Mieguistumas už vairo gali tapti skaudžių nelaimių priežastimi

Prastai išmiegota naktis ar labai anksti nuskambėjęs žadintuvas gali sukelti daugybę neigiamų padarinių mūsų sveikatai – nuo energijos trūkumo ir sulėtėjusios reakcijos iki sunkumų sutelkti dėmesį ir priimti teisingus sprendimus. Nekokybiškas nakties miegas gali tapti ir avarijų priežastimi. Ekspertai tvirtina, kad vairuoti mieguistam yra taip pat pavojinga, kaip vairuoti apsvaigusiam.

Nepakanka ir 6 valandų miego

Vidutiniškai miegui žmonės skiria trečdalį gyvenimo, ši poilsio forma daro didelę įtaką mūsų gyvenimo kokybei. Nekokybiškas miegas ar jo trūkumas gali lemti ne tik sveikatos sutrikimus – neišsimiegoję žmonės daug labiau linkę atsidurti pavojingose situacijose ar jas sukelti, tyrimai rodo, kad egzistuoja ir tiesioginis ryšys tarp miego trūkumo ir tikimybės patekti į eismo įvykį. Pasak ekspertų, naktį miegojus 5 ar 6 valandas, rizika patekti į avariją išauga beveik du kartus, o jei miegota mažiau nei 4 valandas – 11,5 karto.

Draudimo bendrovės ERGO atstovas Raimondas Bieliauskas sako, kad teko fiksuoti ne vieną atvejį, kai pervargę vairuotojai sukėlė avariją, nes nebegebėjo teisingai įvertinti eismo aplinkybių. Tokią būseną ekspertai lygina su vairavimu apsvaigus.

„Turėjome atvejį, kai vilkiko Lenkijoje vairuotojas atsitrenkė į automobilį, važiuojantį kita eismo juosta. Policija įtarė, kad avariją sukėlęs vairuotojas buvo neblaivus, tačiau buvo nustatytas miego trūkumas. Tą kartą žmonės nenukentėjo, bet būna atvejų, kai užmigę vairuotojai išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą – tokiose situacijose pasekmės žymiai skaudesnės, o žalos vertinamos šimtais tūkstančių eurų“, – sako ERGO atstovas.

Nusnausti automobilyje negana

Didžiausią pavojų kelia ilgos kelionės automobiliu – vairuotojai dažnai neįvertina atstumo ir nori kuo greičiau pasiekti galutinį kelionės tikslą, neretai dėl to aukodami poilsį. Tai gali baigtis nelaime, ypač kai ilgesnį laiką važiuojama monotoniškais, nuobodžiais keliais.

„Vairuoti pavargus draudžia ir eismo taisyklės, jei dėl to gali kilti pavojus eismo saugumui. Todėl važiuojant ilgesnius atstumus reikėtų keistis vietomis su kitais vairuotojais, dalinti kelionės maršrutą į trumpesnes atkarpas, reguliariai sustojant pailsėti ir išsimiegoti. Svarbu, kad ir miegas būtų visavertis – prieš jį nereikėtų vartoti alkoholio ar kitų raminamųjų priemonių, kelias valandas nusnausti automobilyje taip pat nepakanka“, – įspėja pašnekovas.

Nors grėsmė užmigti prie vairo yra didesnė ilgų kelionių metu, kasdienės kelionės taip pat gali būti pavojingos, jei prie vairo sėdama nepailsėjus. Ypač rudenį, kai trumpesnės ir lietingesnės dienos, o eismas suintensyvėja.

Geriausias būdas neužmigti prie vairo – kokybiškai išsimiegoti naktį, o tą padaryti padeda tinkama miego higiena. Norint geriau išsimiegoti reikia laikytis pastovaus miego grafiko – tiek darbo dienomis, tiek ir savaitgaliais eiti miegoti tuo pačiu laiku. Taip pat prieš miegą reikėtų riboti elektroninių prietaisų naudojimą, bet 90 minučių iki miego nebežiūrėti televizoriaus, nesėdėti prie kompiuterio ir nenaršyti telefone.

Kokybiškas miegas taip pat priklauso ir nuo to, ką veikiame dieną. Norint geriau išsimiegoti, reikėtų jau po pietų riboti kofeino vartojimą, dieną dažniau išeiti į lauką pagaudyti saulės šviesos, užsiimti fizine veikla. Jei išsimiegoti nepavyksta, reikėtų kreiptis į gydytojus.