Kompiuterio pelė gali paguldyti ant operacinio stalo

Kompiuterio pelė. / Stock.XCHNG nuotr.Tie, kurių pagrindinė darbo priemonė yra kompiuteris, tikriausiai yra patyrę riešo ir plaštakos maudimą ar net skausmą, kai ilgai ir intensyviai tenka spaudyti kompiuterio pelę ir darbuotis klaviatūra.

Ranka, dažniausiai dešinė, greičiau pavargsta, lyg nutirpsta, tampa nejautri ir skausminga. Ją dažniau norisi papurtyti, pamankštinti ir pamasažuoti. Tačiau kartais paprasta pagalba jau nebepadeda, tenka kreiptis į gydytoją, riešą gali tekti net operuoti.

Kompiuterininkų liga – riešo kanalo sindromas

„Kompiuterininko riešu“ vadinama liga yra ne kas kita kaip riešo kanalo sindromas, nuo kurio moterys kenčia tris kartus dažniau nei vyrai, nors ši bėda gali užklupti kiekvieną, kuris daugiau dirba rankomis. Beje, skausmas gali atsirasti abiejuose riešuose, nors viena ranka galbūt dirbama intensyviau.

Riešo kanalo sindromas – tai būklė, kai spaudžiamas vidurinis riešo kanalo nervas. Riešo kanalo sindromo požymiai aprašyti praėjusiame šimtmetyje, bet tik šiame amžiuje atrastos ligos priežastys ir pasiūlytas bei pradėtas vartoti „riešo kanalo sindromo“ terminas.

Uždegimą sukelia pasikartojantys veiksmai

Riešo kanalo struktūrų uždegimą dažniausiai sukelia pasikartojantys riešo judesiai, pvz., spausdinimas kompiuterio klaviatūra, pelytės valdymas, taip pat traumos ir kai kurios ligos (artritas, endokrininės ligos ir kt.).

Pradžioje ima tirpti nykštys, smilius, vidurinis, dalinai ketvirtas pirštas, galimas dilgčiojimas, deginimo jausmas, vėliau atsiranda įvairaus intensyvumo skausmas, kuris dažniausiai vargina naktimis, būnant horizontalioje padėtyje ir gali trikdyti miegą.

Kartais skausmas gali apimti dilbį. Ligai užsitęsus, gali atrofuotis plaštakos raumenis, ji tampa silpnesnė, pasidaro sunku išlaikyti daiktus rankoje.

Riešo skausmas yra varginantis ir gali pereiti į dar skausmingesnius lygius, gali net išbudinti naktį, nes dauguma žmonių miegodami sulenkia riešą, o tai dar labiau erzina nervą.

Prireikia ir operacijos

Šios ligos gydymas taip pat individualus, priklauso nuo ligos sunkumo. Pirmiausia suteikiama ramybė pažeistai plaštakai, kartais ji įmobilizuojama įtvaru, dedami ledo kompresai. Skiriamas vietinis (tepalais) ir sisteminis (tabletėmis) gydymas vaistais, mažinančiais skausmą ir uždegimą, B grupės vitaminais, kartais kortikosteroidų injekcija į sąnarį arba peroraliai.

Jei visos šios priemonės yra neefektyvios, atliekama chirurginė operacija – per nedidelį pjūvį riešo vidinėje pusėje perpjaunamas skersinis riešo raištis, taip nervas atpalaiduojamas nuo spaudimo. Operacija paprastai trunka 15-20 minučių. Paprastai skausmas dingsta iškart po operacijos, tačiau jutimo atsistatymas gali užtrukti kelias savaites ar mėnesį.

Padeda profilaktika

Esant ankstyvai stadijai, viso to galima išvengti praktikuojant paprastus pratimus, deja, jei pasireiškia rimtesni simptomai nedelsiant reikia kreiptis į gydytoją.

Štai patarimai, į kuriuos verta atkreipti dėmesį norint išvengti riešo skausmo ar panaikinti jau atsiradusį.

1. Stenkitės kuo dažniau vaikščioti, nes būtent vaikštant labai atsipalaiduoja riešas.

2. Jei riešą jau skaudą, venkite stiprių riešo palenkimų į šonus ar aukštyn bei žemyn.

3. Venkite tokio darbo kurio metu reikia būti smarkiai ištiesus rankas.

4. Neilsinkite riešo ant kietų paviršių.

5. Vartokite vitaminą B6, tai sumažins perštėjimą bei dilgčiojimą.

6. Vitaminas E taip pat labai naudingas, nes gerina kraujotaką ir stiprina kraujagysles.

7. Žiemos sezono metu būtinai dėvėkite vilnones pirštines ir riešines.

8. Siūloma tokia mankštelė: reikia lengvai judinti pirštus, kita ranka juos masažuoti, palengva suspausti pirštus į kumštį, tarsi papumpuoti kraują. Nuo pirštų galiukų paglostyti delną link riešo, aukštyn link alkūnės. Taip pagerės kraujotaka, greičiau sumažės skausmas.

9. Specialūs įtvarai yra tikrai veiksmingi, nes sumažina riešo įtampą ir padeda išvengti žalingų judesių.

10. Taip pat naudinga rankas pakratyti, tai sumažins raumenų įtampą.

11. Riešus šildyti taip pat naudinga, tai mažina skausma ir atpalaiduoja raumenis.

12. Susikurkite ergonomišką darbo vietą jei dirbate kompiuteriu, klaviatūra ir pelė neturėtu būti ant aukšto stalo, kad dirbant rankos nebūtų per daug sulenktos.

13. Gerkite daugiau skysčių, tai padeda mažinti riešo nervo skausmą.

Daugiausia įtakos riešo sveikatai dirbant kompiuteriu turi pelė, todėl verta išsirinkti pelę kuri yra kokybiška ir atitinka rankos dydį.

TRUMPA TEKSTINĖ REKLAMA SU NUORODA 60€/MEN.