Ikimokyklinukus į autobusą ir iš autobuso privalo lydėti suaugusieji

 mokylinis autobusasNuo šio rugsėjo bus griežčiau reglamentuojamas mokinių vežimas geltonaisiais autobusais. Iki šiol bendrus saugaus mokinių vežimo principus mokykliniais autobusiukais šiek tiek reglamentavo tik Kelių eismo taisyklės, o dabar patvirtintas ir Mokinių vežimo tokiais autobusais tvarkos aprašas. 

Naujajame dokumente detaliai apibrėžta, ką kiekvienas atsakingas asmuo turi padaryti, kad mokinio kelias į mokyklą ir iš jos būtų saugus.

Etatinių palydinčiųjų nebus

Apraše nustatyta, kaip sudaryti saugų ir patogų maršrutą, numatyti saugias sustojimo vietas, kad vaikams nereikėtų pereiti kelio, už ką konkrečiai yra atsakingi mokyklos vadovai ir mokyklinių autobusų vairuotojai.      

Apraše nauja tai, kad priešmokyklinukus ir negalią turinčius mokinius, negalinčius savarankiškai vaikščioti, visą kelią nuo mokyklos iki autobuso, taip pat nuo autobuso iki mokyklos ir iš jos turi lydėti suaugęs asmuo.

Šilutės r. savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Birutė Tekorienė sako, kad ši nuostata pedagogams irgi dar yra „klaustukas“. Mat atskirų etatų vaikų palydėjimui niekas neskirs, todėl kiekviena mokykla vaikų palydėjimą spręs individualiai.

Pažiūrėti, kaip autobuse įsikuria neįgalūs vaikai, yra paprašyti vairuotojai, o daugiausia tokių vaikų vežiojanti Rusnės specialioji mokykla vaikus palydėti kartais paprašo ne tik pedagogų, bet ir tėvų.

Kur kas didesnė problema, anot vedėjos, yra priešmokyklinukai, kurie nuo šių mokslo metų bus nauja mokinukų kategorija, kuri iki šiol net nebuvo  įtraukta į pavėžėjamų mokinių skaičių. Todėl kiek šešiamečių vaikų papildys pavėžėjamų mokinių skaičius, galutinai bus suskaičiuota tik rugsėjui įsibėgėjus.

„Rugsėjis visada įneša ir neaiškumų, o šiemet prisidės dar ir šis didelis darbas – maršrutų suderinimas. Todėl visada esame dėkingi tėvams, kurie tai supranta, ir bent mokslo metų pradžioje patys išsisprendžia vaikų pavėžėjimo problemą“, – sako vedėja.

Vairuotojai neturi laiko vesti per kelią

Apraše išdėstytos nuostatos, kaip turi būti sudaromi maršrutai, vežamų mokinių sąrašai, įrengiamos mokyklinių autobusų sustojimo vietos. Apie tai turi būti skelbiama mokyklose, o kelionių maršrutus ir tvarkaraščius turi turėti mokiniai ir jų tėvai.

B.Tekorienės žiniomis, tuos maršrutus žino visi, kam tai rūpi ir kam žinoti reikia.

Ministerija nurodė mokyklinių autobusų sustojimo vietas parinkti ten, kur yra nuolatinės maršrutinių autobusų stotelės, kelio neužstoja kliūtys, yra geras matomumas. Į mokyklą atvežtus mokinius rekomenduojama išleisti taip, kad jiems nereikėtų pereiti kelio.

Pastarąją nuostatą, pasak Švietimo skyriaus vedėjos, įgyvendinti yra sudėtinga, bet vairuotojų prašoma sustoti saugiose vietose ir išleidžiant vaikus įspėti, kad išlipę jie neskubėtų, kad gerai apsižvalgytų.

Tačiau vairuotojai tikrai neturi tiek laiko, kad kiekvieną vaiką galėtų palydėti per kelią, jei jo namai stovi kitoje kelio pusėje. Jei vairuotojai imtų lydėti vaikus, jie tiesiog nespėtų važiuoti maršrute numatytu laiku.

Mokiniai turi būti instruktuoti, kaip elgtis, jeigu autobusas vėluoja ar neatvažiuoja. Jeigu mokiniai nuolat vėluoja į mokyklinį autobusą, vairuotojas turi apie tai pranešti už mokinių vežimą mokykloje atsakingam asmeniui.

Jei atsitinka avarija ar koks kitas nenumatytas įvykis, mokinių negalima palikti vienų, be priežiūros – apie tai vairuotojai taip pat yra įspėti.