Apsipirkinėdami lietuviai dažniausiai išleidžia nuo 50 iki 100 litų. Dauguma jų į parduotuvę keliauja 3-5 kartus per savaitę ir užtrunka joje iki valandos. Tai parodė šių metų vasario mėnesį prekybos tinklo Maxima atlikta elektroninė klientų apsipirkimo įpročių apklausa, kurioje dalyvavo daugiau kaip 3800 respondentų.
„Maxima parduotuvėse kasdien sulaukiame apie pusę milijono klientų. Nuolat analizuojame jų poreikius ir apsipirkimo įpročius. Pastebime, kad renkantis prekes klientams pastaruoju metu labiausiai rūpi kokybė ir kaina. Žmonės iš anksto planuoja pirkinius, parduotuvių lentynose ieško šviežių produktų. Tai patvirtino ir mūsų atliktos apklausos duomenys“, – komentuoja Maxima LT, UAB, Rinkodaros ir pardavimų departamento direktorius Norbertas Žioba.
Daugiau kaip 50 proc. apklausos dalyvių teigė, kad svarbiausiu kriterijumi renkantis produktus yra jų kokybė. Kad renkantis prekes labiausiai rūpi kaina, atsakė daugiau kaip trečdalis respondentų. Prekės ženklas, gamintojas, produkto ekologiškumas ar šalis, kurioje jis buvo pagamintas, klientams yra mažiau svarbūs.
Akcijiniais pasiūlymais parduotuvėje visada pasinaudojantys teigė daugiau kaip 40 proc. apklaustųjų, panašus respondentų skaičius tokiais pasiūlymais pasinaudoja kartais. Beveik 70 proc. apklausos dalyvių atsakė, kad nuolaidos juos paskatina pirkti daugiau. Vieno apsipirkimo metu vidutiniškai išleidžiama nuo 50 iki 100 litų.
Paprašyti įvardinti jiems aktualiausius skyrius parduotuvėje, trečdalis apklaustųjų išskyrė šviežių daržovių ir vaisių skyrių. Kiek daugiau nei penktadalis – šviežios mėsos skyrių, dar maždaug tiek pat – pieno produktų skyrių.
„Apklausos duomenys patvirtina, kad gyventojams svarbus šviežių produktų asortimentas. Pastebime, kad vartotojų pirkinių krepšeliuose jie užima vis daugiau vietos, o klientų lojalumą vienai ar kitai parduotuvei lemia tai, kurioje iš jų užtikrinamas platus mėgstamų šviežių produktų pasirinkimas“, – sako N. Žioba.
Apklausa taip pat parodė, kad dauguma žmonių į parduotuvę keliauja 3-5 kartus per savaitę (42 proc.), penktadalis – užsuka kasdien. Pusė apklaustųjų parduotuvėje užtrunka iki valandos, 40 proc. – iki pusvalandžio. Daugiau kaip trečdaliui labiausiai patinka apsipirkinėti po vieną. Su šeima į parduotuvę mielai keliauja 27 proc. apklaustųjų, o populiariausias laikas apsipirkimui – vakaras, po darbo (55 proc.).
Pasak Maxima atstovo, po ekonominio sunkmečio išryškėjo ir dar vienas pirkėjų bruožas – racionalumas. Didžioji dauguma planuoja savo pirkinius, dešimtadalis apklaustųjų tvirtino į parduotuvę keliaujantys tik su pirkinių sąrašu. Pusė jų, jei neranda pageidaujamos prekės, prašo pagalbos parduotuvės darbuotojo.
Klientų apsipirkimo įpročių tyrimas buvo atliktas 2014 m. vasario mėn. Į elektroninės anketos klausimus, kurie buvo pateikti puslapyje www.maxima.lt, atsakė daugiau kaip 3800 žmonių, 86 proc. moterų, 14 proc. – vyrų.
Rašyti atsakymą