Katyčių mokiniai ir mokytojai svečiavosi Italijoje

Katyciu mokykla Comenius projektas Italija Moncalvo mokykloje su ital mokinmisKatyčių pagrindinė mokykla kartu su Rumunijos, Turkijos, Lenkijos, Čekijos, Ispanijos, Italijos mokyklomis dalyvauja tarptautiniame Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekte „Metų laikai – mokinių gebėjimų ugdymo šaltinis“.

Jau įvyko šeštasis projekto dalyvių susitikimas Moncalvo miestelyje (Italija). Katyčių mokyklai atstovavo mokytojų D.Pielikienės, R.Petrauskio, I.Stankevičiūtės ir mokinių A.Bendžiūtės, E.Petrošiūtės, B.Jucevičiūtės, M.Gudavičiūtės ir G.Urbaitytės komanda.

Mokėmės įvairių šalių žaidimų

Kiekvieno susitikimo veikla yra siejama su konkrečia tema, šįkart tai buvo žaidimai. Komandos turėjo paruošti vieną ar keletą žaidimų, populiarių jų mokykloje, vietovėje ar šalyje.

„Įsivaizduokite, kad žaidimų iš viso nėra. Galbūt tuomet vaikai sutelktų visą dėmesį į mokslą ir būtų labai protingi?.. Bet ar būtų laimingi? Juk žaidimų reikia ne tik vaikams, bet ir suaugusiems. Žaidimai gali būti skirtingi, bet visi jie atneša šypsenas ir džiaugsmą į mūsų gyvenimą“, – taip pradėjo savo pristatymą Katyčių moksleivės, patvirtindamos savo žodžius žaidimais „Akla višta“, „Atspėk žodį“, „Surask 10 skirtumų“.

Rumunų ir čekų mokiniai paruošė dėlionių, kryžiažodžių, o mokytojai iš Turkijos rodė interaktyvų klausimų – atsakymų žaidimą. Su lenkų mokiniais teko bėgti nuo pabudintos iš žiemos miego „meškos“, o su ispanų komanda žaisti „Žąsies žaidimą“ – populiarų Ispanijoje stalo žaidimą. Žaidimo metu reikėjo keliauti per 7 projekto šalis, susipažinti su jų geografija bei istorija.

Netrūko ir kitokios veiklos. Projekto dalyviai stebėjo šventinę Moncalvo bendruomenės eiseną, kuri kasmet rengiama kiekviename miestelyje. Moncalvo bendruomenės nariai sužavėjo vėliavnešių pasirodymu – savotišku šokio ir žongliravimo vėliavomis deriniu.

Susipažinome su švietimo sistema

Moncalvo mokykla – Istituto Comprensivo di Moncalvo „Rita Levi Montalcini“, kurioje ugdymas organizuotas 3 pakopomis. Vaikų darželį lanko 3-5 metų vaikai, jo lankymas neprivalomas. Sulaukę 6 metų vaikai pradeda lankyti pirmąją klasę, vėliau eina žemesnysis vidurinis ugdymas (5-8 kl.).

Pamokos prasideda 8 ir baigiasi 17 val., vidurdienį yra 1,5-2 val. pertrauka. Jos metu mokiniai ir mokytojai laiką leidžia namuose.

Mokinių žinios vertinamos 10 balų sistema, žemiausias teigiamas įvertinimas yra 6 balai.

Turtinga Asčio ir Turino istorija

Aplankėme ir Asčio bei Turino miestus. Moncalvo miestelis priklauso Asčio provincijai, kuri yra Pjemonto regiono dalis, o Turinas – minėto regiono centras. Astis kadaise vadintas 200 bokštų miestu, jame turtingos šeimos statydavosi namus tik su bokštais. Šiuo metu mieste likę apie 20 bokštų, vietiniai juokauja, kad bokštus keičia įvairios administracinės įstaigos, perimančios ir dubliuojančios viena kitos funkcijas.

Turinas – kultūrinis ir industrinis centras, turintis apie 1 mln. gyventojų. Tikima, kad jį įkūrė vienas Egipto princų – Saulės dievo ir deivės Iridės sūnus. Ne veltui Turine galima rasti antrą pagal dydį pasaulyje (po Kairo) egiptologijos muziejų, sukaupusį apie 30 000 eksponatų. Mieste gausu architektūros paminklų, muziejų, išlikę karališkieji rūmai, kuriuose įkurtas ginklų muziejus. Centre įsikūręs ir Turino universitetas, įsteigtas dar 1404 m.

Vienas išskirtinių miesto bruožų – senamiestyje išilgai namų besidriekiančios uždaros arkos, dengtos galerijos, kur galima pasivaikščioti net lietingą dieną.

Turinas ir pramonės centras, jame gaminami automobiliai „Fiat“, įrengtas automobilių muziejus, galintis pasigirti 150 klasikinių automobilių kolekcija.

Susitikimo dalyviai sukaupė daug įspūdžių, įgavo patirties. Vienas tokių dalykų buvo supratimas, kad lietuviškas pusvalandis Italijoje trunka mažiausiai valandą – turėjome laiko išmokti, jog skubėti reikia lėtai.

Projektas artėja į pabaigą: gegužės 11-15 d. vyks paskutinis susitikimas Jeseniki mieste (Čekija).