Styvas, Aleksa, kaimiečiai, vorai, zombiai ir kiti herojai puikiai pažįstami kompiuterinio žaidimo „Minecraft“ gerbėjams, jį žaidžiantiems savo telefonuose ar kompiuteriuose.
Trimatis žaidimas, nepasižymintis šiandienos žaidimams įprasta grafika ar efektais, yra koncentruotas į pačią idėją: jame galima statyti bei griauti įvairių medžiagų blokus, tyrinėti aplinką, ieškoti resursų, kurti daiktus, kovoti su įvairiais priešiškai nusiteikusiais padarais.
Antrą visų laikų perkamiausią kompiuterinį žaidimą „Minecraft“ žaidžia ir šilutiškiai. O dabar žaidimo gerbėjai visame pasaulyje galės pasivaikščioti po istorinį Vilnių ir savo akimis pamatyti, kaip keitėsi erdvė aplink Valdovų rūmus bėgant amžiams. Šį unikalų projektą per 4 mėnesius įgyvendino 16 moksleivių ir studentų komanda.
„Šilutės naujienoms“ „Trys kubai“ vadovas D. Kniūkšta sakė, kad planuose kurti kitų miestų žemėlapių kol kas neturi, tačiau jis ir jo komanda yra aviri pasiūlymams.
Išvys Vilnių skirtingose epochose
Išvysti, kaip atrodė Vilniaus simboliais tapusios vietos – Gedimino kalnas, Vilniaus Katedra, Valdovų rūmai – gali kiekvienas, peržiūrėjęs filmuką arba nemokamai atsisiuntęs „Minecraft“ žemėlapį. Atkuriant Vilnių nuo XIII a. suburta ne tik jaunųjų „Minecraft“ statytojų komanda, bet ir pasitelktos Valdovų rūmų istorikų konsultacijos, kad Vilniaus pokyčiai būtų atvaizduoti kuo tiksliau.
„Projektas „Vilniaus istoriniai blokeliai“ padėjo įrodyti, kad kompiuteriniai žaidimai nėra vien pramoga. Jie gali tapti puikia edukacine priemone, įgalinančia jaunimą kurti išskirtinius švietimo projektus ne tik savo bendraamžiams, bet ir platesnei visuomenei“, – pasakoja šį edukacinį projektą įgyvendinusios neformalaus ugdymo viešosios įstaigos „Trys kubai“ vadovas Darius Kniūkšta.
Nuo pat pradžių projektas sulaukė didelio jaunimo susidomėjimo – norinčiųjų prisidėti prie istorinio Vilniaus centro statybų „Minecraft“ žaidime atsirado daugiau nei 200. „Nors žinojome, kad „Minecraft“ – itin Lietuvos jaunimo mėgstamas žaidimas, tokios sėkmės nesitikėjome. Po kruopščios atrankos surinkome patikimą statytojų komandą, kurios jauniausiam nariui – 14 metų, o vyriausiajam – 22“, – sako „Trys kubai“ vadovas.
Jauniesiems statytojams teko visa atsakomybė už tai, kad Vilniaus svarbiausios vietos būtų atkurtos istoriškai tiksliai ir laiku. Daugumai moksleivių, dalyvavusių šiame projekte, atlyginimas, gautas už Vilniaus statybas – pirmasis gyvenime. „Tokiu būdu galėjome paskatinti ne tik pačius jaunuolius, bet ir jų tėvus rimčiau domėtis galimybėmis, kurias suteikia žaidimų industrija“, – pabrėžia D. Kniūkšta.
Aplankys ir mokyklas
Pirmasis laikotarpis, su kuriuo gali susipažinti žaidimo dalyviai – laikai iki kunigaikščio Gedimino valdymo pradžios, kai Žemutinės pilies vietoje buvo tik maža medinių namų gyvenvietė. Pasinaudoję teleportacijos stotele, žaidėjai gali toliau keliauti per amžius ir, pavyzdžiui, aplankyti prabangius Valdovų rūmus, iškilusius valdant Žygimantui Augustui.
„Ši virtuali kelionė laiku ne tik įdomi, bet ir naudinga, nes leidžia geriau įsiminti Lietuvos istoriją – iš to, kaip atrodė Žemutinė ir Aukštutinė pilys bei erdvė aplink, galima nemažai pasakyti apie valstybės ekonomiką ir kultūrą. Būtent todėl projektą „Vilniaus istoriniai blokeliai“ planuojame pristatyti 10-yje Vilniaus mokyklų ir papasakoti, kaip jis gali moksleiviams padėti perprasti sudėtingesnius istorinius procesus“, – pasakoja „Trys kubai“ vadovas.
Pagrindinė projekto „Vilniaus istoriniai blokeliai“ rėmėja – Vilniaus savivaldybė. Šis edukacinis-patyriminis projektas tapo vienu iš 4 geriausių Vilniui skirtų projektų, pernai laimėjusių sostinės savivaldybės finansavimą.
