Gatvės rekonstruotojai pagalvojo ne apie viską

kestucio gatves saligatvis i pievaKelis mėnesius Šilutės Kęstučio gatvėje burzgusi technika esminių permainų šioje gatvėje nepadarė. Kęstučio gatve nuolat važiuojantys ir joje esančiose įstaigose dirbantys šilutiškiai, kurie ilgus metus laukė, kada ta gatvė bus praplatinta ir sutvarkyta, palengvėjimo sako taip ir nepajutę.

Gatvė tapo tik vos vos platesnė, mašinas visą pusmetį laužo asfalte paliktos duobės. Kol kas džiaugtis gali tik tie, kas į darbą vaikšto pėsčiomis – šaligatviai pagaliau išties tvarkingi ir patogūs. Tačiau mašinų kamščiai rytais kaip grūdosi, taip grūdasi ir toliau.

Tiesa, darbai čia bus tęsiami pavasarį, bet ir dabar akivaizdu, jog projektuojant gatvės rekonstrukciją ne viskas buvo apgalvota.

Aikštelės reikėtų didesnės

„Rekonstrukcija buvo garsiai išreklamuota, bet, atrodo, kad ją vykdant gatvė nepaplatėjo, nes ties daugiabučiais prasilenkti dviem mašinoms – beveik neįmanoma“, – sakė „Šilutės naujienoms“ dvi savo atžalas į čia esančius vaikų darželius vežiojančios šilutiškės.

Kitiems šilutiškiams smalsu, kodėl Kęstučio gatvės dešinės pusės šaligatvis baigiasi sulig „Gintarėlio“ tvora ir atsiremia į… pievą, kai kiekvienam praeiviui akivaizdu, kad jis turėtų susisiekti su Birutės gatvės šaligatviu?

Vaikų darželio – lopšelio „Ąžuoliukas“ direktorei Irutei Lekavičienei ir Kęstučio gatvės pusėje stovinčio  darželio „Gintarėlis“ direktorei Stefanijai Petkienei tenka išklausyti bene daugiausia nuo rytinių kamščių pavargusių tėvų skundų. Rytais atvežę vaikus į darželius ir neradę vietos automobilius trumpam pastatyti, daug tėvų, anot direktorių, tiesiog braunasi į darželių teritorijas. Jos nuolat jų prašo to nedaryti, net grasina užrakinti vartus, tačiau tėvų atsakymas būna klausimas: „O kur sustoti? Gatvėje nėra vietos“.

I.Lekavičienė ir S.Petkienė sako ne kartą aptarusios, kad problemą šiek tiek spręsti padėtų kur kas talpesnė automobilių stovėjimo aikštelė. Todėl jos gatvės rekonstrukcijos laukė kaip išganymo, nes tikėjosi, kad aikštelė, esanti prie „Gintarėlio“ darželio, neabejotinai bus padidinta.

Direktorių nuomone, tai, regis, turėjo būti aišku ir rekonstrukcijos projektuotojams – juk visur miestuose mašinų daugėja, o čia vienoje vietoje –  net du vaikų darželiai, kuriuos iš viso lanko apie 340 vaikų. Ir Pamario pagrindinė mokykla – čia pat, tad rytais atvažiuojančiųjų – labai daug, o automobilių aikštelė talpina vos keliolika automobilių.

Dabar, kai Kęstučio gatvės rekonstrukcija jau įpusėjo, akivaizdu, kad automobilių sustojimo problemos niekas neketino spręsti, todėl gatvė tebedūsta nuo automobilių spūsčių, jų eilės nusidriekia per visą Kęstučio gatvę iki pat Birutės gatvės.

Paliko vietos… ožkai ganyti?

Rytais prie darželių besisukinėjantys vairuotojai piktinasi, kad projektuotojai sugebėjo tą vienintelę čia esančią kestucio gatves aikstele nepadidintaautomobilių stovėjimo aikštelę dar net pora vietų sumažinti – įrengė čia nežinia kam reikalingą salelę, kai kurių pašnekovų tiesiog „liežuviu“ vadinamą.

Kitiems neaišku, kuriam galui šalia „Gintarėlio“ tvoros paliktas gerų poros metrų pločio tuščios žemės ruožas? Juk jį panaudojus stovėjimo aikštelę buvo galima padaryti dar platesnę, tuomet joje tilptų ir antra tiek mašinų.

