Dėmesio: į kelius išriedėjo motociklai

Kovo 1-oji daugeliui asocijuojasi su kalendorinio pavasario pradžia, bet jau kelis metus kovo 1-ąją oficialiai skelbiama ir motociklininkų sezono pradžia. Motociklas – padidintos rizikos transporto priemonė. Jis gerokai mažesnis už automobilį, manevringas, todėl vairuodami motociklą, kitų eismo dalyvių galite būti sunkiau pastebimi, išnirti jiems to nesitikint ir sukelti eismo įvykį.

Nelaimių priežastys

Kai prasideda motociklininkų sezonas, ant kelių dar būna žiemą barstomo smėlio, žvyro, dėl to kelio danga gali būti slidi ir pavojinga. Purvas turi įtakos ir sukibimui su kelio danga.

Pagrindinės eismo įvykių, į kuriuos patenka motociklininkai, priežastys: saugaus greičio nepasirinkimas, nuvažiavimai nuo kelio, susidūrimai su kita transporto priemone sukant bei apsisukant, saugaus atstumo nesilaikymas, stabdymas ir apvirtimas, įvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą ir susidūrimai su transporto priemone, išvažiuojančia iš šalutinio kelio.

Nors motociklininkai jau gali išvažiuoti į gatves, saugaus eismo ekspertai pataria neskubėti. Pirmosiomis dienomis dėl permainingų orų bei pamirštų įgūdžių kyla daugiau pavojų, todėl paskubėjus „atidaryti“ sezoną, gali tekti jį „uždaryti“ jam nė neprasidėjus.

Atsargesni turėtų būti ir kito transporto vairuotojai. Pastebima, kad greit pamirštama, kad šalia gali važiuoti ne tik automobilis ar sunkiasvoris, bet ir sunkiau pastebimas motociklas. Sėdantys prie vairo turėtų atsargiau keisti eismo juostas ar atlikti lenkimus, prieš persirikiuodami kelis kartus pasižiūrėti į veidrodėlius.

Tamsiu paros metu kyla dar daugiau rizikų, mat automobilių vairuotojai kartais neįvertina, kad priekyje važiuoja motociklas, ir pradeda lenkimą. Ekspertai ragina įsitikinti, kad akys vairuotojo neapgauna.

Motociklininkams patariama rūpintis savo saugumu ir viso sezono metu, nepradėti kelionių vilkint šortus ir marškinėlius, visuomet dėvėti kūną ir stuburą apsaugoti galinčią aprangą. Svarbu dėvėti šalmą, juo aprūpinti ir keleivius, apsiauti motociklininkams skirtus batus ir nevažiuoti avint kedus, o ypač – šlepetes.

Skaudi statistika

Sausio 15 d. duomenimis, per 2023 m. Lietuvoje eismo įvykiuose žuvo 160 žmonių. Palyginus su 2019 m., eismo įvykių, žuvusiųjų ir sužeistųjų skaičius pastaruosius 4 metus mažėja. Šalies keliuose pernai žuvo apie 14 proc. mažiau žmonių nei 2019 m., tačiau palyginus su 2022 m., žuvusiųjų skaičius pernai išaugo daugiau kaip 30 proc., o palyginus su 2021 m. – 9 proc.

Iš viso pernai keliuose žuvo 160 žmonių – 124 vyrai ir 36 moterys, iš jų: 64 automobilių, 19 motociklų vairuotojų, 23 keleiviai, 11 dviratininkų ir 33 pėstieji. 34 proc. asmenų žuvo tamsiuoju paros metu. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės žuvo 10 žmonių (2022 m. – 15), dėl neblaivių ir neturinčių teisės vairuoti – 4 (2022 m. – 9).

Žuvo 15 nepilnamečių (10 berniukų ir 5 mergaitės): 8 keleiviai, 3 pėstieji, 2 mopedų (motociklų) vairuotojai, keturračio motociklo ir dviračio vairuotojai. Jauniausias – 7 mėnesių berniukas.

Daugiausia žuvusiųjų (34) buvo vyresni nei 65 metų. 2022 m. Lietuvoje žuvo 13 motociklų vairuotojų, 199 buvo sužeisti. 2021 m. žuvo 10 motociklų vairuotojų, 234 sužeisti.

Pagal policijos inf.