2012 m. kompanijos „Rait“ atlikto tyrimo „Lietuvos gyventojų žinios apie „Tetra Pak“ pakuočių rūšiavimą ir perdirbimą“ duomenimis, pusė (50 proc.) Lietuvos gyventojų klaidingai informuoti, į kurį rūšiavimo konteinerį mesti panaudotas kartonines gėrimų pakuotes.
Beveik ketvirtadalis (23 proc.) gyventojų nurodė rūšiuojantys šias atliekas į kartoninėms gėrimų pakuotėms neskirtą, mėlynąjį, rūšiavimo konteinerį. Antrąkart tiek žmonių (27 proc.) įsitikinę, kad būtent popieriaus atliekoms skirtame konteineryje turi atsidurti ir panaudotos gėrimų pakuotės „Tetra Pak“.
„Nors daugiau nei du trečdalius (74 proc.) kartoninės pieno ir sulčių pakuotės masės sudaro popierius, šias buitines atliekas reiktų rūšiuoti į geltonuosius konteinerius, skirtus pakuotės atliekoms.
Deja, kas antras Lietuvos gyventojas mano, kad šias atliekas reiktų mesti į mėlynuosius konteinerius, skirtus popieriui ir kartonui.
Poreikis informuoti gyventojus apie teisingą kartoninės pakuotės rūšiavimą yra akivaizdus, tad stengiamės reikiamą informaciją gyventojams pateikti kuo paprasčiau ir prieinamiau. Praėjusiais metais, bendradarbiaudami su Lietuvos atliekų surinkimo kompanijomis, didžiąją dalį geltonųjų rūšiavimo konteinerių Lietuvoje paženklinome lipdukais „Kartoninę gėrimų pakuotę mesti čia“.
Siekėme, kad priėję prie konteinerių, rūšiuojantys Lietuvos gyventojai sužinotų, į kurį konteinerį reiktų mesti kartoninių pakuočių atliekas,“ – sakė „Tetra Pak“ rinkodaros vadovė Baltijos šalyse Honorata Šemetienė.
Kartonines gėrimų pakuotes gyventojai meta į netinkamą konteinerį
Tyrimas parodė, kad susidomėjimas kartoninių gėrimų pakuočių rūšiavimu auga. Palyginus su 2011 m. duomenimis, praėjusiais metais 14 proc. daugiau Lietuvos gyventojų (85 proc.) teigė žiną, kad kartoninės gėrimų pakuotės nėra vienkartinės ir gali būti perdirbamos.
Tačiau tik 7 proc. žmonių kartonines gėrimų pakuotes rūšiuoja teisingai – meta į geltonąjį konteinerį. Dar 6 proc. respondentų žino, kaip tinkamai rūšiuoti kartonines gėrimų pakuočių atliekas, nors patys to nedaro. 2011 m. kartonines gėrimų pakuotes tinkamai rūšiavo tik 5 proc. Lietuvos gyventojų.
„Gyventojų susidomėjimas buitinių atliekų rūšiavimu ir perdirbimu auga, tačiau, tenka pripažinti, kad daugelis žmonų rūšiuoja atliekas netinkamai. Siekdami Lietuvos gyventojams suteikti daugiau žinių apie tinkamą atliekų rūšiavimą, sukūrėme informacinę internetinę svetainę Rūšiuojam.lt.
Joje galima rasti ne tik naudingos informacijos apie įvairių atliekų rūšiavimą, tačiau ir sužinoti, kur arčiausiai gyventojų namų pastatyti rūšiavimo konteineriai“, – teigė H. Šemetienė.
Tyrimas parodė, kad teisingai pakuotes rūšiuoja vidutinio amžiaus, aukštesnį išsilavinimą turintys Lietuvos gyventojai, mažiau rūpestingai – jaunimas iki 34 metų. Tyrimo duomenimis, 37 proc., gyventojų nerūšiuoja jokių buitinių atliekų. Prasčiausiai apie kartoninių gėrimų pakuočių rūšiavimą ir perdirbimą informuoti pensinio amžiaus (65-74 m.) Lietuvos piliečiai, gyvenantys mažesniuose miestuose.
Tinkamai rūšiuoti kartonines gėrimų pakuotes skatins vertingi prizai
Kompanija „Tetra Pak“, siekdama atkreipti visuomenės dėmesį į kartoninių gėrimų pakuočių atliekų rūšiavimo problemas, organizuoja edukacines, informacines akcijas bei konkursus. Praėjusiais metais Rūšiuojam.lt kartu su radijo stotimi „Radiocentras“ organizavo interaktyvų žaidimą tiesioginiame eteryje. Jo metu daugiausiai apie kartotinių gėrimų pakuočių atliekų rūšiavimą ir perdirbimą žinantys klausytojai buvo apdovanoti skaitmeninėmis knygų skaityklėms „Amazon Kindle“.
Šiais metais iniciatyva tęsta kartu su prekybos centrais „Maxima“. Informaciniai lankstukai apie kartoninių gėrimų pakuočių rūšiavimą ir perdirbimą platinti šalia sulčių ir pieno produktų, įpakuotų „Tetra Pak“ pakuotėje. Pirkėjai užsiregistravę Rūšiuojam.lt svetainėje ir teisingai atsakę į konkurso organizatorių klausimą, turėjo galimybę laimėti penkias elektronines knygų skaitykles.
„Ateityje planuojame tęsti informacines ir edukacines akcijas susijusias su kartoninių gėrimų pakuočių rūšiavimu. Siekiame, kad mūsų pakuotėje platinamų produktų pirkėjai žinotų, kaip teisingai rūšiuoti įpakavimą ir taip prisidėtų prie Lietuvos gamtos išsaugojimo ateities kartoms“, – pridūrė H. Šemetienė.
Tyrimas „Lietuvos gyventojų žinios apie „Tetra Pak“ pakuočių rūšiavimą ir perdirbimą“ atliktas „Omnibus“ metodu 2012 m. gruodžio mėnesį rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanijos „Rait“. Apklausti 1012 15-74 metų amžiaus Lietuvos piliečių. Tyrimu siekta išsiaiškinti Lietuvos gyventojų žinias apie „Tetra Pak“ pakuočių perdirbimą ir tinkamą rūšiavimą.
Apie „Tetra Pak“
„Tetra Pak“ – pasaulyje pirmaujanti maisto ir gėrimų įpakavimo sprendimus siūlanti bendrovė. Įsiklausydama į maisto gamintojų ir vartotojų interesus, „Tetra Pak“ kuria inovatyvias, saugias ir perdirbamas pakuotes, kurios kasdien tarnauja milijonams gyventojų 170 pasaulio šalių. „Tetra Pak“ kompanijoje dirba beveik 22 000 darbuotojų, įmonės atstovybės išsidėsčiusios 85 šalyse. „Tetra Pak“ devizas – „Apsaugoti tai, kas gera“, orientuojasi į atsakingo ir tvaraus verslo skatinimą, siekiant pateikti maistą ir gėrimus saugiose ir vartotojams patogiose pakuotėse. Daugiau informacijos www.tetrapak.com.
Informavo Kristina Karnickaitė, Jaun. projektų vadovė
Rašyti atsakymą