Panaudojant ES paramos lėšas, Vakarų Lietuvoje bus atnaujinta šalies ekonomikai svarbi geležinkelio linija Klaipėda–Pagėgiai. Per dvejus metus numatoma atnaujinti keturis šios linijos ruožus, kurių bendras ilgis – 33,5 km, informuoja Susisiekimo ministerija.
Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio įsakymu šiems darbams skirta beveik 70 mln. litų Europos regioninės plėtros fondo paramos. Bendra projekto vertė – 99 mln. litų.
Rekonstrukcijos darbai vyks keturiuose blogiausios būklės geležinkelio linijos ruožuose. Numatoma sutvarkyti geležinkelio sankasą, atnaujinti geležinkelio kelius, rekonstruoti pervažų signalizacijos įrenginius, Vilkyčių stotyje rekonstruoti keleivių peroną.
Specialistų teigimu, iki rekonstrukcijos kai kurie Klaipėdos–Pagėgių geležinkelio linijos ruožai buvo kritinės būklės. Traukiniai turėdavo važiuoti maždaug perpus lėčiau nei galėtų pagal šio kelio kategoriją, dėl to sumažėdavo geležinkelio pralaidumas.
Atlikus rekonstrukcijos darbus, geležinkelio linija Klaipėda–Pagėgiai bus pritaikyta intensyviam krovininių ir keleivinių traukinių eismui, padidės jos pralaidumas, traukiniai galės važiuoti greičiau. Pagerės susisiekimas, bus taupomas keleivių ir krovinių vežimo laikas, sumažės triukšmas bei tarša, traukinių eismas taps saugesnis.
Klaipėdos–Pagėgių geležinkelio linija yra 1875 m. nutiesto geležinkelio Klaipėda–Tilžė dalis. Išsaugant autentišką architektūrą, tarp Klaipėdos ir Pagėgių ES paramos lėšomis taip pat rekonstruojami keturi istoriniai geležinkelio tiltai, pastatyti 1865–1875 m. Praėjusį rudenį atnaujinti du akmeniniai arkiniai tiltai per Smeltalės ir Šyšos upes, iki šių metų pabaigos numatoma rekonstruoti ir du metalinius istorinius tiltus per Veiviržo ir Perkasos (Piktvardės) upes.
Šie tiltai pripažintini nekilnojamomis kultūros vertybėmis.
Bendra tiltų rekonstrukcijos vertė – apie 10 mln. litų, jai atlikti suteikta 7 mln. litų Europos regioninės plėtros fondo parama.
Rašyti atsakymą