Lyderystės reikia mokyti ir darželinuką

wp featuredimage helpmykidslearningPastaruoju metu interneto vartotojų elektroninio pašto dėžutes atakuoja laiškai su kvietimais ateiti į lyderystės seminarus. Tačiau lyderį reikia ugdyti ne tik iš aukščiausio rango vadovo, bet ir iš paprasto darželinuko, sako pedagogai.

„Lyderiškumą ugdyti turėtume vaikui vos gimus. Kitaip tariant, kuo anksčiau, tuo geriau. Juk turime labai gražų ir teisingą priežodį: lenk medį, kol jaunas. Vadinasi, kuo anksčiau pradėsime ugdyti lyderio savybes, tuo anksčiau vaikas jas įgis ir tuo didesnė tikimybė, kad jis bus puikus lyderis“, – teigia ikimokyklinio ugdymo įstaigų tinklo „Vaikystės sodas“ steigėja dr. Austėja Landsbergienė.

„Mano manymu, lyderis yra savimi pasitikinti asmenybė, kuri turi aiškią viziją, ir, siekdamas tikslo, geba įkvėpti bei motyvuoti kitus žmones. Pasitikėjimą savimi, žinojimą, ko siekti ir kaip motyvuoti kitus galima ugdyti ir tai nėra kažkas prigimtinio“, – teigia VšĮ „Sėkmės mokykla“ vadovas Nerijus Buivydas.

N.Buivydas lyderystę ir gebėjimą motyvuoti sieja su įsiklausymu į kitų poreikius, gebėjimu kartais atsiriboti, atsakomybe, kūrybiškumu ir buvimu teisingu kiekvienam grupės nariui. Visi šie dalykai, specialistų nuomone, yra išugdomi ir priklauso tiek nuo aplinkinių įtakos, tiek nuo kiekvieno žmogaus asmeninio noro tobulėti.

A.Landsbergienė pastebi, kad mokymo įstaigos koncentruojasi į akademinio intelekto ugdymą, tačiau visiškai pamirštamas emocinis ugdymas, kuris gerokai svarbesnis lyderiui.

„Ugdydami lyderį pradėkite nuo to, kad nekalbėkime už savo vaiką: tegul restorane jis pats užsisako, tegul parduotuvėje pats paaiškina, ko ieško. Kalbėkite su vaikais apie jų svajones – lyderiai visada turi viziją. Tegul vaikas išmoksta įvardinti savo emocijas, savo troškimus, savo įsitikinimus, tegul išmoksta juos pagrįstai apginti. Mokykite vaiką nebijoti apkalbų, pajuokos, išankstinių nuostatų, stereotipų ir atstūmimo. Be to, leiskite vaikams būti savarankiškiems, neatlikite už juos jokių užduočių, kurias jie gali atlikti patys. Kita vertus, įsitikinkite, kad vaikas supranta, ką reikia daryti“, – pataria A.Landsbergienė.

Pašnekovė pastebi, kad ugdymo procese tas pačias vertybes vaikui turėtų perteikti visi aplinkiniai – tiek tėvai, tiek seneliai, tiek tetos ar dėdės. Pavyzdžiui, jei vaikas daug laiko praleidžia su seneliais, kurie net kojinių pačiam vaikui neleidžia užsimauti, tai tėvų pastangos išugdyti savarankišką vaiką gali nueiti niekais.