Lietuvos upėse dirbs Baltijos šalyse analogų neturintis laivas

Susisiekimo ministerija pritarė beveik 7 mln. kainuojančio ir analogų Baltijos šalyse neturinčio elektrinio laivo įsigijimui. Lietuvoje jis atliks vandens kelių priežiūros darbus – galės žymėti bei prižiūrėti upes ar ežerus, tikrins jų gylius ir įrengs naujus kelius.

sumin.lt nuotr.

„Džiaugiamės galėdami pristatyti pirmąjį naujos kartos elektrinį laivą, kuris ne tik žingsnis į žalesnę laivybą, bet ir naujos galimybės Lietuvos regionams. Tai leis geriau išnaudoti mūsų vandens kelius, skatins vietos ekonomiką ir logistikos plėtrą, mažins apkrovą kelių infrastruktūrai“, – sako susisiekimo ministras E. Sabutis.

Laivas turėtų būti pastatytas kitų metų vasarą. „Pradedame judėti link elektrinių laivų parko. Pirmasis laivas bus naudojamas vidaus vandens kelių struktūrai prižiūrėti, o artimiausiu metu didinsime elektrinių laivų skaičių“, – sako Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.

Naujasis laivas-stūmikas, varomas elektros varikliais, galės veikti iki 50 valandų. Vienu įkrovimu jis įveiks iki 300 km atstumą. Laivas, atliekantis vandens kelio priežiūros darbus, degindamas dyzeliną per metus į aplinką išskiria daugiau nei 90 000 kg anglies dvideginio, tad perėjimas prie elektros sumažins neigiamą poveikį aplinkai.

Šiuo metu Lietuvoje eksploatuojamų vidaus vandens kelių ilgis siekia 500 km – 20 km daugiau nei pernai. Lietuvoje registruotų laivų skaičius perkopė 28 000 – 500 daugiau, nei pernai. Pastaraisiais metais auga tiek pramoginė, tiek komercinė laivyba. Štai pernai Nemunu ir Kuršių mariomis plukdyta iš viso apie 44 000 tonų krovinių.

Susisiekimo ministerijos inf.