Ar šilutiškiams reikia keleivinio traukinio Šilutė – Klaipėda?

GELEZINKELIOGrupė Šilutės r. savivaldybės narių merui Vytautui Laurinaičiui įteikė prašymą surengti gyventojų apklausą, ar jie norėtų, jog būtų atnaujintas keleivinių traukinių maršrutas Šilutė – Klaipėda.

Svarbi gyventojų nuomonė

Šią savivaldybės Tarybos narės Sandros Tamašauskienės iniciatyvą savo parašais parėmė visų frakcijų atstovai: konservatoriai Zigmantas Jaunius, Artūras Kurlianskas, socialdemokratai Antanas Kubaitis, Arūnas Pupšys, liberalai Algirdas Gečas, Vidmantas Gečas, Jonas Jatautas, Raimundas Ambrozaitis, „tvarkiečiai“ Laimutė Uselienė, Ričardas Stonkus, visuomeninio komiteto „Už žmonių valdžią“ lyderė Daiva Žebelienė.

Diskusija apie keleivinio traukinio maršruto atnaujinimą prasidėjo Socialinių reikalų komitete.

Prieš keliolika metų toks susisiekimas su uostamiesčiu buvo itin populiarus, vėliau keleivių labai sumažėjo, todėl prieš keletą metų „Lietuvos geležinkeliai“ uždarė šį maršrutą.

Šilutės r. savivaldybės administracija neturi jokios informacijos apie šio maršruto atnaujinimo galimybę.

Siekdami sužinoti, ar gyventojai norėtų traukiniu važinėti į Klaipėdą, minėti Tarybos nariai, vadovaudamiesi Vietos savivaldos įstatymu ir Šilutės rajono savivaldybės Veiklos reglamentu, paprašė merą surengti savivaldybės gyventojų apklausą, o apklausos rezultatus paskelbti viešai.

V.Laurinaitis „Šilutės naujienoms“ sakė, kad apklausos rengimo klausimas galėtų būti svarstomas jau birželio mėnesio Tarybos posėdyje.

Savivaldybė turi patirties rengti apklausas. Prieš metus buvo surengta apklausa dėl Vilkyčių seniūnijos steigimo.

Jos metu nemaža dalis Vilkyčiuose ir jų apylinkėse gyvenančių žmonių pasisakė už seniūnijos steigimą. Tačiau gyventojų apklausos duomenys yra tik patariamo pobūdžio, tad politikai, nors ir žinodami gyventojų nuomonę, nusprendė nesteigti Vilkyčių seniūnijos. Tokį sprendimą lėmė nepalankūs ekonominiai ir finansiniai seniūnijos steigimo pagrįstumo argumentai.

Visai neseniai (balandžio – gegužės mėnesiais) buvo surengtos šešios Rusnės seniūnijos gyventojų apklausos dėl salos kaimų teritorijų ribų. Jų rezultatai dar nepaskelbti.

Uždarė maršrutą, bet žadėjo atnaujinti

Prieš penkerius metus, kai buvo nutrauktas keleivinių traukinių eismas maršrutu Klaipėda – Šilutė, AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovybė žadėjo, jog tai – tik laikinas sprendimas. Tuomet bendrovės pranešime buvo teigiama, kad taip siekiama kuo labiau sumažinti keleivių vežimo nuostolius ir pagerinti bendrovės ekonominius rodiklius. Keleivinį maršrutą geležinkeliečiai žadėjo atnaujinti, kai tik šalyje pagerės ekonominė – socialinė padėtis bei atsiras poreikis.

Dabar viešumoje skelbiama, kad „Lietuvos geležinkeliai“ buvo paleidę šiuo maršrutu keleivinį traukinį, bet netrukus jį atšaukė. Pagrindinė priežastis – savivaldybės ir toliau dubliavo maršrutą savo autobusų reisais. Dėl šios priežasties „Lietuvos geležinkeliai“ nemato net prasmės svarstyti reisų atnaujinimo galimybės.
Aišku, geriau nieko nedaryti, kai nekvepia didesniu pelnu…

Daug argumentų už traukinį, yra ir abejingų

Gyventojų apklausa dėl maršruto atnaujinimo dar nepaskelbta, tačiau žmonės diskutuoja apie keleivinio traukinio perspektyvą. Štai ką mano vienos interneto svetainės ir „Šilutės naujienų“ apklausti skaitytojai.

Yra manančių, kad jeigu paslauga būtų tinkamai išreklamuota, suderinta su autobusų maršrutais, keleivių, norinčių taip keliauti, būtų pakankamai. Ypač – vasarą.

Svarus argumentas UŽ traukinį – gerokai mažesnės nei autobusų bilietų kainos. Traukiniu nuvažiuoti į uostamiestį ir paskui pasiekti Melnragės ar Smiltynės paplūdimius patogiau nei savo automobiliais (automobiliams reikia ieškoti parkavimo vietos, kelias valandas važiuoti  grūstyje). Traukinio keleiviams patogu vežtis savo dviratį, traukinyje kelionės metu yra galimybė pasinaudoti WS, bufetu ir t.t.

Labai svarbu būtų, kad traukinys rytais Klaipėdą pasiektų ne kelios minutės iki 8 valandos, o gerokai anksčiau, kad dirbantys keleiviai spėtų laiku pasiekti darbovietes.

Yra manančių, kad traukiniu į Klaipėdą būtų patogu važiuoti ir tiems, kurie dažnai lankosi pas gydytojus.

Pasaulį matę šilutiškiai siūlo geležinkeliečiams keleivius vežti ne įprastu traukiniu, o automotrise – vieno vagono ekonomiška geležinkelio transporto priemone.

Be kitų privalumų, išpopuliarėjus kelionėms traukiniu sumažėtų automobilių srautai, mažėtų autoįvykių.

Tačiau kai kurie kalbinti šilutiškiai prisipažino, jog nors ir mano, kad traukinukas į Klaipėdą būtų gerai, tačiau patys juo bent 10-metį iki maršruto panaikinimo nesinaudojo ir neplanuoja važinėti ateityje. „Tiesiog taupau savo laiką, todėl važiuoju savo mašina – taip greičiau pasiekiu savo tikslą, apvažiuoju visą Klaipėdą“, – maždaug tokie buvo jų atsakymai.