Juknaičių mokykloje sukosi „Tautosakos malūnai“

juknaiciai etnoprojektas  patiekalaiEtnokultūra mūsų šalyje šiuo metu išgyvena renesansą – etnografinio palikimo temos gvildenamos žiniasklaidoje, etninių vertybių ugdymu rūpinamasi mokyklose, vaikai, jaunimas skatinami pažinti savo tautos tradicijas, kultūrą ir palikimą.

Juknaičių pagrindinė mokykla nuo 2007 m. yra pasirinkusi etnokultūros kryptį ir jau septynerius metus tikslingai ir kryptingai dirba puoselėjant etnokultūrines tradicijas, formuojant mokinių vertybines nuostatas ir skatinant mokinius domėtis Lietuvos etninių regionų savitumu.

Mokykloje vykdomi etnokultūriniai projektai ir veiklos, mokiniams vyksta etnokultūros pamokos, mokykloje įkurtas muziejus, suburtas ir jau daugelį metų sėkmingai pasirodo įvairiuose konkursuose folkloro ansamblis „Skalviai“ (vad. R.Gailiuvienė) ir kt. Tradiciškai keletą metų pavasarį mokykloje organizuojama Etnokultūros diena, skirta įvertinti ir apibendrinti etnokultūros krypties įgyvendinimą per mokslo metus.juknaiciai etnoprojektas  patiekalai1

Šias metais mokykloje vyko etnokultūros varžytuvės „Tautosakos malūnai“, į kurias buvo pakviesti 1-10 klasių mokiniai. Pirmojoje varžytuvių dalyje kiekvienos klasės komanda iš 5 narių dalyvavo žinių viktorinoje ir „Blic“ turnyre, kur sėkmingai pasitikrino savo etnokultūrines žinias, pristatė ir pavaišino pagamintu kurio nors Lietuvos regiono patiekalu bei pakvietė žiūrovus pasimokyti liaudies dainų, liaudies šokių ar pažaisti liaudies žaidimų. Komandų pasirodymus vertino komisija: mokinių tarybos narė K.Šimkutė, mokinių tėvų atstovė D.Zaniauskienė ir direktorės pavaduotoja ikimokykliniam ugdymui B.Toleikienė.
Komisija išrinko šauniausiai ir stipriausiai „Tautosakos malūną“ įsukusias komandas: 1-4 klasių grupėje nugalėjo patys mažiausieji – pirmokai, o 5-10 klasių grupėje nugalėtojais pripažinti 8 klasės mokiniai.

Antrojoje varžytuvių dalyje mokiniai dalyvavo praktinėse veiklose, kurios buvo pristatomos keturiose stotelėse. Pirmoje stotelėje „Klaipėdos krašto žodynas“ (vad. M.Žadeikienė) mokiniai turėjo pagal pateiktas užuominas surasti įvairiose mokyklos vietose paslėptus lapelius su Klaipėdos krašto žodžiais, išsiaiškinti jų reikšmes ir sudaryti su jais sakinius.

Antroje stotelėje „Vėliavų gamyba ir piešimas“ (vad. A.Burbienė) vaikai juknaiciai etnoprojektas veliavospiešė vėliavėles, kurios buvo Mažosios Lietuvos vėtrungių sudedamoji dalis ir žymėjo žvejybos plotų ribas.

Trečioje stotelėje „Dainavimas“ folkloro ansamblio vadovė R.Gailiuvienė mokė vaikus dainuoti liaudiškas dainas.
Ketvirtoje stotelėje „Instrumentų gamyba“ mokiniai, vadovaujami muzikos mokytojos J.Šukienės, gamino netradicinius instrumentus iš įvairių gamtinių medžiagų.

Renginio pabaigoje buvo apibendrintos etnokultūros dienos veiklos, pristatyti padaryti darbai ir visi kartu padainavo išmoktą dainą, pritardami pasigamintais instrumentais. Mokyklos direktorė V.Šimelionienė, sveikindama etnokultūros dienos dalyvius, dėkojo organizatoriams ir dalyviams bei pasidžiaugė, kad kiekvienais metais mokiniai vis labiau domisi senolių papročiais ir tradicijomis patys aktyviai prisideda prie jų išsaugojimo ir puoselėjimo.