Šilutės laiškininkai važinės elektriniais dviračiais

DviratisLietuvospasto copyŠiaulių dviračių gamintoja „Baltik vairas“ pagal užsakymą Lietuvos paštui pagamino 210 elektrinių dviračių, iš kurių trys šiandien, gegužės 7 dieną išriedėjo į Šilutės gatves. Ta proga laiškininkai šią savaitę išklausė specialius dviračio eksploatacijos ir saugaus eismo kursus.

„Gyventojų korespondencija, siuntomis ir kitomis paslaugomis Lietuvos paštas rūpinasi jau 100 metų – per tą laiką pasikeitė ne tik technologijos, bet ir vartotojų poreikiai bei lūkesčiai dėl gaunamų paslaugų kokybės. Veikiame konkurencingoje aplinkoje, todėl privalome visada būti žingsniu priekyje – ilgalaikę pašto modernizavimo strategiją planingai įgyvendiname etapais. Šiuo metu pagrindinis dėmesys skiriamas laiškininkų darbo sąlygų gerinimui ir efektyvinimui. Idėja pėstiesiems laiškininkams ir tiems, kurie siuntas bei korespondenciją gyventojams pristato savo dviračiais, skirti elektrinius dviračius neatsirado šiaip sau: 2017–2018 metais, siekdami įvertinti elektrinių dviračių poreikį ir būsimus maršrutus, atlikome bandomuosius važiavimus, kurie patvirtino, kad ši transporto priemonė palengvins laiškininkų fizinį krūvį ir pagreitins siuntų bei korespondencijos pristatymą“, – sako Lietuvos pašto Tinklo direktorius Jonas Sadauskas.

Pirmojo bandomojo važiavimo metu įvairiuose Lietuvos miestuose į gatves išvažiavo 15 dviračių: 10 iš jų buvo pačių laiškininkų, 5 – bendrovės. Dviračius mynė laiškininkai, jų važiavimo spartą ir maršrutą fiksavo speciali įranga (GPS). Buvo matuota judėjimo ir gyventojų aptarnavimo sparta, vėliau šie duomenys palyginti su pėsčiųjų laiškininkų darbo laiku. Šis bandomasis žygis parodė, kad dalis miestelių ir kaimų kelių yra sunkiai įveikiami ir reikalauja nemažai pastangų net važiuojant be laiškininkų krovinio, todėl elektrinė transporto priemonė maršrutą gerokai palengvins. Be to, atsiras papildoma paslauga, kurios iki šiol pėstieji laiškininkai negalėjo suteikti – siuntinių pristatymas, mat prie elektrinio dviračio laiškininkai gaus ir visoms oro sąlygoms atsparų siuntinių krepšį.

„Sulaukėme nemažai klausimų, kurie neramino mūsų laiškininkus: ar ši transporto priemonė saugi, ar elektriniu dviračiu bus galima važinėti lietui lyjant, ar jam žiemą nekenks šaltis, kas nutiks dviračiui sugedus ar kaip apsaugoti šį turtą nuo ilgapirščių? Darbuotojus nuraminome, kad dviračių priežiūra rūpinsis samdoma remonto įmonė, jie pagaminti taip, kad atlaikytų didelius svorius, o jų amortizatoriai pritaikyti duobėtiems keliams. Ilgapirščiams sudrausminti dviračio krepšiuose įmontuota signalizacija, o jie patys yra registruoti specialiame daiktų registre, kuris palengvins dviračio paiešką vagystės atveju“, – sakė J. Sadauskas.

Lietuva – pirmoji iš Baltijos valstybių, kurioje laiškininkai važinės tarnybiniais elektriniais dviračiais, nors tai jokia naujovė kitose šalyse.