Kai mes kartu, mes stipresni

 

zvaigzdute psichologai 2658Visi skiriame daug dėmesio savo vaikų fizinei būklei – norime būti tikri, kad jie sveikai ir sočiai pavalgę, šiltai apsirengę, skatiname juos sportuoti ir taip tapti stipriais. Bet ar pakankamai dėmesio skiriame jų emocinei savijautai ir gerovei? Kaip jie jaučiasi? Kaip vertina save? Kaip jiems sekasi bendrauti su kitais vaikais? Kaip įveikia liūdesį, nusivylimą ar kitus emocinius sunkumus?

Man, kaip priešmokyklinio ugdymo pedagogei ir būsimos pirmokės mamai, labai svarbu, kokius gebėjimus įgis mano ugdytiniai, kaip jiems seksis mokykloje, ar turės motyvaciją mokytis.

Analizuodama savo patirtį, pastebiu, kad priešmokyklinėje grupėje nemažai vaikų (ypač berniukų) savo problemas, nesutarimus sprendžia jėga, muštynėmis, užgauliojimu.

Siekdama, jog vaikai užaugtų emociškai sveiki ir būtų laimingi  šiandien, džiaugiuosi, kad jau 11 metų lopšelyje – darželyje „Žvaigždutė“ įgyvendiname tarptautinę programą „Zipio draugai“, kuri moko 5-7 metų vaikus, kaip įveikti kasdienius sunkumus, suvokti savo jausmus ir kalbėti apie juos, ieškoti priimtinų būdų su savo jausmais susitvarkyti.

Mūsų darbas grindžiamas mintimi, jog labai svarbu nuo mažų dienų rūpintis vaiko emocine gerove bei stiprinti jo psichinę sveikatą, kad ateityje nereikėtų spręsti rimtų psichologinių ar kitokių problemų, įveikti priklausomybių. Valandėlių metu skatinu vaikus neužsisklęsti, nelikti vieniems su  problemomis, mokau įžvelgti sprendimo būdus ir galimybes, įgyti visuomeninio gyvenimo įgūdžių.

Programoje dalyvaujantys vaikai kviečiami naudotis auksine taisykle: „Gera išeitis yra ta, kuri padeda pasijusti geriau ir nekenkia aplinkiniams“.

Bendraudama su pradinių klasių pedagogais pastebėjau, kad programoje paskutiniais darželio lankymo metais dalyvavę vaikai lengviau prisitaiko prie mokyklos tvarkos ir aplinkos, greičiau susiranda draugų, turi mažiau problemų ir atkakliau siekia jas įveikti. Jie pradeda taikyti daugiau ir įvairesnių programoje išmoktų būdų: pasakyti tiesą, atsiprašyti, atviriau kalbasi su tėvais, nevengia kreiptis pagalbos namuose ir mokykloje, stengiasi padėti kitiems, mažėja vaikų agresyvaus, nevaldomo elgesio atvejų, didėja dėmesingumas.

Nors programą įgyvendina tam specialiai pasirengę profesionalūs pedagogai, tėvų vaidmuo – itin svarbus. Norėdami tėveliams padėti, kartu su VŠĮ „Psichologinė parama ir konsultavimas“ vykdome projektą „Kai mes kartu – mes stipresni“. Projekto vykdymo metu teikiamos paslaugos šeimai: individualios psichologo, psichoterapeuto, socialinio darbuotojo konsultacijos, vedama tėvų tarpusavio paramos grupė, pozityvios tėvystės įgūdžių lavinimo grupė, kur tėveliai mokosi geriau suprasti save ir savo vaiką, sužino apie vaikų raidą, jų vystymosi ypatumus.

Priešmokyklinio amžiaus vaikų raidos periodas yra labai sudėtingas. Nuo to, kaip su jais elgiamasi, kiek pagalbos ir paramos jie gaus, priklausys jo mokymosi sėkmė pirmoje klasėje.

Žydronė ALENIČEVIENĖ,
l/d „Žvaigždutė“ priešmokyklinio ugdymo pedagogė