H.Šojaus gatvės daugiabutis parodė, kaip reikia tvarkytis

hsojaus 10 namas pirmininkasPirmoji kregždė visomis prasmėmis – taip galima pavadinti Šilutėje, H.Šojaus gatvėje, stovintį 10 numeriu pažymėtą daugiabutį namą. Pirmasis mieste renovuotas ir pirmasis, gavęs leidimą įsirengti uždarą savo kiemą, į kurį svetimiems įvažiuoti draudžiama. Tuo šio daugiabučio gyventojai lenkia sovietmečiu statytų kitų daugiabučių bendrijas.

Tačiau lenkdami sulaukia ir nepatenkintųjų replikų, ir net atviro priešiškumo. Priežastis viena: vis dar netikime, kad daugiabučio namo gyventojai gali patys rūpintis ne tik savo namu, bet ir kiemu, būti tikri jo šeimininkai.

Kad tai įmanoma, sėkmingai įrodė šio namo bendrija ir jos pirmininkas Aleksandras Filičkinas.
hsojaus 10 namas masina ant vejos
Dauguma gyventojų turi savo vietas automobiliams

Ne paslaptis, kad daug šilutiškių manė, jog H.Šojaus g. 10-ajame name butus įsigijusius žmones reikia tik apgailėti. Mat jį renovavusi UAB „Varnių projektai“ dar 2007-aisiais paskelbė bankrotą. Tuomet pastatą perėmė bankroto administratorius, ir tik po ilgus metus trukusių vargų jam pavyko parduoti didžiąją dalį šio daugiabučio butų. Neparduotų beliko 14.

Tiesa, namas iki šiol nėra oficialiai priduotas, mat tam, kad ši procedūra įvyktų, gyventojai privalėjo pirma sutvarkyti kiemą ir nauja danga uždengti stogą.
Pirmininkui teko organizuoti ne vieną susirinkimą ir ne vienam kaimynui dar papildomai aiškinti, kaip svarbu atlikti šiuos darbus, mat tai daryti gyventojams teko savomis lėšomis. Suskaičiuota, jog viso šiems darbams bus išleista apie 250 tūkst. litų, o kiek kuriam butui tai atsieis,  suskaičiuota pagal butų kvadratūrą. Štai, pavyzdžiui, 50 kvadratinių metrų butui reikėjo investuoti apie 3800 litų.

Susirinkimuose diskutavę namo gyventojai nutarė, kad tvarkant kiemą reikia iš karto pažymėti ir vietas automobiliams, kad nebūtų taip, kaip šiandien yra daugumoje daugiabučių kiemų: nuo labo ryto prasideda „pypinimas“ ir burnojimas ant kaimynų, užstačiusių kito automobilį savuoju.

Dauguma gyventojų reikiamus pinigus rado greit ir sumokėjo iš karto, tad jiems buvo suteikta pirmenybė rinktis vietą savo automobiliui. Didelė namo gyventojų dalis jau turi savo vietas.

Eismo saugumo komisija pritarė

Teisybės dėlei reikia pasakyti, jog tie, kas šiame name svečiavosi pernai, užsukę šiemet jau nebežino, ar čia pataikė. Mat tuomet kieme buvusi neišbrendama klampynė dabar šviečia nauja asfalto danga, jos pakraščiais sužymėtos ir vietos automobiliams statyti.

Būtent dėl pastarosios naujovės – kiekvieno buto automobiliams nužymėtų vietų – ir pradėjo kilti aplinkinių namų gyventojų nepasitenkinimas. Mat greta stovinčio daugiabučio kai kurie kaimynai buvo įpratę savo mašinas pasistatyti H.Šojaus 10-ojo kieme. Ir njuokais supyko, net redakcijų duris varstyti pradėjo, kuomet sulaukė bendrijos pirmininko A.Filičkino perspėjimų, jog čia – privati, tik šiam daugiabučiui priklausanti valda.

