Kai kurie vairuotojai neskuba automobilių padangų pakeisti į žiemines, esą ir neslidu, ir žieminės padangos, esant šiltiems orams, labiau dyla. Tačiau Susisiekimo ministerijos atstovas Vidmantas Pumputis sako, kad padangos labiau dyla, kai kelio dangos temperatūra aukštesnė nei 15 laipnių C.
„Kai temperatūra žemesnė, nėra jokio skirtumo, ar minus 10 laipsnių, ar plius 10 laipsnių […] O daugiametė praktika rodo, kad būtent lapkričio pradžioje prasideda šalnos, orai tampa permainingi“, – pabrėžia jis.
– Pone Pumputi, ar skubėti keisti padangas? Kas apie tai sakoma kelių eismo taisyklėse (KET)?
– KET sakoma, kad nuo lapkričio 10 d. draudžiama su vasarinėmis padangomis eksploatuoti automobilius, kurių masė didesnė kaip 3,5 t. Paprastai kalbant, lengvieji automobiliai, važinėjantys su vasarinėmis padangomis, turi būti „perauti“ iki lapkričio 10 d.
Jei padangos universalios, mieste galima važinėti visą žiemą. Tačiau užmiesčio keliuose tikrai rekomenduotume pasikeisti į žiemines. Važinėti universaliomis padangomis KET leidžia ir žiemą, bet reikia įvertinti tai, kad dauguma vairuotojų eksploatuoja transporto priemones su žieminėmis (dalis – ir su dygliuotomis) padangomis. O esant slidžiai kelio dangai tokie vairuotojai, pradėję stabdyti, dažniausiai sustoja daug greičiau.
– Kai kas sako, kad skubėti neverta, nes dabar žieminės padangos labiau dyla.
– Tyrimai parodė, kad tai daugiau mitas. Įrodyta, kad, kai kelio dangos temperatūra aukštesnė nei 15 laipsnių, dilimas šiek tiek suintensyvėja. Kai temperatūra žemesnė, nėra jokio skirtumo, ar temperatūra minus 10, ar plius 10 C. Nepatarčiau laukti paskutinės minutės, nes tada prie padangų keitimo punktų dažniausiai būna didelės eilės. Peraukite automobilius maždaug iki lapkričio 6-7 d. Ši data numatyta neatsitiktinai, nes daugiametė praktika rodo, kad būtent lapkričio pradžioje prasideda šalnos, orai tampa permainingi.
– Kiekvienais metais prieš žiemą vairuotojams tenka sukti galvą, ar tebetinka jų pernykštės žieminės padangos.
– Pirmiausia siūlyčiau atkreipti dėmesį į protektoriaus gylį. Jei protektoriaus gylis priartėjęs prie 3 mm (likę apie 4 mm), tikrai vertėtų pagalvoti, ar toliau tęsti keliones su tomis padangomis.
Pagal KET reikalavimus nustatytas minimalus žieminių padangų protektoriaus gylis – 3 mm. Vairuotojai turėtų atkreipti į tai dėmesį ir nevažinėti nudilusiomis padangomis ir dėl to, kad draudimas neišmokės, ir todėl, kad žiemą su tokiomis padangomis važinėti nesaugu.
Taip pat labai patarčiau atkreipti dėmesį į padangų pagaminimo datą. Jei joms daugiau nei aštuoneri metai, pravartu jas pasikeisti į naujesnes.
– Ar verta pirkti restauruotas padangas?
– Restauruotas padangas dažnai sunku subalansuoti. Jų stabdymo kelias gerokai skiriasi nuo naujų padangų. Taip pat įrodyta, kad kai kuriais atvejais jos greičiau ir dyla, nes guma nėra tokia patvari, kaip naujų padangų. Įvertinus visas aplinkybes, patarčiau pagalvoti, ar verta pirkti restauruotas žiemines padangas, ar įsigyti, kad ir šiek tiek brangiau, tikrai geresnes ir patvaresnes.
Rašyti atsakymą