Geležinkelininkai duoda viltį: galbūt traukiniai sugrįš į Šilutę

Traukiniai 2Pirmąjį Naujųjų metų savaitgalį Šilutėje pirmą kartą stabtelėjo šiuolaikiški keleiviniai traukiniai, važiavę bandomuoju maršrutu Klaipėda – Šilutė – Sovetskas. Šis įvykis sulaukė didžiulio šilutiškių susidomėjimo.

Vieni į keleivinio traukinio atvykimą reagavo kaip į šventę,  ir specialiai ėjo į peroną jo pasižiūrėti, kiti gi keliavo į Sovetską. Dauguma šilutiškių dėkoja AB „Lietuvos geležinkeliai“ už bandymą ir tikisi, kad ateityje keleiviniai traukiniai grįš į Šilutę.

Ir nors traukiniai jau senokai nuvažiavo, aistros  ir diskusijos dėl keleivinio maršruto Klaipėda-Šilutė nerimsta ligšiol. Vien „Šilutės naujienų“ surengtoje apklausoje net 94 proc. respondentų pasisakė (išviso balsavo 113), jog norėtų, kad keleivinis traukinys sustotų Šilutėje.

„Lietuvos geležinkeliai“ neskuba  dalinti pažadų, visgi nuteikia viltingai: gali būti, kad netolimoje ateityje šis maršrutas tikrai taps reguliarus ir šilutiškiai galės keliauti moderniais traukiniais.

Sulaukė didžiulio susidomėjimo

Sausio 5-7 dienomis „Lietuvos geležinkeliai“ išbandė naują traukinių maršrutą Klaipėda-Sovetskas-Klaipėda, kuris kvietė iš Lietuvos atrasti buvusią Mažosios Lietuvos sostinę – Tilžę.

Šiuo maršrutu važiavo šiuolaikiški traukiniai, puikiai pritaikyti ilgesnėms kelionėms: juose keleiviai turi galimybes patogiai įkrauti mobiliuosius įrenginius, vežtis didesnį bagažą, vežimėlius ar dviračius specialiai tam įrengtuose laikikliuose, o kelionės metu – naudotis nemokamu bevieliu internetu.

Gražuoliai traukiniai sulaukė didžiulio šilutiškių susidomėjimo. Šilutės geležinkelio stotis seniai buvo mačiusi tiek keleivių, kaip tą savaitgalį.

„Pagaliau ir į Šilutę atėjo šventė. Seniai matytas keleivinis traukinys – eksperimentiniu maršrutu – Klaipėda – Šilutė – Tilžė“, – savo feisbuke rašė Edvardas. Tąkart traukiniu jis nekeliavo, ėjo tik pasižiūrėti ir šio įvykio įamžinti nuotraukose.

Iš didžiulio susidomėjimo traukiniu akivaizdu, kad šilutiškiams šis maršrutas reikalingas. Žmonės kalbėjo, kad būtų smagu, jei toks traukinys nuolat važiuotų. Tuomet palengvėtų žmonių, dirbančių Klaipėdoje ir vykstančių iš viso Šilutės rajono atvykimas ir parvykimas. Patogiau keliauti galėtų ir studentai bei pensinio amžiaus žmonės.

„Manau, kad traukinio Šilutei tikrai reikia, nes tai neatskiriama kultūros vertybė“, – pasisakė Arūnas.

Kiti šilutiškiai pastebėjo, kad dabartinio traukinio maršruto išvykimo ir parvykimo laikas nepatogus.

„Ką veikti Sovetske atvažiavus 15 val.? Primenu – žiemą 16 val. jau tamsu. Ir ką veikti Klaipėdoje savaitgalį į ją atvykus apie 18 val.? Sovetske palakstyti vieną valandą stotyje ir namo?.. O iš Klaipėdos į Šilutę pėsčiom?“, – komentavo Antanas.

„Noras, kad būtų atnaujintas maršrutas, gal ir būtų. Bet kiekvienas mūsų turėtume susimastyti kiek dažnai juo kiekvienas asmeniškai važiuotume. Asmeniškai aš ar mano šeimos nariai… ne daugiau 2 ar 3 kartus per metus. Žmonės, kurie dirba Klaipėdoje ir jis kursuotų tinkamu laiku ryte ir vakare, manau važiuotų, ir poreikis būtų“, – sakė Toma.

Vėl siūlė surengti apklausątraukiniai

Traukiniui pasirodžius, sukruto ir Šilutės rajono politikai. Viešojoje erdvėje pasigirdo siūlymų surengti gyventojų apklausą, ar maršrutas Klaipėda – Šilutė yra reikalingas. Neva, žinant žmonių nuomonę, Savivaldybė galėtų investuoti į maršruto atnaujinimą.

