Vyriausybei švelninant karantino sąlygas gyvenimas atgyja ir Šilutėje. Jau atsidarė pirmosios drabužių parduotuvės, lauko kavinės, grožio salonai, viešoji biblioteka. Žmonės šių paslaugų itin išsiilgę: kirpėjos klientus registruoja porai mėnesių į priekį, prie drabužių parduotuvių jau prieš savaitę driekėsi eilės, nekantriai pirmosios bibliotekos darbo dienos laukė ir skaitytojai, jų tądien apsilankė keliasdešimt.
„Šilutės naujienos“ domėjosi, kaip per karantiną sekėsi Šilutės verslininkams: vieni skaičiuoja nuostolius, o kiti sugebėjo prisitaikyti prie pakitusių darbo sąlygų ir išgyvena darbingą laikotarpį. Gėlių, drabužių parduotuvės sustiprino prekybą internetu ir prekių į namus pristatymo paslaugas, o štai prekyvietės „Halė“ apyvarta per karantiną smuko perpus, o dauguma prekybininkų visai uždarė savo skyrius.
Kirpėjos sulaukė daugybės prašymų
Nuo pirmadienio Šilutėje atsidarė pirmieji grožio salonai. „Šilutės naujienų“ kalbinama salono „Montana“ kirpėja Tatjana Būdvytienė neslėpė, kad labai apsidžiaugė Vyriausybės leidimu dirbti grožio srities specialistams.
Tatjana atvira: laikotarpis nuo kovo vidurio iki balandžio pabaigos buvo nelengvas grožio srities meistrams. Stengdamasi nepasiduoti slogiai nuotaikai, moteris atliko daug pamirštų darbų, o savo įgūdžius tobulino kurdama šukuosenas dukroms.
Kirpėja sako, kad grožio salonui užsidarius, grėsmės verslui žlugti neiškilo, tačiau lengva nėra – reikia mokėti mokesčius, o jokių pajamų nėra. T. Būdvytienė pasinaudojo ir valstybės parama smulkiajam verslui – gaus 257 Eur už sunkmečio mėnesį.
Karantino metu kirpėja sulaukė daugybės klienčių prašymų padažyti plaukų šaknis ar pakirpti galiukus. Tačiau Tatjana buvo kategoriška – griežtai atsisakė dirbti, net giminaičių neaptarnavo.
„Sąžiningai laikiausi karantino taisyklių, nes jos visiems privalomos. Esu pasipiktinusi, nes žinau, kad kai kurios Šilutės kirpėjos dirbo. Jų klientės vaikščiojo akivaizdžiai gražiomis blakstienomis, pakoreguotu manikiūru, padažytais plaukais. Dirbančių grožio specialisčių buvo daug“, – nusivylimo kai kuriomis kolegėmis neslėpė ji.
Grožio studija „Montana“ durų iškart itin plačiai neatidarė. Tatjana ir jos kolegė manikiūrininkė Monika norėjo sužinoti kuo daugiau Vyriausybės rekomendacijų dėl saugumo darbo metu. Juk privalu ne tik pačioms saugotis, bet ir informuoti klientes, kaip elgtis joms atėjus į studiją. Jau žinoma, kad grožio paslaugų išsiilgusios moterys turės ateiti po vieną, būti su kauke, atėjusios būtinai nusiplauti rankas, jas dezinfekuoti. Patalpas reikės dažnai vėdinti.
„Neskubame, nes norime būti tikros, kad viską darysime teisingai, kad nebūtų kokių nesklandumų“, – sakė „Montanos“ šeimininkės.
Tatjana neslepia, kad aplanko mintys, jog bendraujant su daug klientų padidėja galimybė užsikrėsti COVID-19. Bet dirbti reikia, moters žodžiais sakant, jei nedirbs, žmonės pradės mirti nuo bado, o ne nuo „koronos“.
Gėlininkai ruošiasi Motinos dienai
Gėlių salono „Meilenė“ savininkė Renata Kislinkienė krizės visai nejaučia, atvirkščiai – šis laikotarpis jai darbymetis. Paskelbus karantiną „Meilenės“ durys užsidarė, tačiau užsakymus darbuotojos išvežioja į namus, juos pristato be kontakto. Atsiskaitymas dažniausiai vyksta internetu arba banko kortele. Renata pastebėjo įdomų faktą, kad yra nemažai klientų, kurie vengia atsiliepti į skambučius, kai numeris nežinomas. Dažnai tai sudaro keblumų pristatant užsakymus.„Prilygstame kurjerių kategorijai, nes daugiausiai su išvežimais dirbame. Kiekvienas veiklus žmogus sugalvos kaip išsisukti iš situacijos“, – įsitikinusi moteris, kuriai taip pat pradžioje buvo daug nežinios.
Karantino laiku daugiausia šilutiškiai užsakinėjo gyvas gėles, taip pat gedulingas puokštes, baltas rožes. Renata pastebėjo, kad antrąją savaitę buvo daugokai mirčių, nes padaugėjo ir vainikų užsakymų.
Šiuo metu „Meilenė“ ruošiasi Motinos dienai. Jau prieš savaitę šilutiškiai pradėjo užsakinėti puokštes savo mamoms su pristatymu į namus. R. Kislinkienė tikisi, kad užsakymų į namus Motinos dienos proga bus net daugiau nei pernai, tad įmonė stiprina pajėgumus.
