Laivybos inspektorius įkliuvo dėl kyšių

Macijauska vedaĮtarus korupciniais nusikaltimais, antradienį Šilutėje buvo sulaikytas Lietuvos saugios laivybos administracijos Pramoginės laivybos skyriaus vyriausiasis valstybinis inspektorius Eugenijus Macijauskas. Vyras iš darbo vietos Šilutės uoste buvo išvestas su antrankiais.

Specialiųjų tyrimų tarnybos (toliau – STT) pareigūnai turi duomenų apie ne vieną dešimtį šio asmens kyšininkavimo atvejų. Dabar inspektoriui pateikti įtarimai už kyšius registravus laivus ir pasirašinėjus po jų techninės apžiūros aktais.

Aiškėja, kad saugios laivybos administracijos inspektorius buvo labai gerbiamas, jis net turi aukščiausią apdovanojimą už nepriekaištingą tarnybą – Lietuvos garbės upeivio ženklą.

Tarnybiniame kabinete pareikalavo kyšio

Ikiteisminį tyrimą kuruoja ir jam vadovauja Klaipėdos apygardos Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo skyriaus prokurorai. Rinkdami įrodymus, agentai iškrėtė ir du už pramoginių laivų registravimą atsakingus skyrius – Šilutės ir Kauno, lankėsi kai kurių darbuotojų ir juos papirkinėjusių asmenų namuose.

Atlikdami tyrimą STT pareigūnai surinko duomenų, kad kai kurie saugios laivybos specialistai už kyšius surašo palankius laivų techninės apžiūros aktus, neteisėtai registruoja laivus vidaus vandenų laivų registre, nefiksuoja laivybos eismo saugumo taisyklių pažeidimų ir pan.

E.Macijauskas įtariamas tarnybiniame kabinete pareikalavęs kyšio už laivo techninės apžiūros akto išdavimą ir dokumentų sutikrinimą registravimui į vidaus vandenų registrą, nors žinojo, kad laivo dokumentai netvarkingi ir ne iki galo paruošti, todėl laivas negali būti registruotas.

Pareigūnai teigia, kad turi duomenų, jog šilutiškis ėmė kyšius už parašus ant laivų techninės apžiūros aktų, nors laivų esą ne tik netikrino, bet jų nebuvo net matęs. Teigiama, kad už tokias paslaugas laivų savininkai inspektoriui mokėdavo iki 200 Eur.

Agentai sako turintys duomenų net apie kelias dešimtis panašių valstybinio inspektoriaus Šilutės regione kyšininkavimo atvejų.

„Kaip žinia, korupcinėse veikose dalyvauja dvi pusės, vieni kyšius ima, kiti kyšius duoda. Šiuo metu yra nustatyta keletas papirkėjų, kuriems artimiausiu metu bus pareikšti įtarimai dėl valstybės tarnautojo papirkimo“, – LNK žinioms komentavo Klaipėdos STT korupcijos prevencijos skyriaus viršininkas Leonas Barišauskas.

Anot pareigūno, tyrimo metu taip pat buvo nustatyti sisteminės korupcijos atvejai, kada sistemingai už savo tarnybinių pareigų atlikimą arba neatlikimą, pažeidžiant teisės aktus, atliekant mažųjų laivų technines apžiūras būtent už laivybos taisyklių pažeidimų nefiksavimą, nenubaudimą sistemingai buvo imami kyšiai.

Apdovanotas už nepriekaištingą tarnybąMacijauskas

Lietuvos saugios laivybos administracija, gavusi duomenis apie inspektoriaus kyšininkavimą, jį, kol vyksta tyrimas, nušalino nuo darbo.

Saugios laivybos administracijos vadovas Remigijus Budginas sakė, kad E.Macijauskas sistemoje dirbo 39-erius metus, nuo 1976 m. Lietuvos saugios laivybos administracijoje jis dirbo nuo 2010-ųjų.

Anot R.Budgino, jokių įtarimų dėl tokios inspektoriaus veiklos nėra buvę. Esą priešingai, E.Macijauskas ne kartą buvo skatintas už gerą darbą, pernai jis net gavo Lietuvos garbės upeivio ženklą – tai aukščiausias Susisiekimo ministerijos, jūrų ir vidaus vandenų transporto darbuotojui skiriamas apdovanojimas už nepriekaištingą tarnybą.

Prieš šešerius metus inspektoriaus veikla jau buvo prokurorų akiratyje, tačiau tąkart tyrimas nutrauktas, nes nepakako įrodymų, kad norint gauti milijoninę ES paramą viena Šilutės žuvininkystės bendrovė pasistengė susitvarkyti techninės apžiūros dokumentus taip, kad seni ir surūdiję laiveliai buvo pripažinti geros techninės būklės. Tyrėjai padarė išvadą, kad laivai nusidėvėjo ir surūdijo per metus po tech. apžiūros, tad inspektoriaus kaltės neįžvelgė.