Rusnės estakados ir kelio rekonstrukcijos pristatymas sulaukė padėkos aplodismentų

ESTAKADA RUSNE_3Rusnės kultūros namų salėje trečiadienio vakare per 200 rusniškių pasitiko estakados statybos bei kelio iki jos rekonstrukcijos užsakovų, projektuotojų bei statybos rangovų atstovus.

Rusnės seniūnė Dalia Drobnienė įspėjo svečius, kad pristatymas nebus lengvas, nes kiekvienas iš atėjusiųjų galėtų būti “konsultantu ir statybos potvynio zonoje ekspertu”: visi jie dešimtmečius gyvena potvynių kankinamame krašte. Taip ir atsitiko: atvažiavusiems projektuotojams ir statybininkams susirinkusieji negailėjo patarimų, kaip reikia elgtis su medžiais, kuri kelio pusė labiau tinka pėsčiųjų ir dviratininkų takui, kaip būtina atsižvelgti į po keliu esančių durpių sluoksnius ir t. t. ir pan.

Visgi po valandos diskusijų svečiai buvo išlydėti kaip tikri didvyriai – gelbėtojai: visi rusniškiai jiems plojo atsistoję.

Estakada ir kelias – iki metų pabaigos

Statybos projekto koordinatorius Mantas Markevičius nedaugžodžiaudamas papasakojo apie suplanuotus statybos ir rekonstrukcijos darbus.

Per 12 mėnesių – iki šių metų pabaigos yra užduotis rekonstruoti kelią Šilutė – Rusnė nuo prezidento Kazio Griniaus tilto iki Rusnės tilto per Atmatą prieigų, ir pastatyti 460 m ilgio estakadą. Visi darbai turėtų būti pradėti vienu metu. Estakados statyba ir kelio rekonstrukcija prasidės iškart, kai tik baigsis pavasario potvynis – apie gegužės mėnesį.

Visa minėta rekonstruoto kelio atkarpa bus platesnė – automobilių važiuojamoji dalis bus iki 8 metrų, o kairiojoje kelio pusėje bus paklotas ir pėsčiųjų bei dviratininkų takas su 1,2 m aukščio atitvaru. Kelyje bus rekonstruotos 5 jau dabar esančios vandens pralaidos – sutvirtintos ir prailgintos. Bus atnaujintos ir 6 autobusų stotelės.

Estakada bus statoma dabar esančio kelio vietoje. Jos važiuojamoji dalis bus 7 metrų pločio, abiejose pusėse bus po 1 metro pločio saugos juostą. Kairiojoje pusėje bus paklotas 2 m pėsčiųjų ir dviratininkų takas, o iš abiejų pusių bus įrengti atitvarai, kuriems skirta po pusmetrį pločio. Estakada aukščiausioje dalyje sieks 7 metrų aukštį.

Statybų metu dešinėje pusėje bus paklotas laikinasis kelias, kuriame eismas bus reguliuojamas šviesoforu. Šviesoforais eismas bus reguliuojamas ir rekonstruojamose kelio atkarpose. Nekantrūs vairuotojai palankiu metų laiku galės į Šilutę keliauti ir laukų keliuku – aplinkkeliu, kuris prasideda Šyšos kaime ir eina pievomis iki K.Griniaus tilto pradžios šlaito.

Apie medžių likimąESTAKADA RUSNE_1

Rusnės seniūnė D.Drobnienė atkreipė projektuotojų dėmesį, kad dviračių takas kairėje kelio Šilutė – Rusnė pusėje patirs daugiau potvynio srovių ir ledo atakų. Ji sakė mananti, kad dviračių takas su atitvaru būtų saugesnis, jeigu būtų paklotas dešinėje pusėje, kurioje potvynio vandenys yra ramesni.

Rusniškiai replikavo, kad dviratininkams kairėje pusėje būtų geresnės galimybės pasukti į Žalgirių kaimo miško takus ir jiems nereikėtų kirsti kelio.

Šyšos kaimo bendruomenės atstovai susirūpino dėl medžių pakelėje ir šalia estakados likimo.

Projekto kordinatorius M.Markevičius paaiškino, kad visi medžiai, esantys rekonstruojamo kelio pakraščiuose, bus pašalinti.

Atsodinti naujus medžius nėra jokios galimybės, nes rekonstruotas kelias su dviračių taku bus platesnis ir medžiams sodinti neliks vietos.

Kitokia situacija su medžiais, augančiais šalia būsimosios estakados. Jo teigimu, čia bus pašalinti tik menkaverčiai krūmai esantys pakelėse. Kiti medžiai bus išsaugoti, nes jie nėra Automobilių kelių direkcijai priklausančioje teritorijoje.

D.Drobnienė sveikino tokią projektuotojo kalbą. Ji patikino, kad būtina išsaugoti bent kairiosios estakados pusės medžius, nes jie čia tarnauja kaip pievų ledo ledlaužiai.

Statybas pradės nuo estakados

Kaimo turizmo sodybos šeimininkas Algis Svitkinas klausė nuo kurio kelio galo bus pradėtos statybos. Jam labai rūpi, kad  darbus statybininkai pradėtų nuo estakados. Nes jeigu pritrūks lėšų statyboms, tai bent bus galima naudotis estakada.

Dėl lėšų trūkumo ragino nesirūpinti Automobilių kelių direkcijos atstovas. Jis teigė, kad lėšos statyboms jau paskirtos ir jų tikrai nepritrūks. Be to, pasak rangovų, darbai bus atliekami didelėmis pajėgomis per visą rekonstruojamojo kelio perimetrą.

Ankstesnysis Rusnės seniūnas Voitiechas Deniušas ragino projektuotojus gerai ištyrinėti estakados statybos vietos gruntą. Jis nerimauja ar tikrai estakados ir ja važiuojančios technikos svorį atlaikys menkas žemės ir po asfaltu esančio akmenimis grįsto kelio dangos sluoksnis. Nes giliau žemėje gali būti durpynas.

Projekto vadovas M.Markevičius sakė, kad projektuotojai turi ir senesnių laikų, ir dabar atliekamų geologinių tyrimų duomenis. Be to estakada nebus statoma tik ant dabartinio kelio dangos – visos estakados atramos bus montuojamos ant į gruntą sukaltų gelžbetoninių polių.

Rusniškis laivininkas Algis Dirsė mano, kad estakados atramos turėtų būti su briaunomis, nukreiptomis laužyti pievų ledą.

Tačiau projektuotojai sakė, kad atramų poliai paskaičiuoti tokio tvirtumo, kad atlaikys ir vandens, ir ledo spaudimą.

Klausimų ir patarimų projektuotojams rusniškiai išsakė ir daugiau. Tačiau kaip ten bebūtų, visi susirinkusieji diskutavo geranoriškai, o išlydint svečius juos palydėjo aplodismentais.