Emocinės paramos tarnybos „Jaunimo linija” savanoriai baigė įgyvendinti kampaniją „Emocinė parama 100-ui Lietuvos miestelių“. Mažuose Lietuvos miesteliuose pasakodami apie emocinę paramą, pagalbos galimybes ir skleisdami savanorystės idėją savanoriai nuo šių metų gegužės iki gruodžio įveikė 18 tūkst. kilometrų. Lietuvos sienų ilgį šis atstumas viršija daugiau negu dešimt kartų.
Šilutės rajone nuo birželio iki rugsėjo „Jaunimo linijos” savanoriai aplankė Rusnės, Švėkšnos, Žemaičių Naumiesčio, Juknaičių, Vainuto gyventojus.
Kampanijos metu „Jaunimo linijos“ savanoriai įsitikino, kad gauti tinkamą akivaizdinę psichologinę pagalbą daugelio vietovių gyventojams tiesiog neįmanoma.
„Su kitais savanoriais aplankiau dvylika miestelių ir kiekviename teko sutikti bent po vieną žmogų, kuris vienas gyvena su savo intensyviais jausmais po tam tikrų įvykių ar net galvoja apie savižudybę. Buvo sunku patikėti, kad šiems žmonėms nėra suteikta jokia pagalba“, – įspūdžiais pasibaigus kampanijai dalinosi „Jaunimo linijos“ savanorė Laura.
Kampanijos metu buvo aplankyta 100 įvairiose Lietuvos vietose įsikūrusių miestelių, kuriuose gyvena iki 3000 gyventojų. Sutiktiems žmonėms „Jaunimo linijos“ savanoriai iš Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos pasakojo apie tarnybos veiklą, nuotolinės nemokamos emocinės paramos galimybes. Susitikimų bibliotekose, kultūros centruose, mokyklose ir tiesiog gatvėse metu buvo kalbama apie tai, kaip žmonės patys gali padėti sau, artimiesiems, draugams ar kaimynams, galvojantiems apie savižudybę.
Prasidedant kampanijai tikėtasi, kad bent dalis miesteliuose sutiktų gyventojų naujai pažvelgs į savižudybių problemą ir atras būdų, kaip galėtų su šia problema kovoti. „Dar nesibaigus kampanijai skambintojai dalinosi, jog pasikalbėti skambina po to, kai savo miestelyje sutiko savanorius ir sužinojo, kas yra „Jaunimo linija“ ir kaip ji gali padėti“, – apie grįžtamąjį ryšį po kelionių pasakojo kampanijos koordinatorius Valentas Neviera.
Iš viso miesteliuose lankėsi net 101 „Jaunimo linijos“ savanoris, savo pavyzdžiu galėjęs pristatyti ir kitą, ne mažiau svarbų šios kampanijos tikslą – suteikti miestelių gyventojams žinių apie savanorišką veiklą, populiarinti šios veiklos idėją, parodyti jos prasmę, paskatinti žmones prisijungti.
Daugiau informacijos apie kampaniją, savanorių įspūdžiai ir nuotraukos iš aplankytų 100 miestelių – internetiniame puslapyje www.jaunimolinija.lt/100.
Kampanija „Emocinė parama 100-ui Lietuvos miestelių“ – „Jaunimo linijos“ savanorių tarnybos dvidešimtojo gimtadienio ir Europos savanoriškos veiklos metų proga inicijuotas projektas. Šį projektą Lietuvos jaunimo organizacijų taryba (LiJOT) paskelbė 2011 m. Metų jaunimo iniciatyva/Metų jaunimo įvykiu.
Projektą savanoriai įgyvendino Amerikos lietuvių fondo „Lithuanian Mercy Lift“, bendrovės TEO LT bei programos „Veiklus jaunimas“ dėka. Projektą vykdė Jaunimo psichologinės paramos centras.
Apie „Jaunimo liniją“
Tai yra nemokamą emocinę paramą telefonu ir internetu teikianti tarnyba, kurios savanoriai per metus atsiliepia į beveik 100 tūkst. skambučių ir atsako daugiau nei pusantro tūkstančio laiškų. Nuo pat įsikūrimo 1991 m. „Jaunimo linija“ gyvuoja savanorių ir lyderių iniciatyvos ir entuziazmo bei rėmėjų dėka.
Pagalba telefonu 8 800 28888
Tavo skambučio laukiame nemokamu telefonu 8 800 28888 visą parą. Skambinti galima iš fiksuoto ryšio telefonų, taksofonų ir visų mobiliojo ryšio tinklų.
Nuoširdus ir atviras pokalbis – tai galimybė pasidalinti slegiančiais jausmais bei mintimis. Kartais taip nutinka, kad nėra su kuo pasikalbėti. Galbūt artimam žmogui sunku atvirai pasakoti kaip jautiesi. Paskambinus į „Jaunimo liniją” atsilieps savanoris, pasiruošęs Tave išklausyti.
Visi „Jaunimo linijos” savanoriai yra baigę specialius pusės metų trukmės mokymus ir yra pasiruošę Tave išklausyti, palaikyti bei kartu ieškoti galimų išeičių.
Pagalba telefonu yra anonimiška ir konfidenciali. Tai reiškia, kad mes nematome Tavo telefono numerio ir žinome apie Tave tik tai, ką Tu pats mums papasakoji. Taip pat tai reiškia, kad viskas, apie ką Tu kalbi su savanoriu, lieka tik tarp Tavęs ir „Jaunimo linijos“.
Visuomenei mes pristatome tik apibendrintus duomenis, t. y. skambintojų lytį, amžių, problemų pobūdį. Jeigu pateikiame pavyzdžius iš skambučių, visuomet pasirūpiname, kad juose neliktų jokių konkrečių detalių ar faktų, kurie leistų atpažinti konkretų skambintoją.
Pagalba internetu
„Jaunimo linijai“ galima rašyti prisijungus – jaunimolinija.lt/internetas
„Jaunimo linijos” emocinės paramos internetu tinklalapyje galima susikurti savo pašto dėžutę ir iš jos parašyti mums laišką. Į laišką atsakys „Jaunimo linijos“ savanoriai.
Užrašius savo mintis, jos dažnai pasidaro aiškesnės. Rašymas, kaip ir pokalbis, padeda išlieti susikapusius jausmus. Galima rašyti apie įvairiausius iškylančius sunkumus. Savanoriai pasistengs kiekvieną suprasti, suteiks informacijos apie kitas pagalbos galimybes.
Pagalba internetu yra anonimiška ir konfidenciali. Tai reiškia, kad laišką galės perskaityti tik „Jaunimo linijos“ savanoriai ir laiško autorius.
Atsakymo į savo laišką sulauksi per 3 dienas.
Rašyti atsakymą