Apgaudinėja į nelaimę patekusius lietuvius: praranda tūkstančius eurų

Kai kuriose lietuvių mėgstamose atostogų šalyse pastaraisiais metais populiarėja būdas iš turistų išvilioti dideles sumas pinigų.

Draudikai įspėja, kad artimiausia pagalba ne visuomet patikimiausia ir ragina nelaimės atveju išlikti dėmesingiems.

Artimiausia ne visuomet patikimiausia

Turistų ypač pamėgtose valstybėse – Egipte, Turkijoje – ne visos medicinos įstaigos laikosi sąžiningumo principų ir į nelaimę patekusiems turistams pateikia didesnes sąskaitas, nei vietiniams. Tokių paslaugų apmokėjimo pagrindai gali priversti suabejoti įsigyto kelionių draudimo galiojimu.
„Prireikus medikų pagalbos, įprasta kreiptis į arčiausiai esančius asmenis, o užsienyje tokiais neretai tampa gidai, viešbučio darbuotojai ar gydytojai. Jie gali nukreipti pas medikus, teikiančius reikiamą pagalbą. Tiesa, keliautojui už pagalbą gali tekti susimokėti iš savo kišenės“, – sako Irina Paleckienė, BTA atstovė.

I. Paleckienė pataria prieš kelionę susipažinti su informacija, kaip elgtis kelionėje įvykus nelaimingam atsitikimui, o draudimo polisą su svarbiais kontaktais visos kelionės metu laikyti „po ranka“. Kai užsienyje prireikia medicininės pagalbos, būtina kreiptis draudimo polise nurodytų draudimo bendrovės partnerių lankomoje šalyje telefonu. Jie pasirūpins medicinine pagalba, išvengiant nesklandumų.

Nuvykus pas gydytoją, į kurį nukreipė viešbučio registratūra, už paslaugas gali tekti susimokėti iš savo kišenės. O susisiekus su draudimo bendrovės partneriu, klientams paslaugos suteikiamos nemokamai.

Favoritai ir antkainiai

Draudikai pastebėjo, kad vieno Turkijos regiono viešbučiai visus keliautojus, kuriems reikalinga pagalba, nukreipia į konkrečią ligoninę. Tokia tendencija verčia įtarti, kad galbūt egzistuoja slaptas susitarimas tarp įstaigų. Analizė rodo, jog tokiose įstaigose gydymo kaina gali būti du, o kartais ir 5 kartus didesnė nei partnerių klinikose. Pas tokius, ne visuomet sąžiningus medikus, patekęs pacientas nebūna iš anksto įspėjamas, jog už gydymą teks mokėti iš savo kišenės, o klaidą supranta tik tada, kai jam būna pateikiama sąskaita. Tada draudimo bendrovė jau bejėgė.

„Mums žinoma apie ne vieną atvejį, kai medicinos įstaigos naudojasi situacija ir bejėgius klientus ragina tuoj pat imtis priemonių, grasina, jog neatlikus operacijos, ateityje gali atsirasti nepataisomų sveikatos komplikacijų. <…> Šiemet susidūrėme su situacija, kuomet viešbučio registratūros darbuotojai bei gydymo įstaigos atstovai iš kliento paėmė draudimo polisą ir melagingai jį informavo, jog su BTA jau susisiekta ir belieka susimokėti už paslaugas, o mūsų draudimo bendrovė viską grąžins. Kai tuo tarpu, mes jokio skambučio nesulaukėme“, – sako draudimo atstovė.

Visuomet derėtų prisiminti apie į kelionę pasiimtą draudimo polisą ir kontaktinius duomenis jame – jie leis susisiekti su draudimo atstovu užsienyje, kuris be papildomų mokesčių pasirūpins medicinine pagalba.