs papildomą paraišką leisti lėšas panaudoti kitiems projekte nenumatytiems darbams atlikti ar reikiamai įrangai įsigyti.

Projekte numatyta, kad Pakalnės upės senvagėje bus įrengta žvejybinių valčių ir laivų prieplauka, kurioje žvejai vasaros sezono metu iškrautų žuvis, o žiemą prieplauka būtų pritaikyta žvejybinių laivų žiemojimui.

Bus įrengtos krantinės, laivų nuleidimo slipas, kranas, apšvietimas, pastatytas administracinis pastatas su buitinėmis patalpomis žvejams, privažiavimas prie prieplaukos ir automobilių stovėjimo aikštelė, sutvirtinti Pakalnės senvagės krantai, įrengti pėsčiųjų takeliai.

Prieplauka vienu metu galės talpinti ir aptarnauti iki 30 žvejybinių laivų bei apie 30 žvejybinių valčių.