Bendrijas papiktino šilumos tiekėjų apetitas

HIDRAULINIS A.M.SAULYS 1Savivaldybės įmonė UAB „Šilutės šilumos tinklai“ papiktino daugiabučių namų gyventojų bendrijas, nes neinformavo apie dvigubai padidėjusią hidraulinių bandymų kainą. Apie tokį drastišką šios paslaugos kainos šuolį bendrijos sužinojo tik tada, kai gavo 97,62 Eur sąskaitas. Ankstesniais metais už šią paslaugą bendrijos mokėdavo 43,8 Eur (125 Lt + PVM).

Kelių bendrijų pirmininkai paprašė politikų išsiaiškinti, ar teisėtai elgėsi Savivaldybės įmonės administracija, nepranešusi apie kainos šuolį. Juk jei bendrijos būtų žinojusios apie tokį didelį pabrangimą, jos hidraulinių bandymų paslaugą būtų galėjusios užsakyti kitose įmonėse.

Iškviestas „ant kilimėlio“

Nuo 2008 metų buvo įprasta, kad centrinio šildymo sistemų hidraulinio bandymo paslauga, kurią atlikdavo „Šilutės šilumos tinklai“, kainavo tik 151,25 Lt, t.y. 43,8 Eur.

Dar vasaros pradžioje „Šilutės šilumos tinklai“ pasitvirtino naują kainą už centrinio šildymo sistemų hidraulinio bandymo paslaugą – ją padidino daugiau nei du kartus – iki 97,62 Eur. Tai net 123 proc. didesnė kaina nei buvo iki perskaičiavimo. 

Tačiau apie kainos pakeitimą įmonė neinformavo savo nuolatinių klientų – daugiabučių namų bendrijų. Pastarieji užsakė hidraulinius bandymus, o gavę sąskaitas  – apstulbo: vietoje įprastos 43,8 Eur kainos (125 Lt + PVM), bendrijos gavo 97,62 Eur sąskaitas.

Šilutės miesto daugiabučių namų savininkų bendrijų „Vyšnia“, „Gluosnis“, „Skalda“, „Jovaras“ pirmininkai raštu kreipėsi į Ekonomikos ir finansų komiteto pirmininką Steponą Kazlauską, prašydami išsiaiškinti, kuo remiantis savivaldybės šilumos tiekimo įmonė pabrangino paslaugą, ir kaltino minėtą bendrovę nuslėpus, kad jų teikiamos paslaugos kaina pabranginta daugiau nei dvigubai.

Bendrijos jau ne vieną vasarą kviesdavosi „Šilutės šilumos tinklų“ tarnybą atlikti hidraulinį vamzdynų bandymą, tačiau apie naują kainą sužinojo tik tuomet, kai už atliktą paslaugą buvo įteikta sąskaita. Žmonės pasijuto apgauti, negalėjo pasirinkti pigesnius paslaugos teikėjus.

UAB „Šilutės šilumostinklai“ direktorius Algis Mykolas Šaulys buvo iškviestas paaiškinti įmonės atliekamų hidraulinių bandymų kainos padidinimo aplinkybes.

A.M.Šaulys sakė, kad hidraulinio bandymo kaina nebuvo keista nuo 2008 metų, todėl ji jau nebeatitiko esamų ekonominių sąlygų. Jo nuomone, net ir perskaičiuota nauja paslaugos kaina dar nėra pati didžiausia Šilutės specializuotų paslaugų rinkoje.

Tačiau tokias A.M.Šaulio prielaidas paneigė pats komiteto pirmininkas S.Kazlauskas. Jis sakė, kad apklausė kelias centralizuoto šildymo sistemas prižiūrinčias įmones ir sužinojo, jog „Šilutės šilumos tinklų“ paslauga dabar yra brangiausia.

Pripažino klaidą

Ekonomikos ir finansų komiteto nariams buvo pateikta „Šilumos tinklų“ hidraulinio bandymo kainos skaičiavimų lentelė.

Komiteto nariui Povilui Tunaičiui įtarimų kėlė vien tai, kad hidraulinius bandymus atlikti atvažiuojantis automobilis CW CRAFTER per vieną reisą sunaudoja degalų ir tepalų net už 25,2 Eur. Jis sakė, kad nuo „Šilutės šilumos tinklų“ iki tų bendrijų, kurios parašė raštus Ekonomikos komitetui, yra netoliau kaip 1 ar 2 kilometrai. Kodėl tam automobiliui skiriama tiek kuro, tarsi jam tenka važiuoti dešimtis kilometrų? Be to, pasak P.Tunaičio, kompresoriui ir žarnoms vežioti galėtų būti naudojamas ir mažesnis automobilis.

A.M.Šaulys į tokius priekaištus atsakė, kad kuro ir tepalų sąnaudos kainos skaičiuotėje atspindi ne kiekvieną konkretų iškvietimą – į kainą įtrauktas visame rajone atliekamų kvietimų kuro sąnaudų vidurkis.

Vadinasi, kaimuose ir mieste gyvenantys daugiabučių namų savininkai solidariai pasidalina kelionės išlaidas.

Komentuodamas kompresorių vežiojančio automobilio CW CRAFTER dydį, A.M.Šaulys aiškino, kad jis yra didelis ir galingas, nes turi įveikti šaligatvių bordiūrus, kad priartėtų kuo arčiau šilumos mazgų.

Komiteto pirmininkas S.Kazlauskas sutiko su paaiškinimu, kad paslaugos kaina turi atitikti esamą rinkos situaciją ir būti rentabili. Juolab kad daugiabučių namų savininkai turi teisę pasirinkti kitas įmones, teikiančias paslaugą pigiau.

Tačiau A.M.Šaulys niekaip negalėjo pasiaiškinti, kodėl apie stipriai padidėjusią paslaugos kainą užsakovams buvo pranešta tik tada, kai paslauga jau buvo suteikta.

A.M.Šaulys pripažino kaltę ir apgailestavo dėl tokios klaidos, kuri papiktino žmones.