A1 keliui nuo Vilniaus iki Kauno – automagistralės kategorija

Nuo balandžio 1 d. nuo Vilniaus iki Kauno A1 kelio ruožui nuo 18,1 km iki 95 km suteikta automagistralės kategorija.
Pixabay.com nuotr.

Magistralinio kelio Vilnius-Kaunas ruožui suteikiant automagistralės kategoriją svarbiausia yra eismo sauga ir eismo organizavimas. Dėl to taip pat atsiranda galimybė važiuoti didesniu greičiu. Užtikrinus reikiamus saugos ir techninius reikalavimus juo galima važiuoti 130 km/h greičiu vasarą ir 110 km/h greičiu žiemą.

Magistralinio kelio Vilnius-Kaunas ruožui suteikiant automagistralės kategoriją ir jame didinant greitį, svarbiausia yra eismo saugumas. Vykdant šį projektą, įdiegta visa eilė saugos priemonių – atitvarai, greičio valdymo ir įspėjimo sistemos, jutikliai, fiksuojantys kelio dangos būklę, kintamieji ženklai, nesaugiose vietose padidintos greitėjimo ir lėtėjimo juostos ir kt., kurios turės užtikrinti vairuotojų saugumą.

„Ruožui nuo Vilniaus iki Kauno suteikta automagistralės kategorija tik po to, kai buvo įdiegta inžinerinių eismo saugos priemonių visuma, kuri padės užtikrinti ne tik patogų, bet ir saugų susisiekimą tokio intensyvumo keliu. Vidutinis metinis paros eismo intensyvumas nuo Vilniaus iki Kauno – beveik 30 000 automobilių per parą ir tai viena labiausiai apkrautų Lietuvos valstybinės reikšmės transporto arterijų“, – sako  Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Remigijus Lipkevičius.

Įgyvendinant projektą, ruože nuo Vilniaus iki Kauno pakeisti metaliniai apsauginiai atitvarai skiriamojoje kelio juostoje, dalyje kelio ruožų įrengtos tinklo tvoros nuo laukinių gyvūnų. Taip pat rekonstruotos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, įrengtos perėjos skirtingame lygyje su pėsčiųjų takais, apšvietimas.

Be to, ruože nuo Vilniaus iki Kauno įrengtos 49 naujos greičio valdymo ir įspėjimo sistemos, kurias sudaro elektroniniai kintamos informacijos kelio ženklai (KIŽ), orų sąlygų jutikliai, fiksuojantys kelio dangos būklę, temperatūrą, vėjo stiprumą ir kitus parametrus, bei transporto srautų analizavimo įrenginiai, apskaičiuojantys eismo srautus konkrečiose kelio vietose. Šios sistemos, kai keičiasi eismo sąlygos, padeda vairuotojams pasirinkti saugų greitį, numatyti galimus eismo trikdžius.

Pagrindinis rekonstravimo darbų, vykdomų minėtame ruože, tikslas – užtikrinti eismo saugos reikalavimus, tokio intensyvumo keliams atitinkančias sąlygas.

Visų įgyvendintų projektų, kurių reikėjo, kad būtų užtikrinti automagistralėms keliami reikalavimai, vertė apie 47,6 mln. eurų.

Po balandžio 1 d. bendras automagistralių ruožų, esančių keliuose A1, A2, A5, Lietuvoje ilgis sudarys daugiau nei 400 km.