Klaipėdoje įrengti nauji kelio stendai ragina „įsijungti“ šypsenas

1 Varnenu gPraėjusį trečiadienį Klaipėdoje įrengti nauji kelio stendai „Įsijunk šypseną“, skatinantys vairuoti be pykčio. Šią saugaus eismo iniciatyvą „Nulis pykčio“ visoje šalyje pradėjo didžiausia šalies ne gyvybės draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“, kuri bendradarbiaudama su Klaipėdos miesto savivaldybe ženklus įrengė šešiose vietose: Liepojos gatvėje, iš abiejų eismo pusių Varnėnų ir Mokyklos gatvėse bei Šilutės plente už sankryžos su Jūrininkų prospektu.

„Vairuojant automobilį pyktis, kaip bet kuris kitas dėmesio nukreipimas, gali tapti pražūtingu. Tikiu, jog ženklas „Įsijunk šypseną“ paskatins vairuotojus ne tik apmąstyti savo vairavimo kultūrą, bet ir padarys miestą saugesniu. Klaipėdiečiai dar kartą gali įrodyti, kad Klaipėda – kultūringų ir laimingų žmonių miestas“, – sakė Judita Simonavičiūtė, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorė.

„Įrengdami šiuos pyktį keliuose mažinančius simbolius – šypsotis skatinančius ženklus – raginame vairuotojus prisiminti, kad neigiamos emocijos prie vairo dažniau sukelia avarines situacijas, technines avarijas bei įtampą keliuose. Todėl kviečiu visus Klaipėdos vairuotojus, keleivius, pėsčiuosius ir dviratininkus rodyti mažiau neigiamų emocijų bei būti draugiškiems miesto gatvėse“, – teigė Raimondas Geleževičius, socialinės kampanijos „Nulis pykčio“ ambasadorius, „Lietuvos draudimo“ Valdybos narys.

Iš viso Lietuvoje įrengti 33 „Įsijunk šypseną“ kelio stendai: Birštono kurorte, taip pat trijose vietose regioniniuose keliuose, po penkis ženklus įrengta judriausiose Vilniaus ir Kauno gatvėse, po šešis – Šiaulių ir Klaipėdos miestų gatvėse, o daugiausiai – septyni – šypsotis skatinančių ženklų pastatyta Panevėžyje.

Pyktį vairuodami patiria pusė klaipėdiečių3 Mokyklos g

„Lietuvos draudimo“ užsakymu atlikto Nacionalinio vairuotojų tyrimo rezultatai parodė, kad Klaipėdos miesto gyventojai pyktį, susierzinimą, išgąstį ir stresą keliuose patiria dažniau nei kitų regionų vairuotojai. Nuolat neigiamas emocijas išgyvena kas antras (49 proc.) klaipėdietis ir kas trečias (35 proc.) kitų regionų gyventojas.

Vairuotojų tyrimo rezultatai taip pat atskleidė, jog vairuotojų pyktį Klaipėdos regiono gyventojai aiškiausiai atpažįsta iš nepadorių gestų rodymo (58 proc.), lenkimo kelkraščiu (52 proc.) ir įkyraus signalizavimo (41 proc.). Be to, klaipėdiečiai nepadorius gestus ir lenkimą kelkraščiu kaip pyktį priima dažniau nei vidutinis šalies vairuotojas.

Pasak R. Geleževičiaus, klaipėdiečiai taip pat labiau nei Lietuvos vidurkis (79 proc.) sieja neigiamas emocijas su eismo saugumu: net 91 proc. Klaipėdos gyventojų pripažino jų tiesioginį ryšį.

„Lietuvos draudimo“ tyrimo duomenimis, 95 proc. Lietuvos vairuotojų yra susidūrę su pykčiu keliuose ir bent kartais patiria neigiamų emocijų prie vairo, o 61 proc. vairuotojų sureaguoja į kitų vairuotojų demonstruojamą pyktį. Jo lygį Lietuvos keliuose vairuotojai vertina kaip aukštesnį nei vidutinį – 6,6 balo iš 10 maksimalių.

Ženklas skatina nusišypsoti kas antrą vairuotoją

Šią vasarą „Lietuvos draudimas“, bendradarbiaudamas su tyrimų kompanija SIC (UAB „Socialinės informacijos centras“), atliko Vilniaus gyventojų apklausą, kuri atskleidė, kad „Įsijunk šypseną“ ženklai vairuotojams sukelia teigiamas emocijas ir kas antrą jų skatina nusišypsoti.

Tyrimo duomenimis, absoliuti dauguma (87 proc.) šiuos ženklus sostinėje mačiusių vairuotojų patiria teigiamas emocijas. Paklausti, ar pritaria teiginiui, jog šis ženklas padidina nusiteikimą vairuoti be pykčio bei mandagiau, jam pritarė daugiau nei 80 proc. vilniečių. Kampanija „Nulis pykčio“ siekiama, kad vairuotojai išmoktų identifikuoti ir valdyti neigiamas emocijas, o sėdę prie vairo ramiai, saugiai ir su gera nuotaika pasiektų kelionės tikslą. Šį projektą „Lietuvos draudimas“ įgyvendina bendradarbiaudamas su Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija.

„Lietuvos draudimas“ yra didžiausia šalies ne gyvybės draudimo bendrovė, du kartus iš eilės pelniusi „Geriausio darbdavio“ apdovanojimą, taip pat pripažinta geriausiu Vidurio ir Rytų Europos darbdaviu 2013 metais. „Lietuvos draudimo“ paslaugomis naudojasi beveik pusė milijono klientų.

TRUMPA TEKSTINĖ REKLAMA SU NUORODA 60€/MEN.