„Džiaugiamės galėdami pristatyti pirmąjį naujos kartos elektrinį laivą, kuris ne tik žingsnis į žalesnę laivybą, bet ir naujos galimybės Lietuvos regionams. Tai leis geriau išnaudoti mūsų vandens kelius, skatins vietos ekonomiką ir logistikos plėtrą, mažins apkrovą kelių infrastruktūrai“, – sako susisiekimo ministras E. Sabutis.
Laivas turėtų būti pastatytas kitų metų vasarą. „Pradedame judėti link elektrinių laivų parko. Pirmasis laivas bus naudojamas vidaus vandens kelių struktūrai prižiūrėti, o artimiausiu metu didinsime elektrinių laivų skaičių“, – sako Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
Naujasis laivas-stūmikas, varomas elektros varikliais, galės veikti iki 50 valandų. Vienu įkrovimu jis įveiks iki 300 km atstumą. Laivas, atliekantis vandens kelio priežiūros darbus, degindamas dyzeliną per metus į aplinką išskiria daugiau nei 90 000 kg anglies dvideginio, tad perėjimas prie elektros sumažins neigiamą poveikį aplinkai.
Šiuo metu Lietuvoje eksploatuojamų vidaus vandens kelių ilgis siekia 500 km – 20 km daugiau nei pernai. Lietuvoje registruotų laivų skaičius perkopė 28 000 – 500 daugiau, nei pernai. Pastaraisiais metais auga tiek pramoginė, tiek komercinė laivyba. Štai pernai Nemunu ir Kuršių mariomis plukdyta iš viso apie 44 000 tonų krovinių.
Susisiekimo ministerijos inf.
Rašyti atsakymą