Gimnazistai dirbo ir tyrinėjo netradicinėse erdvėse

Kasmet mokslo metų pabaigoje Šilutės pirmojoje gimnazijoje vyksta Praktinių studijų dienos. Šiemet gimnazistai rinkosi temą „Šilutė – mano gimtasis miestas“.

Apie Šyšos upės gyvūniją moksleiviams pasakojo Savivaldybės specialistas R. Rimkus.

Paskutinę gegužės savaitę mokymasis vyksta ne tradiciniu būdu, o pagal iš anksto numatytus programos tikslus ir uždavinius vykdomos įvairios veiklos. Norėdami geriau pažinti savo miestą, kiekviena klasė su mokytojais kūrė tos savaitės programą, aptarė veiklas, kurių metu gimnazistai galėtų sužinoti ir patirti kuo daugiau apie savo kraštą.

Kelionėse autobusu ar laivu dalyviai tyrinėjo Šilutės miesto vandenis, Šyšos upės gyvūniją, susitiko su įdomiais žmonėmis, kurie papasakojo apie žuvienės virimo čempionatą.

 

Dar kiti lankėsi Šilutės muziejuje, kur gilinosi į senojo turgaus raidą, ten vykusią prekybą. Maloniai gimnazistus priėmė rajono savivaldybės darbuotojai, kurie papasakojo apie Šyšos upę, jos ištakas, populiariausias žuvis. Devintokai domėjosi ir senosios miesto architektūros puošybos detalėmis, kurias pavaizdavo piešiniuose, fotografavo. Kita devintokų klasė laivu keliavo krašto vandens keliais, artimiau susipažino su Mingės, Ventės Rago, Krokų lankos raida ir turizmu.

Naudingas temas rinkosi antrokai gimnazistai. Viena klasė parengė video filmuką apie Klaipėdos krašto prijungimą prie Lietuvos, kiti – apie geriamąjį vandenį, jo suvartojimą ir naudingumą organizmui. Paaiškėjo, kad mes per mažai vandens išgeriame, kuris reikalingas ne tik troškuliui malšinti, bet ir kaulams, sąnariams. Išvada – Šilutės vandenį galime gerti, jis tikrai kokybiškas.

 

Dar kiti antrokai rašė rašinius ir kūrė legendas apie gimtąjį kraštą. Apie ekologiją kalbėjo trečiokai. Jie išsiaiškino, koks užterštumas yra mūsų mieste, stebėjo medžių geltonąsias kerpes, jei jų daug, oras yra labai užterštas. Be to, sužinojo, kaip mūsų miestas valo vandenį ir ar užterštas oras jį dar pablogina. Kūrybiškiausi trečiokai kūrė tradicinius ir šiuolaikinius eilėraščius, juos vertė į anglų, rusų bei kitas kalbas.

Praktinių dienų metu mokiniai su mokytojais reflektavo ko išmoko, ką naujo sužinojo, kiekvienas mokinys turėjo įsivertinti. Visi džiaugėsi, kad galėjo mokytis netradicinėse erdvėse, dirbti komandoje ir atskleisti savo kūrybiškumą.