Atėjus žiemai vis dažniau keliami klausimai ar EV įkrovimo laidai neužšąla, ar žiemą reikia kokio nors kitokio laido, ar viešos įkrovimo stotelės veikia prie -30 šalčio ir pan.
Būtent šią temą ir paliesime šiame straipsnyje bei atsakysime į keletą dažniausiai pasitaikančių klausimų apie elektromobilius, jų įkrovimą, EV įkrovimo laidus bei stoteles šaltuoju bei lietingu metų laiku.
Ar galite įkrauti savo elektromobilį kai lyja?
Visai natūralus klausimas, nes nuo vaikystės esame mokyti atsargiai elgtis su elektra bei nesinaudoti elektros prietaisais vonioje, duše ar lauke lyjant. Forumuose galima perskaityti ir dabar jau juokingų klausimų apie tai ar galima važiuoti elektromobiliu, jei lauke lyja, ar jo „neužtrumpins“?
Tačiau šiuo atveju atsakymas yra – taip, galima, tiek naudotis elektromobiliu, tiek įkrovimo stotelėmis, nes automobilio baterijos apsaugotos nuo vandens, o įkrovimo stotelės pritaikytos ir yra saugios naudoti nepriklausomai nuo oro sąlygų.
Žinoma, šioje vietoje reiktų paminėti, jog elektromobilis nėra amfibija – jei užklupo liūtis ir vandens jau iki automobilio slenksčio – gal geriau niekur nevažiuokite.
Sugrįžtant prie klausimo, ar nenutrenks elektra, jei naudosite EV įkrovimo stotelę lietuje, atsakymas yra ne. Ši baimė yra nepagrįsta, nes tiek gyvenamiesiems namams skirtos, tiek komercinės lauko įkrovimo stotelės yra skirtos apsaugoti naudotojus, transporto priemonę ir įkrovimo įrangą. Tiesą sakant, naudojant specialų įkrovimui skirtą kištuką, elektra net netekės laidu tol, kol neprijungsite laido galo prie transporto priemonės.
Visos kokybiškos įkrovimo stotelės turi įvertinimus, sertifikatus ir kokybės standartus, o tai reiškia, kad jas galima saugiai naudoti tiek po stogu, tiek lauke. Įkrovimo stotelės įrangos konstrukcijoje esama apsauginių sluoksnių, kurie apsaugo nuo trumpojo jungimo, kibirkščių bei kitų pavojų.
Ar galimas EV įkrovimas per šalčius?
Kaip jau minėta, tiek įkrovimo stotelės namuose, tiek komercinės įkrovimo stotelės prie biurų pastatų ar prekybos centrų yra pritaikytos bet kokioms oro sąlygoms. Žinoma, specifikacijose dažniausiai nurodoma (arba apie tai informuoja konsultantai) ar įranga labiau pritaikyta naudojimui pastato viduje ar lauke. Taip pat specifikacijose nurodoma ir atsparumo standartas. Tai aktuali informacija norintiems įsigyti įkrovimo stotelę namams. Tuo tarpu viešos įkrovimo stotelės, kuriose kraunate savo elektromobilį, jau yra išrinktos ir įrengtos tokios, jog atlaikytų viską, net ir tą didesnį nei įprastą žiemos minusą.
Žinoma, negalima sakyti, jog žiema ar kitos blogos oro sąlygos apskritai nedaro jokios įtakos. Pirmiausia, įkrovimo stotelės gali būti apsnigtos ir po geros pūgos jas gali tekti atsikasti. Jei netinkamai paliktas įkrovimo kištukas ir į jį pateko vandens, kuris užšalo, tuomet gali tekti jį iškrapštyti ir atšildyti.
Tuo tarpu reikia saugotis ir gamtos stichijų. Jei turite įkrovimo stotelę, ir žinote apie ateinančią audrą, potvynį ar vėtrą, verčiau išjungti įkrovimo stotelę bei jei ši yra lauke, pasirūpinti jos įtvirtinimu. Nors įkrovimo stotelės ir pritaikytos dirbti bet kokiu oru, tačiau jos nėra pritaikytos dirbti po vandeniu ar nuneštos viesulo už kelių šimtų metrų.
Ev įkrovimo laido pasirinkimas žiemai
Jei tik artėjant žiemai prireikė pirkti įkrovimo laidą, greičiausiai svarstote ar yra skirtumas tarp laidų ir vieni labiau skirti vasarai, kiti žiemai. Taip nėra. Visų darbinė temperatūra yra maždaug nuo -30 iki +30 laipsnių. Tad tokio „žieminio“ ir „vasarinio“ laido elektromobiliams tikrai nėra.
Visgi, esama dalykų į kuriuos verta atkreipti dėmesį. Tai atsparumo standartas (IP reitingas), kuriuo nurodoma kaip atsparus vandeniui ir naudojimui lauke yra įkrovimo laidas.
Kalbant apie įkrovimo laidus dažniausiai matysite IP reitingus IP44 ir IP54, kurie iš esmės reiškia, kad prietaisą galima naudoti tik patalpose. IP65 ir IP66 atsparumo standartu įvertintos prekės yra tinkamos naudoti lauke. Į šį standartą verta atkreipti dėmesį, jei įkrovimo laidą naudojate kaip universalų, tiek prie namų įkrovimo stotelės, tiek vežiojatės kaip atsarginį, jei viešoje įkrovimo stotelėje nėra laido.
Ir pabaigai, žiema, šaltis, sniegas ir ledas nesukuria tiek daug problemų elektromobiliams, kaip būtų galima pagalvoti iš pirmo karto. Lygiai su tokiais pat žiemos nemalonumais susiduria apskritai visi automobilių vairuotojai. Todėl renkantis papildyti garažą elektromobiliu, neverta baimintis dėl žiemos išdaigų.
straipsnį paruošė www.evlaidai.lt
Rašyti atsakymą