Patikra parodė: 2 iš 3 automobilių turi trūkumų

Degalinių tinklas „Circle K“ su techninės apžiūros centru UAB „Tuvlita“ pakvietė vairuotojus nemokamai pasitikrinti automobilių techninę būklę degalinėse. Tris dienas trukusios iniciatyvos metu patikrinta apie 200 automobilių, rezultatas – 2 iš 3 automobilių turėjo techninių trūkumų, galinčių turėti įtakos eismo saugumui. Patikros metu buvo tikrinama žibintų bei atšvaitų ir padangų būklė, rėmo arba kėbulo išoriniai pažeidimai, valytuvų, priekinio stiklo, galinio vaizdo veidrodžių būklė.

Dažniausiai – nesureguliuoti žibintai

Pasak UAB „Tuvlita“ Vilniaus techninės apžiūros centro vadovo Tomo Bagdanavičiaus, dauguma nustatytų trūkumų buvo susiję su automobilio apšvietimo sistema bei matomumą lemiančiais komponentais. Trečdalis patikrintų automobilių buvo visiškai tvarkingi, tačiau 67 proc. turėjo techninių trūkumų. Dažniausiai nustatytas trūkumas buvo netinkamai sureguliuoti artimųjų šviesų žibintai, dėl jų kontrolieriai pastabų turėjo kas ketvirtam vairuotojui. Šis parametras ypatingai svarbus tamsiuoju metu, kai tinkamas apšvietimas gali lemti eismo saugumą.

Beveik taip pat dažnai buvo fiksuoti ir priekinių bei galinių rūko žibintų nuokrypiai – kas ketvirtame automobilyje.

„Atėjus pavasariui, kai rūkas yra dažnas reiškinys, o keliuose neretai pasirodo laukiniai gyvūnai, tinkamas matomumas dar svarbesnis. Tai ne tik techninis reikalavimas, bet ir gyvybiškai svarbus saugumo faktorius. Veikiantys ir tinkamai sureguliuoti žibintai gali padėti išvengti nelaimių“, – sakė UAB „Tuvlita“ atstovas.

Noriai naudojosi galimybe

„Circle K“ degalinių tinklo generalinis direktorius Skirmantas Mačiukas įvardija, kad toks didelis vairuotojų dėmesys automobilio techninei būklei maloniai nustebino. Per tris dienas patikrinta apie 200 automobilių, dalis vairuotojų eilėje laukė nuo akcijos starto rytais, kiti pasinaudojo proga atvykti per pietus ar į darbo pabaigą. Dalis vairuotojų atvyko paskatinti šeimos narių, o kiti pasinaudojo proga pasitikrinti automobilio būklę prieš artėjančią įprastą techninę apžiūrą.

Kontrolieriai tikrindami priekinių stiklų būklę ieškojo įdaužų, įskilimų, tokių trūkumų rasta beveik kas šeštame automobilyje. „Pastebėjus pirmąsias įdaužas, būtina nedelsti, net nedidelis pažeidimas dėl temperatūrų svyravimų, vibracijos ar staigaus stabdymo gali greitai išplisti. Laiku nesuremontuota įdauža gali virsti rimtu įtrūkimu, o tuomet vienintelis sprendimas – viso stiklo keitimas, kuris yra gerokai brangesnis nei paprastas remontas“, – pataria specialistas.

Lietuvos vairuotojai atsakingai rūpinasi savo padangų būkle. Iš visų patikrintų automobilių tik vieno padangos neatitiko minimalaus leistino protektoriaus gylio reikalavimo.

Seniausiam automobiliui – 32 metai

Į patikrą atvyko ir visiškai naujų, ir jau daug kilometrų įveikusių automobilių. Seniausia į patikrą atvykusi transporto priemonė buvo 1993-ųjų metų gamybos Audi  markės automobilis.

„Dažniausiai matėme 2010 metų gamybos Toyota, Volkswagen ir Volvo. Pastebėjome, kad senesnių automobilių būklė dažniau kėlė klausimų – pavyzdžiui, 1993-ųjų Audi modelyje buvo užfiksuoti net 7 trūkumai su atitinkamomis rekomendacijomis. Tuo tarpu 2023 metų automobiliams kontrolieriai neturėjo jokių pastabų“, – sakė T. Bagdanavičius.

Kiekvienas į patikrą atvykęs vairuotojas gavo individualias rekomendacijas, kaip pašalinti trūkumus. Organizatoriai planuoja tęsti tokio pobūdžio iniciatyvas ir ateityje

Pranešimas spaudai