Gal toks buvo „Gintarėlio“ vadovės S.Petkienės pageidavimas? „Atvirkščiai. Jau tiesiant šaligatvį klausiau darbininkų, kam tokį platų ruožą patvory palieka. Tai po to jį šiek tiek susiaurino. O tą veją, matyt, paliko mums šienauti, arba turėsime pirkti ožką ir nuganyti“, – šmaikštavo direktorė.

Ir I.Lekavičienė su S.Petkiene, ir tėvai mano, kad šioje miesto dalyje automobilių stovėjimo aikštelėms vietos yra apsčiai. Pavyzdžiui, tarp „Ąžuoliuko“ ir Pamario pagrindinės mokyklos, dar daugiau jos už „Gintarėlio“ tvoros plytinčioje pievoje.

Visų kalbintųjų nuomone, gatvės rekonstrukcija arba iki galo neapgalvota, arba tiesiog ją planavo prasti savo srities specialistai.

Plėstis nelabai yra vietos

Situaciją aiškinęs Savivaldybės Ūkio skyriaus vyriausiasis specialistas Mindaugas Oželis nerimaujančius šilutiškius nuramino tik iš dalies. Jis sako, jog Kęstučio gatvė rekonstruojant praplatėjo maždaug puse metro, o dešinės pusės šaligatvis dar bus tęsiamas iki pat Birutės gatvės. Darbai tik laikinai sustabdyti dėl oro sąlygų iki pavasario. Bus remontuojamas ir kairės pusės šaligatvis.

M.Oželio nuomone, kai aikštelėje, esančioje prie „Gintarėlio“, bus sužymėtos vietos automobiliams statyti, jie bus statomi tvarkingai, tada jų ir tilps daugiau.

Kodėl nebuvo galima aikštelės padaryti dar didesnės, kai aplink yra vietos?  Pasak M.Oželio, situaciją vertino komisija, kurios sudėtyje, be jo, buvo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Virgilijus Pozingis, Šilutės seniūnas Raimondas Steponkus, projektuotojų atstovai. Visiems atrodė, jog tokios šiek tiek padidintos aikštelės turės užtekti.

O salelė – „liežuvis“ – čia įrengta todėl, kad to esą reikėjo dėl eismo saugumo.

Gatvės pravažumas, pasak M.Oželio, šiuo metu vis tiek yra geresnis.

Nepatenkintiesiems specialistas siūlo pasižiūrėti vietoje, jog dar labiau plėsti gatvę ir aikštelę tiesiog nebėra vietos.

V.Pozingis pataria daugiau vaikščioti

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas V.Pozingis jokių problemų Kęstučio gatvėje apskritai neįžvelgia.

Pirmiausia išklausėme V.Pozingio pamokymą apie tai, kad tai mes, žurnalistai, keliame problemas ten, kur jų visai nėra, kad užuot važinėję mašinomis tėvai su vaikais turėtų daugiau sportuoti ir vaikščioti, kad visų mūsų norai apskritai auga kaip ant mielių, ir kad mieste yra kur kas blogesnių gatvių bei vietų, kur iš viso nėra kur įkišti automobilio. Ypač – prie vaikų darželių, tarp kurių nėra nė vieno, turinčio gerą privažiavimą.

„Nepadarysim aikščių prie kiekvieno darželio“, – trumpai drūtai reziumavo direktoriaus pavaduotojas.

Visgi pasiūlėme negrįžti į senus laikus, kuomet gatvėmis važinėjo vienas  arklio traukiamas vežimaitis ar vienas kitas žiguliukas, ir klausėme, kodėl į gatvės rekonstrukciją investuojant tokius pinigus (puskilometrio ilgio gatvei rekonstruoti numatyta daugiau nei 300 tūkstančių eurų) iš karto nepadarius visko šiuolaikiškai ir ilgam.

Į šį klausimą V.Pozingis atsakė, kad viską visada lemia pinigai, o lėšų, kurios skiriamos gatvių ir kelių remontui, niekur kitur naudoti negalima. Tarsi kalbėtume ne apie gatvę ir kelius…

Kęstučio gatvės duobės, kuriose nuo rudens murkdosi šilutiškiai, anot V.Pozingio, iš viso esanti dėmesio neverta smulkmena, kuri bet kada gali būti užtaisyta: štai pašals, ir užtaisys – užpils į jas skaldos. Laikinai, žinoma, iki pavasario, kol reikės kloti asfaltą…

Tik viso kito, ką mato net inžinerinio išsilavinimo neturintis paprastas vairuotojas, aišku, jau niekas nebeištaisys.