Motociklų sezonas įsibėgėja: kodėl svarbu vairuoti atidžiau?

Į eismą sugrįžę dviratininkai, paspirtukininkai ir motociklininkai sukuria visai kitokią dinamiką keliuose, išauga nelaimių rizika. Todėl visiems eismo dalyviams būtina būti budresniems ir atidesniems. „Regitra“ pastebi, kad kasmet daugėja jaunesnių vairuotojų, norinčių įgyti teisę vairuoti motociklą. Jaunesnių vairuotojų (16-35 m.) norinčiųjų gauti A kategorijos vairuotojo pažymėjimą 2023 m. buvo 9 384, o 2024 m. – net 11 102. Taigi, keliuose atsiranda vis daugiau mažai patirties turinčių motociklininkų.

Reikia laiko prisitaikyti

Pavasarį grįžtant motociklams, vairuotojams sunkiau juos pastebėti. Motociklai mažesni, greičiau juda ir dažnai patenka į „akląsias zonas“, todėl padidėja avarijų rizika, ypač sukant ar keičiant eismo juostą.

„Rekomenduojama visada dukart patikrinti veidrodėlius ir žvilgtelėti per petį prieš keičiant eismo juostą ar sukant – tai gali išgelbėti gyvybę“, – pataria „Regitros“ atstovas Tautvydas Damašauskas.

Pirmosiomis savaitėmis po sezono pradžios visiems pravartu vairuoti lėčiau, atsargiau ir vengti rizikingų situacijų. Tai ypač aktualu gyvenamuosiuose rajonuose, sankryžose ir posūkiuose. Atidesniems reikia būti ir penktadienio popietės spūstyse, kai keliuose padidėja nepakantumas ir klaidų tikimybė. Tokiu metu ypač svarbu išlikti ramiems, laikytis saugaus atstumo.

Pavasarį keliai klastingi

Pavasarį keliai gali būti apgaulingi: po žiemos likusios duobės, žvyras ar smėlis posūkiuose, drėgnos šešėliuotos atkarpos. Tokios sąlygos ypač pavojingos motociklininkams. „Regitros“ egzaminuotojai pataria automobilių vairuotojams išlaikyti didesnį atstumą nuo motociklininkų ir vengti staigių manevrų, o motociklininkams verta važiuoti atsargiau, vengiant staigaus greitėjimo ar stabdymo.

Ryški saulė, rytiniai ir vakariniai atspindžiai apsunkina galimybę pastebėti pėsčiuosius ar dviratininkus, motociklininkus, kurie dažnai drąsiai manevruoja tarp automobilių. Todėl rekomenduojama skirti ypatingą dėmesį keliui, pasirinkti tinkamą greitį ir atstumą.

Pavasarį pasitaiko įvairių techninių klaidų. Vairuotojai neretai delsia pasikeisti žiemines padangas ar ignoruoja padangų būklę – per daug nudilęs protektorius ar netinkamas slėgis ženkliai padidina slydimo ir akvaplanavimo riziką, ypač per pavasarinius lietus. Panašios klaidos pasitaiko ir tarp motociklininkų, kurie pradeda sezoną nepatikrinę padangų slėgio, stabdžių, apšvietimo sistemos, akumuliatoriaus būklės, alyvos ir kitų skysčių lygių.

Saugaus eismo pagrindas

„Regitros“ egzaminuotojai pastebi, kad dažniausios klaidos važiuojant eisme yra netinkamas greičio pasirinkimas, saugaus atstumo nesilaikymas ir kelio ženklų nepastebėjimas. Nelaimių daugėja dėl to, kad žmonės pervertina savo gebėjimus ar neįvertina aplinkybių. Daugelis vairuotojų netinkamai pasirenka juostą prieš atliekant posūkį, o tai gali kelti pavojų motociklams ar dviračiams, kurie gali lenkti iš netikėtų pusių. Jauni motociklų vairuotojai važiuodami eisme per daug atsipalaiduoja ir neįvertina kitų eismo dalyvių greičio, taip pat dažnai nusižengia patys viršydami greitį ar nesilaikydami saugaus atstumo.

Motociklų sezono pradžia – tai metas, kai keliuose atsiranda daugiau iššūkių. Todėl pavasarį ypač svarbu vairuoti ne tik pagal taisykles, bet ir su atsakomybe, empatija bei budrumu.

Pagal BNS inf.