Didžiausios SEO problemos, su kuriomis susiduria klientai, darę SEO patys

Ar galima SEO pasidaryti patiems? Be abejonės, galima. Tačiau neretai tai netik neduoda teigiamo efekto, bet net ir sukelia priešingą.

Su kokiomis didžiausiomis problemomis susiduria verslai, nusprendę pasidaryti SEO patys? Tai labai jautri tema. Ne visi tų problemų sulaukia, kiti jų tiesiog nepastebi, tačiau kartais tenka keisti ir puslapio adresą, o gal net ir prekės ženklą. Kad taip nenutiktų, žemiau įvardinsime svarbiausias SEO problemas kurias reikia žinoti darant SEO savarankiškai.

Nevaldomas atgalinių nuorodų srautas

Čia slypi didžiausi pavojai. Pigių ir kokybiškų nuorodų rasti yra labai sunku. Jas galima suskaičiuoti ant rankų pirštų. Kai reikalingas didesnis kiekis, visada „į pagalbą skuba“ indai arba pakistaniečiai, kurie vos už 5 dolerius gali surasti „50 kokybiškų nuorodų“ aukščiausius reitingus turinčiuose puslapiuose. O 250 nuorodų kainuoja tik 50 dolerių. Juk tai pigumo viršūnė! Dar ir ataskaitą atsiunčia.

Pasirodo, dauguma tokių nuorodų yra „nofollow“, įvairiuose forumuose, komentaruose, nuorodų kataloguose ar profilių puslapiuose, į kuriuos Google robotai užsuka kartą per kelis mėnesius.

Viskas atlikta – atgalinės nuorodos yra, bet staiga paaiškėja, kad nuorodų pradeda atsirasti kas dieną ir tie puslapiai yra labai keisti. Po tokių paslaugų dažno užsakovo puslapiai atsiduria ir pornografinėse svetainėse. Taip, tokios svetainės dažnai lankomos, tačiau Google apie jas turi susidaręs labai blogą nuomonę ir specialiai paieškoje nerodo.

Po tokių svetainių krenta visi įmanomi reitingai. Norėdami tokią nuorodą pašalinti, turite praeiti kančių kelius, nes dėmė metama ilgam. Kai kas nebevargsta ir tiesiog įsigyja nauja domeną – jam SEO padaryti profesionaliai nuo nulio kainuoja mažiau, nei „išgydyti“ seną domeną nuo nekontroliuojamo nuorodų srauto iš spaminių puslapių, į kuriuos kažkada įtraukė gudrieji ir pigieji nuorodų rinkėjai.

Persistengiama su SEO raktažodžiais

Google vertina natūralias nuorodas. Tai reiškia, kad vienos turi būti tiesiog nuorodos, kitos – ant žodelių „spauskite čia“, „skaitykite toliau“, „plačiau“ ir t.t., dar kitos – ant ilgų ir trumpų raktažodžių. Tai natūraliai atrodantis nuorodų profilis, pagal kurį Google vertina ir suteikia puslapiui tam tikrą autoritetą.

Klientams, darantiems SEO patiems, dažnai atrodo, kad pakanka dėti nuorodas tik ant tikslaus raktinio žodžio. Tokiu būdu per gana trumpą laiką (keletą mėnesių SEO pasaulyje – gana neilgas terminas) atsiranda šimtai nuorodų su vienu ir tuo pačiu raktažodžiu. Tada paaiškėja, kad puslapis vis tiek nepasiekia pirmųjų pozicijų. Kodėl?

SEO specialistai supranta, kad tai „over – optimization“ – persistengta su SEO optimizavimu. Kaip tai ištaisyti? Laukia nemažai darbo, nes reikia surasti visas nuorodas su raktažodžiu ir bandyti jas pakeisti į paprastas nuorodas, arba keisti tekstą, ant kurio dedamos nuorodos. Tai užtrunka, tačiau po to rezultatas dažniausiai pagerėja. Kaip žinoti, kiek nuorodų reikia, kad rezultatas pagerėtų? Kiekvienoje rinkoje jų skaičius svyruoja, todėl SEO specialistai naudoja brangius analizės įrankius, kainuojančius šimtus dolerių per mėnesį, kad suprastų, kurios nuorodos kenkia, o kurios – padeda.

Prastai paruoštas turinys

Kai SEO specialistai pasiūlo klientams perrašyti esamą turinį arba jį papildyti keliais sakiniais, dažnai yra mandagiai atsisakoma – juk patys mokame rašyti lietuviškai, tai ir patys susitvarkysime su turiniu. Jis ir taip geras, nes kiek prie jo teko kankintis pusei įmonės darbuotojų. Deja, čia per kančias į žvaigždes nenueisi. Jei puslapis optimizuotas raktažodžiui „kaminai“, o tekste visur minimas žodis „dūmtraukiai“, gerų rezultatų nesitikėkite.

Turinio optimizavimas ne visada reiškia jo perrašymą. Kartais pakanka pridėti tik pastraipą, kurioje atsiranda reikalingi raktiniai žodžiai ir to visiškai pakanka, kad būtų pagerintos pozicijos paieškoje. Net ir kelios pastraipos gali būti rašomos labai ilgai, todėl profesionalaus tekstų kūrėjo pagalba yra itin vertinga. Deja, jos ne visada reikia, nes juk viską galima pasidaryti patiems.

Taip ir stringa SEO projektai. Vidinis SEO – atliktas, nuorodų pririnkta, bet tekstų reikia laukti ilgai ir nuobodžiai. Tik ar patys pasirašyti tinkamai sugebės? Neaišku…

Problemų yra ir daugiau, tačiau pagrindinės yra susijusios su turiniu ir atgalinėmis nuorodomis, nes paprastai į kodą klientas nelinkęs gilintis – juk tai programuotojų darbas. Keista, kad kitų sričių darbų nepatikima profesionalams, o siekiama sutaupyti klaidų ir kritusių pozicijų sąskaita.

O kur dar bloga interneto svetainės struktūra?

Apie tai kokia turėtų būti ideali svetainės struktūra ir kaip išvengti blogo struktūros skaitykite straipsnyje: https://seogenerolai.lt/izvalgos/url-struktura-geriausia-praktika/

Ne ką mažiau rimta SEO problema – raktažodžių kanibalizmas

Apie tai kas tai yra ir kaip to išvengti sužinosite straipsnyje: https://seogenerolai.lt/izvalgos/raktazodziu-kanibalizmas/

Esminės klaidos optimizuojant prekių kategorijas

Taip pat būtinai pasidomėkite, kokios yra dažniausios klaidos optimizuojant elektroninių parduotuvių pagrindinių kategorijų aprašymus. Ko reiktų vengti ir į ką fokusuotis skaitykite adresu: https://seogenerolai.lt/izvalgos/el-parduotuves-kategoriju-optimizavimas/

Sėkmės Jums.