Ir nors Vyriausybė leido atverti duris klientams, parduotuvė tuo nepiknaudžiauja, žmonių įsileidžia nedaug. Labiausiai R. Kislinkienę stebina pačių šilutiškių noras patekti į vidų. Parduotuvės tarpduryje padėta kėdė, kabo informaciniai plakatai, tačiau pirkėjai veržiasi įeiti, lipa per kėdę. Darbuotojos visų norinčių neįsileidžia, pradžioje įvertina, ar tikrai klientui reikia patekti į vidų, nes „Meilenė“ turi internetinį puslapį, kuriame prekes galima užsisakyti nuotoliniu būdu.
„Visi turime vienytis bendram tikslui kovoje su koronavirusu“, – atsakingai į situaciją žiūri verslininkė.
Išaugo pardavimai internetu
Lietuvininkų gatvėje esanti išskirtinių drabužių parduotuvė „SO ME“ gyvuoja 5 mėnesius. Butiko savininkė Roberta Paliokė pasakojo, kad karantiną išgyvena palyginus nesunkiai.
„Parduotuvę uždaryti tikrai nebuvo teigiamas pokytis, bet kita vertus, tai dar labiau motyvavo susikoncentruoti ir vystyti prekybą internetu“, – sakė ji.
Anot verslininkės, karantino metu patirtus nuostolius įvertinti sunku, bet jų neabejotinai yra. Sunkmečiu verslas prisitaikė ir orientavosi į prekybą internetu, kuri pastaruoju metu vis auga. Visgi klientės nori ir užsukti į parduotuvę, vis klausia, kada ji bus atidaryta.„Klientės mus ir paskatino vėl atverti parduotuvės duris. „SO ME“ atidarome nuo gegužės 4-osios su ką tik gauta pavasario kolekcija ir naujais deriniais“, – džiugią žinią puoštis mėgstančioms šilutiškėms praneša Roberta.
Verslininkė sako, kad dėl krizės darbas su vienais tiekėjais sutriko, o su kitais kaip tik labiau suartėjo, buvo rasta naujų sprendimų ir būdų bendradarbiauti.
Išsilaikyti leidžia prekyba maistu
Iš visų kalbintų verslininkų bene sunkiausiai karantiną išgyvena prekyvietė „Halė“. Čia galima pamatyti daug tuščių vitrinų ir uždarytų prekybos skyrių. Pirkėjus įspėja užrašai „Uždaryta“, „Laikinai nedirbame“, „Nerekomenduojama lankytis rizikos grupės asmenims vyresniems nei 60 metų amžiaus ir sergantiems lėtinėmis ligomis“.
„Halės“ direktorius Laurynas Jaruškevičius pasakojo, kad prekyba smuko maždaug perpus, karantinui prasidėjus teko atsisveikinti su viena darbuotoja (išėjo savo noru), daug prekybininkų taip pat izoliavosi ir laikėsi karantino.
„Kadangi prekiaujame maistu, tai mums leido išsilaikyti, jei tai būtų ne maisto prekės, būtume užsidarę, kas įvyko kituose prekybos sektoriuose. Norėčiau padėkoti ateinantiems šilutiškiams už lojalumą, smulkaus verslo palaikymą. Ačiū jums!“ – apie išgyvenimą krizės metu pasakojo verslininkas.
L. Jaruškevičiaus žiniomis, dauguma „Halės“ prekybininkų jau pasiilgo veiklos, grįžta į darbo vietas. Kiti karantino metu remontavo savo skyrius. Vienas prekybininkas sugrįžti žada tik karantinui pasibaigus – gegužės viduryje.
Bibliotekoje – keliasdešimt lankytojų
Balandžio 27-ąją po pusantro mėnesio pertraukos duris atvėrė ir Šilutės viešoji biblioteka. Pirmieji lankytojai prie durų būriavosi jau nuo 9 val. ryto, nors įleisti buvo tik 11 val., kaip nurodo naujoji lankymosi tvarka. Pakeistą darbo laiką ir sugriežtintą saugumą bibliotekoje priminė ir ant durų kabantis plakatas bei informacija feisbuko paskyroje.
Lankytojai čia įleidžiami tik su kaukėmis, į kiekvieną skyrių daugiausiai po du. Prieš įeidami į patalpas jie turi dezinfekuoti rankas.
Pirmąją darbo dieną biblioteką aplankė keliasdešimt šilutiškių. Visi jie ėjo pasiimti knygų.
„Buvau išsiilgusi naujų knygų šiuo sunkiu laiku“, – sakė ištikima skaitytoja, kuri rinkosi knygas ne tik sau, bet ir vaikui.
Įdomu, kad nekantrių skaitytojų buvo ir sugriežtinto karantino laikotarpiu. Šilutiškiai skambindavo telefonu, teiraudavosi, kaip galima pasiimti knygų, buvo ir tokių, kurie į pastatą įeidavo pro tarnybines duris, tačiau būdavo išprašomi.
Bibliotekininkai taip pat prisitaikė prie COVID-19 krizės diktuojamų sąlygų. Inžinierius O. Kulda prisijungė prie visoje Lietuvoje vykstančios iniciatyvos ir karantino metu „įdarbino“ 3D spausdintuvus. Jais atspausdinta daugiau kaip 200 apsauginių skydelių, kurie buvo išdalinti Šilutės ir Klaipėdos medikams, policijos pareigūnams, socialiniams darbuotojams bei Savivaldybės tarnautojams.
Rašyti atsakymą