Kiek keleivių vežti, sprendžia vairuotojai

kauntra copy„Studentai keliauja pakeleivingomis mašinomis ne tik todėl, kad taip jiems labiau patinka, o ir todėl, kad nepatenka į maršrutinius autobusus“, – taip savo skundą redakcijai po to, kai visą Lietuvą sukrėtė nužudytos studentės Justinos istorija, apibendrino grupelė Katyčių krašto tėvų.

Katytiškiai sakė merginos gedintys kartu su jos artimaisiais, tačiau jie gerai žino, jog panašių nelaimių gali būti ir daugiau, nes mūsų rajono studentai į uostamiesčio mokymo įstaigas dažnai yra tiesiog priversti keliauti pakeleivingomis mašinomis.

Taip yra todėl, kad sekmadieniais iš Katyčių krašto važiuojančio jaunimo dažnai nepriima į autobusą – vairuotojas aiškina, kad negali vežti nė vieno stovinčio keleivio.

Kiekvieną sekmadienį – nerimas

Katytiškiai pasakoja, jog Šilutės autobusų parko autobusas sekmadieniais iš Katyčių išvažiuoja 16.30 val. Šilutės autobusų stotyje jaunimas ir kiti keleiviai laukia iš Kauno atvykstančio autobuso. Visi jie, anot pašnekovų, pradeda melstis, kad tik patektų į autobusą, mat gerai žino, jog vienas vairuotojas nepaims nė vieno keleivio stovėti autobuse.

Pasak katytiškių, pastaruoju metu būta sekmadienių, kuomet Šilutės autobusų stotyje buvo palikti kelios dešimtys keleivių, susiruošusių važiuoti į Klaipėdą. Vairuotojui tai buvo nė motais.
Jaunuolių mamos tikina nesugebančios savo vaikų išleisti anksčiau, mat reikia jiems suruošti ir maisto atsargų, ir drabužių. O važiuoti vėliau studentai irgi negali, nes kitas autobusas iš Šilutės į Klaipėdą važiuoja tik 21.30 val. Jaunimui Klaipėdoje dar reikia  nusigauti iki bendrabučių, o kai kurie miesto autobusai vakarais kursuoja retai.

Tie jaunieji katytiškiai, kuriems pavyksta įlipti į tą vienintelį autobusą, gailisi ir Saugose, ir kitose stotelėse autobusų laukiančių žmonių, mat čia tas vairuotojas, vežantis tik sėdinčius keleivius, tiesiog visai nesustoja.
„Tokį nerimą išgyvename kiekvieną sekmadienį, nes niekada nežinome, ar pasieks mūsų vaikai universitetą ir kolegijas. Jau buvo atvejų, kai patys juos į Klaipėdą vežėme“, – sakė jaunuolių tėvai.
Vaikai išbandė ir keliones privačiais mikroautobusais, bet, anot jų pačių, į uostamiestį buvo tiesiogine žodžio prasme „nuskraidinti“ maždaug 150 kilometrų per valandą greičiu, tad daugiau rizikuoti bijo.

Šilutės vairuotojai rizikuoja

Šilutės autobusų parko direktorius Artūras Stonkus neabejoja – pagal nustatytą tvarką vairuotojas, nepriimantis keleivių stovėti tarpmiestinio reiso minkštajame autobuse, yra teisus. Bet visada, anot direktoriaus, dar yra ir žmogiškoji pusė.

Štai Šilutės autobusų vairuotojai, anot A.Stonkaus, visada paima visus keleivius, na, bent jau tiek, kiek jų telpa į autobusą, nes sąžinė neleidžia palikti žmones. Įmonė net yra gavusi Transporto inspekcijos, kuri tikrina, kiek keleivių veža autobusai, įspėjimą nevežti stovinčių keleivių.

Aišku, tokia tvarka galioja dėl pačių keleivių saugumo, mat autobusą stabdant, stovintys keleiviai lengvai gali griūti, patirti traumas.

Padėti katytiškiams ir kitiems keleiviams, nepatenkantiems į kauniečių autobusą, A.Stonkus negali – sekmadienių pavakary Šilutės autobusų parko autobusai į Klaipėdą nevažiuoja. O pakeisti autobusų, juo labiau – tolimųjų maršrutų grafikus, anot A.Stonkaus, yra beveik neįmanomas dalykas. Dėl to reikėtų kreiptis į Susisiekimo ministeriją.

Vadovai vairuotojui nenurodinės

„Šilutės naujienos“ susisiekė su UAB „Kautra“, kurios autobusai sekmadieniais važiuoja per Šilutę, marketingo direktoriumi Gintautu Pakusu, kuris situaciją pavadino „labai slidžiu klausimu“.

Direktorius priminė, kad vežti stovinčius keleivius draudžia ir Kelių eismo taisyklės, tad taip besielgiantį vairuotoją gali nubausti policijos pareigūnai.

G.Pakusas minėjo neseną situaciją Prienų rajone, kai keliais daugiau, nei galima, stovinčių žmonių vežęs vairuotojas buvo „premijuotas“ 150 litų bauda. Tokių atvejų, pasak G.Pakuso, būna kone kasdien.
Baudą sumokėjęs vairuotojas kitą dieną jau nepaėmė stovėti vaikų, ir vėl kilo nepasitenkinimo banga, palikti keleiviai kreipėsi į žiniasklaidą.

Anot G.Pakuso, per Šilutę važiuojantis vairuotojas yra pareigingas žmogus, tinkamai atliekantis savo pareigas. Jo kaltinti įmonė neturi jokio pagrindo, nes nelaimės atveju už keleivių saugumą atsako patys vairuotojai.
Paleisti į uostamiestį daugiau autobusų įmonė irgi neturi galimybių.

„Mes kalbėsime su vairuotojais apie panašias situacijas tam, kad pasiektume maksimaliai abi puses tenkinančių rezultatų. Tačiau bet kokiu atveju nenurodinėsime jiems, nei kokiu greičiu važiuoti, nei kiek keleivių paimti – tai reglamentuoja visiems galiojančios taisyklės“, – sakė G.Pakusas.