Į tokias kalbas Savivaldybės meras Vytautas Laurinaitis primena, kad dar 2016 metais Savivaldybei buvo pateiktas prašymas organizuoti gyventojų apklausą dėl traukinio maršruto atnaujinimo. Tačiau, vadovaujantis vietos savivaldos įstatymu, savivaldybės gyventojų apklausa gali būti organizuojama tik tais klausimais, kuriuos pati savivaldybė sprendžia atlikdama savarankiškąsias funkcijas. O šis klausimas nėra Savivaldybės savarankiškų funkcijų sąraše.

V.Laurinaitis taip pat pabrėžia, kad „Lietuvos geležinkeliai“ būtų svarstę šio maršruto atnaujinimą tik tuo atveju, jeigu savivaldybė būtų padengusi 1,5 mln. eurų nuostolį, kurį patyrė įmonė prieš dvejus metus, kai maršrutas buvo nepelningas ir juo važiuodavo vos keletas keleivių.

„Šias lėšas nusprendėme skirti švietimo įstaigų atnaujinimui ir projektų įgyvendinimui, kurie bus naudingi bendruomenei“, – sakė meras.

Tad už šiuos pinigus nuo rugsėjo pradėjo veikti 7 ikimokyklinio ugdymo grupės (Rusnėje, Kintuose, Saugose, Žemaičių Naumiestyje ir 3 Šilutėje). Joms įruošti buvo suremontuotos patalpos, nupirkti baldai, atlikti remonto darbai M. Jankaus ir Šilutės Pamario pagrindinėse mokyklose, sutvarkytas Švėkšnos gimnazijos ir Katyčių pagrindinės mokyklos stadionai, tvarkomas Katyčių pagrindinės mokyklos stogas, remontuota Saugų J.Mikšo pagrindinė mokykla ir daugelis kitų investicijų; skirti 8 tūkst. eurų moksleivių vasaros poilsio programai; didinta 5,5 etato psichologų skaičius mokyklose.

„Švietimo įstaigų būklė buvo tikrai prasta, buvo apleista šitiek metų, todėl tai yra vienas mūsų prioritetų“, – sakė V.Laurinaitis..
Bet ir jis neslėpė džiaugsmo, kad vis tik „Lietuvos geležinkeliai“ nusprendė išbandyti savaitgalio maršrutą Klaipėda – Sovetskas, ir išreiškė viltį, kad bus nuspręsta atnaujinti ir reguliarius reisus.

Suteikė vilties

„Lietuvos geležinkelių“ atstovė spaudai Novilė Aleksejevaitė „Šilutes naujienas“ informavo, kad bandomuoju maršrutu Klaipėda-Sovetskas-Klaipėda sausio 5 – 7 dienomis važiavo 190 keleivių. Nemaža dalis jų keliavo maršrutu Sovetskas-Klaipėda.

„Šiuo metu dar neturime atsakymo, ar toks maršrutas taps nuolatiniu. Vertiname galimybes, reikiamas investicijas bei keleivių potencialą – turint šią informaciją ir bus priimtas sprendimas dėl maršruto“, – komentavo ji.

Tuo tarpu „Lietuvos geležinkelių“ Keleivių vežimo direkcijos direktorius Linas Baužys nuteikė kur kas viltingiau. Sausio 11 dieną LRT laidoje „Laba diena, Lietuva“ jis kalbėjo apie naujus „Lietuvos geležinkelių“ maršrutus.

„Mes bandome žmonėms padėti atrasti traukinius, naudotis viešuoju transportu, kuris yra žymiai saugesnis keliavimo būdas“, – sakė jis.

Bandomuoju maršrutu Klaipėda – Sovetskas – Klaipėda važiavo ir jis pats, nes sakė norėjęs pažiūrėti, kaip viskas vyksta. L.Baužys atkreipė dėmesį, kad šilutiškiai itin domėjosi šiuo traukiniu.

„Šilutei tikrai reikia naujo susisiekimo ir žmonėms tai tikrai kėlė didžiulį susidomėjimą. Buvo daug žmonių, kurie nekeliavo, bet atėjo pasižiūrėti į šiuolaikinį traukinį, kurio dar nebuvo buvę Šilutėje. Šis maršrutas dar ne nuolatinis, peržiūrėsime ką galime pagerinti. Šnekėsime su kolegomis, su kelionių agentūromis, kas būtų įdomu žmonėms atrandant Mažąją Lietuvą, kaip paskatinti atvažiuojamąjį turizmą“, – kalbėjo L.Baužis.

Visgi jis išreiškė viltį, kad maršrutas Klaipėda – Sovetskas – Klaipėda taps nuolatiniu.