Atmintinė, ką reikia žinoti vartotojui perkant dovanų (nuolaidų) kuponus internete

Bijančiam aukščio draugui dovanų (nuolaidų) kuponas pramoginiam skrydžiui sklandytuvu būtų tikras iššūkis. / Stock.XCHNG nuotr.Internete daugėja svetainių, pateikiančių viliojančius pasiūlymus įsigyti dovanų ar nuolaidų kuponą tam tikrai prekei ar paslaugai. Dauguma šių kuponų suteikia teisę už mažesnę kainą pasinaudoti grožio paslaugomis (manikiūro, pedikiūro, masažo, ir kt.), patirti ekstremalių pramogų (pvz., šuolis parašiutu, skrydis parasparniu) ar paragauti egzotinių patiekalų už mažesnę kainą. Akivaizdu, kad esant tokiai prekių ir paslaugų pasiūlai sunku atsispirti norui įsigyti vieną ar kitą nuolaidų kuponą.
 
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba parengė atmintinę vartotojams, kurioje pateikti patarimai pravers perkant dovanų ar nuolaidų kuponus internete, ir padės išvengti situacijų, kai dovana tampa našta ją gavusiam asmeniui.

Ką reikia žinoti perkant dovanų (nuolaidų) kuponus internete

  • pagalvokite, ar jūsų artimam žmogui, draugui iš tiesų reikalingas konkretus daiktas ar paslauga, kuriems įsigyti perkate dovanų (nuolaidų) kuponą, pvz., bijančiam aukščio draugui dovanų (nuolaidų) kuponas pramoginiam skrydžiui sklandytuvu būtų tikras iššūkis…
  • prieš įsigydami dovanų (nuolaidų) kuponą atidžiai perskaitykite kupono sąlygas, atkreipkite dėmesį į galiojimo terminą, išankstinės rezervacijos (jei yra) laiką;
  • atminkite, kad kupono galiojimo laikas nepratęsiamas ir pinigai už nepanaudotą kuponą negrąžinami, nebent pardavėjas ar paslaugos teikėjas sutiktų tai padaryti geranoriškai ar už papildomą mokestį;
  • patikrinkite atsiliepimus internete apie įmonę, teikiančią paslaugas – ar ji yra veikianti, patikima, nebankrutavusi (pvz., www.bankrotodep.lt).
  • Prieš įsigyjant dovanų (nuolaidų) kuponus rekomenduotina susisiekti su įmone nurodytais telefonais ir pasiteirauti dėl visų jums rūpimų klausimų.

Pagrindinės problemos

  • vartotojai negali gauti žadėtų paslaugų/prekių, kadangi dovanų (nuolaidų) kuponuose nenurodytas konkretaus paslaugų teikėjo ar pardavėjo pavadinimas ir kontaktiniai duomenys;
  • vartotojai, norėdami užsisakyti konkrečią paslaugą, negali susisiekti su įmone nurodytais telefonų numeriais, į el. pašto pranešimus taip pat neatsakoma;
  • pasitaiko atvejų, kai paslaugų teikėjai teigia iš viso nesudarę sutarčių su kuponų platintojais, taigi kuponai platinami neteisėtai.   

Ką daryti iškilus problemai

  • pirmiausia raštu kreiptis į pardavėją, paslaugų teikėją, kuris nurodytas dovanų (nuolaidų) kupone, ir nurodyti savo reikalavimą;
  • jei pardavėjas, paslaugų teikėjas nepateikia atsakymo per 10 dienų, ar atsakymas vartotojo netenkina, patariama raštu kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (prašymo formą galima rasti tinklalapyje www.vvtat.lt).
  • Prie prašymo būtina pridėti turimus įrodymus (mokėjimą patvirtinančio dokumento kopiją, susirašinėjimo su paslaugų teikėju medžiagą, ir pan.).