Kantrybė išseko: kol automobiliai lūžta, kelininkų darbas kelia juoką

 

Untitled-1 copyŠilutės rajono gyventojai ilgai kentėjo pragariškas sąlygas kelyje nuo Žemaičių Naumiesčio link Laučių, tačiau jų kantrybė jau baigėsi. Danga, kurioje jau sunku rasti sveiko asfalto plotą, ne tik laužo automobilius, bet ir kelia pavojų eismo saugumui.

Lrytas.lt skaitytojas Mantas Mikilkevičius sakė, kad pastaraisiais metais situacija tik pablojėgo, nes padidėjo transporto srautas. Anot jo, po žiemos kelio būklė tapo visiškai kritinė, o kai jame bando prasilenkti duobes bandantys apvažiuoti automobiliai – susidaro labai pavojingos situacijos.

Erzina kelininkų darbas

Vyrą prajuokino neseniai atliktas kelininkų darbas – tiesiai ant duobių jie nubrėžė naujas žymėjimo linijas.

„Dar rudenį savivaldybė skelbė, kad šį pavasarį prasidės darbai ir bus keičiama danga. Tačiau dabar vėl nebeliko lėšų, o kelias liks toks, koks buvo. Ir taip jau trejus metus iš eilės – tik pažadai“, – piktinosi M. Mikilkevičius.

Šilutiškis pasakojo, kad jei kelininkai ir taiso duobes, tai tik įpildami šalto asfalto. Pravažiuodami sunkvežimiai iškelia jame esančius akmenukus, todėl greta duobėse pramuštų padangų apylinkių gyventojai dar patiria ir kitokių nuostolių – priekiniuose stikluose atsiranda įskilimai. „Duobes taiso trypdami su kojomis ir vos tik pravažiuoja koks sunkiasvoris, jos vėl atsiveria. Girdėjau, kad toks laikinas vienos duobės užpildymas kainuoja 60 eurų. Sakyčiau, kad tai tiesiog nelogiškas pinigų švaistymas“, – dėstė vyras. M. Mikilkevičius nelinksmai konstatavo, kad situacija šiame kelyje nesikeis tol, kol neįvyks tragiška avarija.

Žino, kad būklė prasta

„Kelių priežiūros“ komunikacijos projektų vadovė Giedrė Čekavičienė pripažino, kad nuotraukose įamžinta Šilutės rajone esančio kelio atkarpa yra visiškai nusidėvėjusi ir kelia daug rūpesčių. Anot jos, ypatingai aiškiai visi trūkumai tampa pastebimi per pavasarinį polaidį.

„Šiuo metu kelias yra aptvarkytas visomis įmanomomis priemonėmis, tačiau tai trumpalaikis efektas. Kai bus pradėtas gaminti karštas asfaltbetonis, šis kelias bus tvarkomas vienas pirmųjų“, – tikino pašnekovė.

G. Čekavičienė pridūrė, kad jau yra paruoštas šio kelio rekonstrukcijos projektas, tačiau kada bus pradėti spręs kelio savininkas – Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD). Ji paaiškino, kad jei įvykis buvo užregistruotas policijoje, gyventojas gali kreiptis į „Kelių priežiūrą“ dėl nuostolių atlyginimo.

Pastatė kelio ženklus

Daugiausiai problemų, anot pašnekovės, pavasarį kelia prastos dangos keliai ir žvyrkeliai. Valstybės įmonės atstovė pažymėjo, kad beveik visi rajoniniai keliai yra prižiūrimi pagal trečiąjį priežiūros lygį. „Traukiantis įšalui žvyrkeliuose susiformuoja duobės, kurias galima lyginti tik, kai atšilus orams, jis pradžiūsta. Kitu atveju kelio būklė tik blogėja“, – aiškino G. Čekavičienė.

Pašnekovė taip pat sakė, kad pavojingiausiose Šilutės rajone esančio kelio atkarpose įrengti iki 70 km/val. maksimalų greitį ribojantys ženklai. Jų nėra gyvenvietėse, tačiau jų teritorijose galioja 50 km/val. ribojimas. G. Čekavičienė sakė, kad įmonės specialistai neseniai iš naujo įvertino šio kelio būklę. Ataskaita buvo perduota Lietuvos automobilių kelių direkcijai, iš kurios šiuo metu dar laukiama atsakymo. Žadėjo greitai remontuoti LAKD tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus specialistas Evaldas Tamariūnas portalą lrytas.lt informavo, kad kelyje Šilalė–Šilutė dar šiais metais bus vykdomi rekonstravimo darbai.

Anot jo, viešasis konkursas kelio Šilalė–Šilutė ruožo nuo 43,2 iki 54,1 kilometro rekonstravimui bus paskelbtas gegužės mėnesį. „Rekonstrukcijos metu bus įrengiama visiškai nauja kelio konstrukcija – pakeičiami visi dangos pagrindai, ant viršaus klojami keli asfalto sluoksniai“, – komentavo E. Tamariūnas.

Lrytas.lt inf.