Rusnės salos ir Šyšos kaimo (Šilutės r.) bendruomenių aktyviausieji žmonės ketvirtadienį nuo ryto per stingdančius šalčius gręžė ledą, matavo storį, rinko saugią dviejų kilometrų ilgio trajektoriją , ir po pietų nugairiuotu ledo keliu jau atidarė automobilių eismą. Dėl kurio saugumo yra tikri.
Jis vingiuoja tarp Šilutės ir Rusnės.
Žinoma, jei tamsoje koks nors nuklydėlis nuo trasos nepasuks į potvyniu užlietų ir į ledą sušalusių lankų gilumą, bėdos nebus. Ten, kur yra gilių kanalų, (o jų vanduo jau pradėjo slūgti, ir poledinės ertmės didėja), įlūžus galima ir iki dugno su automobiliu nugarmėti.
Ledo kelią Šilutės ir Rusnės seniūnijų gyventojai savo iniciatyva gairiavo ir juo naudojosi ir pernai. Jie tai kasmet daro dėl to, kad septintajame krašto kelio Šilutė-Rusnė kilometre eismą jau savaitė trikdo dvi potvyniu užlietos atkarpos.
Naktį jos užšąla, kelininkų traktorius ledą sutraiško ir sustumia į sangrūdas pakelėm, bet užlietose atkarpose automobiliai nuo važinėjimo per ledokšnių pilną vandenį vis tiek genda.
„Dabar bus ir greičiau, ir sausiau važinėti, ir saugiau gamtai, vandenį mažiau teršime“, – sako rusniškiai.
Bet Nemuno deltos regioninio parko direkcija, į kurios kontroliuojamas ribas įeina ir Šyšos bei Atmatos slėnių pievos, neseniai perspėjo gyventojus, jog netoleruos važinėjimo ledu.
„Važinėti ne keliais motorinėmis transporto priemonėmis (įskaitant dvirates, trirates ir keturrates transporto priemones), išskyrus specialiąsias transporto priemones, aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių institucijų transporto priemones, vykdant žemės ir miškų ūkio, žuvininkystės darbus, jas statyti ar kitaip eksploatuoti ne keliuose Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, yra draudžiama“ – skelbiama pranešime.
Nuo ledo kelio atidarymo praėjus kelioms valandoms, eismas juo intensyvėjo, bet baudžiančių už tai vairuotojus pareigūnų dar nesimatė. Įlūžusiųjų keliautojų – taip pat.
Šonaslydžio mėgėjai nuošaliau demonstravo įspūdingus ledo motobaleto viražus.
Rašyti atsakymą