Lietuvoje padaugėjo saugumu besirūpinančių autobusų keleivių

 

dirzai autobuseSegėti saugos diržą privaloma ne tik automobiliuose, bet ir autobusuose. Apie tai visą lapkričio mėnesį kalbėjo keleivių saugumu besirūpinantis tarptautinių maršrutų operatorius „Lux Express“. Spalį, prieš prasidedant saugumo iniciatyvai „Užsisek saugos diržą autobuse“, tik 37 proc. Lietuvos keleivių teigė, jog visada segasi saugos diržus autobuse. Tuo tarpu pakartotinai atlikta gruodžio mėnesio apklausa rodo teigiamus rezultatus – saugos diržą visada segasi 43 proc. mūsų šalies respondentų.

Keliaujant transporto priemone su įrengtais saugos diržais tiek vairuotojas, tiek keleiviai privalo juos segėti. Už tai atsakingi abu: vairuotojas privalo užtikrinti, kad motorine transporto priemone vežami keleiviai naudotų įrengtas ir jiems pritaikytas prisisegimo sistemas, tuo pačiu kiekvienas keleivis taip pat yra atsakingas už savo paties saugumą kelyje. Nesilaikant šių Lietuvos kelių eismo taisyklių, keleiviams yra numatytos baudos. Pagal Lietuvos įstatymus, be saugos diržo važiuojančiam autobuso vairuotojui ar keleiviui skiriama nuo 30 iki 50 eurų bauda.

„Pakeisti žmonių įpročius nėra lengva, ypač per trumpą laiką. Mes jau antrus metus vykdome saugumo kampaniją bendradarbiaudami su Kelių policija, saugumo ekspertais ir kitais partneriais, siekdami, kad segėti saugos diržą autobuse taptų tokia pačia norma, kaip ir automobilyje. Juk dabar 7 iš dešimties automobilių keleivių segi saugos diržus visada, o autobuse situaciją reikia dar gerinti – čia apie savo ir kitų saugumą galvoja tik 4 iš dešimties keleivių”, – teigia „Lux Express Lietuva“ direktorius Tomas Kaziliūnas.

Pakartotinė gruodžio mėnesio apklausa vykdyta tarptautiniu mastu – joje dalyvavo daugiau nei keturi tūkstančiai autobusų keleivių. Saugūs keliavimo įpročiai buvo ištirti Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje ir Rusijoje. Duomenys rodo, kad saugumo srityje lyderiai yra estai: 61 proc. jų keleivių visada segi saugos diržą autobuse ir 91 proc automobilyje.

Apie saugumo kampanijų reikalingumą rodo ir diržų vis dar neseginčių keleivių argumentai. Dauguma jų – 57 proc., vis dar sako, kad diržai nepatogūs, kiti mano, kad jie nereikalingi (12 proc.), dar viena grupė keleivių net nepagalvoja apie saugos diržus. Būtent čia, anot T. Kaziliūno, saugumo kampanijos metu ir pasiektas didžiausias pokytis, mat pamirštančių apie saugos diržus sumažėjo nuo 34 proc. iki 21 proc.