H.sojausNebeapsikentęs kiekvienam tai aiškinti ir klausytis nepatenkintųjų burbėjimo, esą „taip būti tiesiog negali“, A.Filičkinas kreipėsi į Savivaldybės Eismo saugumo komisiją ir paprašė leisti įvažiavimą į šį kiemą apriboti ženklais. Ir sulaukė visapusio palaikymo.

„Kokie gali būti klausimai? Žemė aplink namą jūsų bendrijai išnuomota iki 2071 metų, taigi – bendrijos nuosavybė. O nuosavybėje galite elgtis kaip tinkami“, – atsakė Eismo saugumo komisijos nariai.

Svarstyti reikėjo tik kuris konkrečiai ženklas šioje vietoje tiktų labiausiai. Viešosios policijos vadovas Alvydas Balandis pasiūlė statyti ženklą, kuris įvažiuoti į teritoriją leidžia tik joje gyvenantiems žmonėms, neįgaliesiems ir aptarnaujančiam transportui. Taip ties įvažiavimu į kiemą atsirado draudžiamasis ženklas: raudona spalva įrėmintas lengvasis automobiliukas. Taigi kaimyninių namų gyventojai šia automobilių aikštele naudotis negali.

Šlagbaumas – ateities klausimas

Eismo saugumo komisijos nariai bendrijos pirmininkui A.Filičkinui netgi pasiūlė daugiau problemos sprendimo variantų: pavyzdžiui, galima įrengti specialius užtvarus prie kiekvieno automobilio stovėjimo vietos, arba įvažiavimą į kiemą apriboti šlagbaumu.

Bet šlagbaumo gyventojai nutarė kol kas nestatyti. Pirmiausia todėl, kad  šlagbaumo įrengimas, pasak A.Filičkino, atsieitų 12-15 tūkst. litų.
Be to, kiekvienam butui tektų įsigyti vieną ar net porą valdymo pultų, reikėtų informuoti ir visas specialiąsias tarnybas ir t.t.

„Jei draudžiamasis ženklas nepadės, gal ateityje ir barjerą pastatysime“, – pasvarsto A.Filičkinas.
Užtvarai kiekvienai stovėjimo vietai irgi turi savų minusų – jie būtų patogu tik šiltuoju metų laiku.

Nepatenkintų yra ir tarp saviškių

Kol kas asfaltuotame kieme vietos užtenka ne visiems 66 butams, bet ne visų gyventojai ir automobilius turi.hsojaus 10 namas aikstele
O nepatenkintų naujove gyventojų yra ne tik gretimame daugiabutyje, bet ir tame pačiame H.Šojaus 10-ajame. Nepatenkinti tie, kas turi ne vieną, o kelis automobilius, mat kiekvienam butui skirta tik po vieną stovėjimo vietą. Ja buto gyventojams teks dalintis ne tik tarpusavyje, bet ir su atvykstančiais svečiais: jei nori, kad svečias savo mašiną nakčiai paliktų kieme, po langais, tada savąją statyk tiesiog gatvėje.

Dabar tie, kas važinėja keliomis transporto priemonėmis, priversti antrąją ir trečiąją palikti aplinkinėse gatvėse. Bet taip daro ne visi. Kai kurie, kaip matyti, mikroautobusą įsigudrina net vejoje po savo langais laikyti…

Ateityje bendrija žada asfaltuoti dar didesnę savo teritorijos dalį.

Norint galima tvarkytis šiuolaikiškai

Pirmininkas A.Filičkinas neneigia, kad norint savo kieme tvarkytis taip moderniai, reikia ir kantrybės, ir dokumentų nemažai surinkti.
„Bet viskas įmanoma. Tereikia pradėti domėtis, eiti, klausti“, – sako jis.

Jis sako sulaukęs palaikymo ir taip reikalingų paaiškinimų ir iš seniūnijos, ir iš „Šilutės komunalininko“ vadovų.
„Be abejo, nieko nebūtume pasiekę, jei ir namo gyventojai nebūtų buvę tokie geranoriški, nebūtų norėję gyventi tvarkingai ir tvarkytis savo kieme šiuolaikiškai“, – pripažįsta pirmininkas.