Lietuviai vis dar nemoka rūšiuoti „Tetra Pak“ pakuočių

file51487499 91652986Ketvirtą kartą atliktas žinių apie rūšiavimą tyrimas atskleidė, kad Lietuvos gyventojai dar neišmoko rūšiuoti „Tetra Pak“ pakuočių. Maždaug kas ketvirtas (26%) rūšiuojantis respondentas daro klaidą – šias pakuotes meta į popieriui skirtą konteinerį.

Tačiau jos turi būti metamos į geltonus, plastiko rūšiavimui skirtus, konteinerius.

Vos 15% apklaustųjų žino, kad kartonines gėrimų pakuotes, kurias sudaro daugiausia popierius, taip pat ploni plastiko ir metalo folijos sluoksniai, reikia mesti į geltonus konteinerius. Tik kas dešimtas respondentas teigia tą ir darantis.

„Tetra Pak“ pakuotės turi būti metamos į plastiko konteinerius, kurie  skirti ne tik plastikiniams buteliams, indeliams bei panašiems gaminiams, bet ir metalinėms skardinėms, kartoninėms gėrimų pakuotėms ir kitokiai pakuotei.

„Lietuviams dar trūksta rūšiavimo įgūdžių. Tačiau tyrimas taip pat atskleidžia, kad dauguma respondentų (65 %) žino, jog kartoninės pakuotės yra perdirbamos.

Vadinasi, nemaža dalis gyventojų suvokia, kad panaudotos „Tetra Pak“ pakuotės yra ne atliekos, o antrinė žaliava. Stebėdami kitų šalių patirtį numatome, kad Lietuva šioje srityje dar patobulės“, – teigia tyrimą iniciavusios bendrovės „Tetra Pak“ rinkodaros vadovė Baltijos šalyse Honorata Šemetienė.

Net trečdalis apklaustųjų Lietuvoje prisipažino išvis nerūšiuojantys jokių atliekų. Tyrimo duomenimis, mažiau rūšiuoti yra linkę vyrai, pensininkai, bedarbiai, pagrindinį ar vidurinį išsilavinimą turintys asmenys ir kaimo gyventojai. Latvijoje situacija panaši – nerūšiuoja 38,4 % gyventojų, Estijoje – beveik dvigubai mažiau, t. y. 19,5 %.

„Apklausų duomenys signalizuoja, kad informacijos apie aplinkosaugą sklaida gali padėti pagerinti situaciją, nes daugiau žmonių taps sąmoningesni, rūšiuos. Todėl palaikome iniciatyvas, kuriomis visuomenė skatinama rūšiuoti kartonines gėrimų pakuotes ir mažinti įtaką aplinkai. Viena tokių – Europos Komisijos kampanija „Būkime sąmoningesni“, – teigia „Tetra Pak“ atstovė.

Šiemet kampanijos „Būkime sąmoningesni“ metu Lietuvos, Italijos, Prancūzijos ir Bulgarijos kūrėjai buvo pakviesti pristatyti išradingus dizaino kūrinius iš atliekų ar nereikalingų daiktų, medžiagų. Birželio mėn. paaiškės konkurso Lietuvoje nugalėtojai, kurie pasidalins bendrovės „Tetra Pak“ įsteigtus 1 000 eurų vertės prizus.

Paskaičiuota, kad Europos Sąjungos ekonomika dėl prasto atliekų tvarkymo praranda daugybę potencialių antrinių žaliavų. 2010 m. ES iš viso susidarė 2 520 mln. tonų atliekų – vidutiniškai 5 tonos vienam gyventojui per metus.

Tyrimą „Lietuvos gyventojų žinios apie „Tetra Pak“ pakuočių atliekų rūšiavimą ir perdirbimą“ 2014 m. sausio mėn. „Omnibus“ metodu atliko rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanija „Rait“. Jo metu buvo apklausti 1 010 15–74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų. Šiuo tyrimu buvo siekiama išsiaiškinti Lietuvos gyventojų žinias apie šių pakuočių perdirbimą, tinkamą rūšiavimą ir tai, ar gyventojai kreipia dėmesį į pakuočių etiketes ir simbolius.