Po „Minecraft“ Vilnių vaikšto ir šilutiškiai
Apie tai, kad buvo sukurtas „Minecraft“ žemėlapis su istoriniu Vilniumi, šilutiškiui vienuolikmečiui Mantui sakyti nereikėjo. Jis stebi D. Kniūkštos „Youtube“ kanalą, taigi apie šią naujieną sužinojo iškart, kai tik ji pasirodė.
Mantas į Vilnių nuvažiuoja kelis kartus per metus, šio miesto simbolius – Gedimimo kalną, Katedrą, Trijų kryžių kalną, Mindaugo tiltą ir kitus yra matęs savo akimis. Tačiau sužinoti, kaip atrodė Vilnius skirtingais laikotarpiais, ir dar pamėgtame žaidime, yra labai smagu.
„Galima pamatyti, kaip atrodė Vilnius Žygimanto Augusto ar Viduramžių epochoje, tai be galo įdomu. Aišku būtų smagu, jeigu kažkas sukurtų ir Šilutės žemėlapį, nes mūsų miesto istorija irgi įdomi” – apie galimybes žaidime kalba vaikas.
„Minecrfat“ ketvirtokas žaidžia gal nuo pirmos klasės. Aišku su mama yra sutaręs laiką, kiek gali žaisti per dieną, juk be kompiuterio dar reikia ruošti namų darbus, pabūti lauke.
Manto mama taipogi pažįstama su visais žaidimo herojais bei žemėlapiais. Žaisti kompiuterinį žaidimą sūnui ji leidžia ribotą laiką per dieną, taip pat patikrina ką jis ten daro. Pasak moters, kai yra abipusis susitarimas, vaikas nenori tuo piktnaudžiauti ar kažko slėpti. Ji ne kartą įsitikino, kad kažką draudžiant, sūnus ieškos būdu tai apeiti, ką veikia internete ar žaidimuose slėps nuo tėvų.
Manto mama stengiasi būti jo drauge, suprasti, kas jam įdomu. Rudenį jie abu buvo nuvažiavę į šiuolaikinės pop kultūros festivalį „Comic con Baltics“, kur buvo galima sutikti daugybę filmų, animacinių filmukų ir žaidimų herojų, pamatyti jų atributus, išbandyti naujus dalykus. Šiemet sūnus svajoja nuvažiuoti į žaidimų kultūros parodą „GameOn“, kur galima išbandyti kompiuterinius ir stalo žaidimus, virtualią realybę, išgirsti žaidimų industrijos atstovų pranešimus.
Atviri pasiūlymams
Pasak D. Kniūkštos, atkurti Šilutės istorinį žemėlapį žaidime įmanoma. Tokiam projektui įgyvendinti reikėtų finansavimo. Istorinio Vilniaus projekto atveju tai buvo Vilniaus miesto savivaldybė. Kitame mieste tai irgi galėtų būti savivaldybė arba vietinė privati įmonė, kuri nori paremti miestui svarbias iniciatyvas. Apart finansavimo yra labai svarbu turėti kuo daugiau informacijos šaltinių, kaip atrodė Šilutės miestas keičiantis laikmečiams.
„Vilniaus atveju mums padėjo Valdovų rūmų muziejus, kuris turi sukaupęs daug informacijos apie istorinio Vilniaus centrą“, – sakė jis.
Darius papasakojo apie „Minecraft“ naudą vaikų ugdymo procese. Pasak jo, „Minecraft“ kompiuterinis žaidimas, lyg smėlio dėžė – čia galima kurti neribojant vaizduotės. Dėl šios priežasties, šis žaidimas ypač populiarus jaunimo tarpe – visame pasaulyje parduota virš 150 milijonų žaidimo kopijų! Kadangi jaunimui žaidimo aplinka yra gerai suprantama ir įdomi, tai puiki proga per ją perteikti edukacinę medžiagą. Svarbu tai, kad pamokų sužaidybinimo dėka mokiniai lengviau įsimena perteikiamą informaciją.
„Neseniai mūsų išleistame projekte „Istoriniai Vilniaus blokeliai“, žaidime „Minecraft“ atkūrėme 5 skirtingas istorinio Vilniaus epochas. Jaunimas nemokamai atsisiuntęs mūsų pagamintą žemėlapį, gali pasivaikščioti po senas lietuviškas pilis, nepaliekant savo kambario. Kadangi jaunimui šis žaidimas yra pramoga, jie gerai supranta šią aplinką. Besižvalgydami po jiems jau pažįstamoje erdvėje atkurtas Vilniaus pilis jie geriau įsimins, kaip kito ši vietovė“, – pasakojo jis.
Rašyti atsakymą