Naujieji eismo žiedai: erzina vairuotojus, stebina ženklų skaičiumi

 

sankryza perejos_3„Mirga akyse…“, „Net didmiesčiuose neteko matyti, kad tiek vienodų kelio ženklų būtų vienoje vietoje. Kiek tai kainavo?..“, „Net šviesią dieną pavojinga važiuoti, nes taip siaura, kad atrodo tuoj užlipsi ant bortelio, o ką jau kalbėti naktį?..“, „Gaila to brangaus marmuro, kurį jau sulaužė per žiedus besibraunantys vilkikai“, – tai vis šilutiškių vertinimai, kuriuos jie išsako apie ilgai mieste lauktą naujovę – dvi naująsias žiedines sankryžas, įrengtas Cintjoniškių gatvėje.

Vieni pasakoja su siaubu akyse stebėję, kaip vienoje jų įstrigo ir pavojingai ant šono pakrypo sunkiasvoris vilkikas, ne juokais grasinęs ilgam užtverti kelią kitiems žiedu važiavusiems automobiliams, kiti matę į tokią pat situaciją pakliuvusį ir niekaip išsukti iš žiedo negalintį autobusą. Tokie vaizdeliai Šilutėje jau ne kartą buvo įkelti ir į viešąją erdvę.

Bet labiausiai šilutiškius stebina jau baigtoje sankryžoje sustatytų pėsčiųjų perėjas nurodančių ženklų skaičius – jų čia (nepatikėsite) net 18. Beje, visi dubliuoti, vadinasi iš viso – 36.Vietos buvo probleminės

 

Kad abiejose Cintjoniškių gatvės sankryžose – ir su Gluosnių bei V. Kudirkos, ir su H. Šojaus gatve – situacijos buvo problemiškos, nesiginčija niekas. Vienoje jų matomumas buvo itin prastas, kitoje nors eismą ir reguliavo šviesoforas, buvo dar blogiau: automobiliai čia plakėsi arba pėsčiuosius stumdė kone kasdien, ja važiuojantieji beveik kiekvieną dieną matydavo vis naujas stiklų ir mašinų detalių krūveles.

Tad ačiū tiems, kas ėmėsi problemas spręsti – rajono savivaldybei, o vienas konkrečių sprendėjų buvo Ūkio skyriaus vyriausiasis specialistas Mindaugas Oželis. Jis jau ne vienerius metus kuruoja visus panašius miesto gatvių rekonstrukcijos projektus, be to, yra ir rajono Eismo saugumo komisijos narys. Tad jo nuomonės ir klausiame.
IMG 20181230_113938Darbai dar nebaigti, bet jau gadinami

Specialistas pasakoja, kad pirminiame šios vietos gatvių ir sankryžų rekonstrukcijos projekte, kurį pagal statybos techninį reglamentą rengė UAB „Hidrostatybos projektai“ iš Klaipėdos, žiedų sankryžose nebuvo suplanuota. Jie suprojektuoti vėliau, kuomet šių vietų eismo saugumo ir projekto auditą atliko VšĮ Kelių transporto tyrimo instituto auditoriai. Jie analizavo eismo įvykių skaičius šiose vietose per pastaruosius 10 metų, skaičiavo kiek iš jų buvo įskaitiniai, ir nustatė, kad abi sankryžos yra ypač avaringos ir pavojingos. Tuomet ir rekomenduota jose įrengti eismą ratu.

Tiesa, kol kas nė vienos sankryžos užbaigta negalima vadinti. Mat net ir toje, kurioje susikerta Cintjoniškių ir H. Šojaus gatvės, ir kurioje šilutiškių manymu, darbai jau yra užbaigti, atšilus orams bus klojamas dar vienas asfalto sluoksnis. Tuomet kelio danga paaukštės, tad sankryža taps panaši į tą, kuri įrengta Klaipėdos – Gluosnių g. susikirtime, ir kurios, beje, niekas nekeiksnoja. Tuomet bus galima užvažiuoti ir ant trinklelių dangos, o tai gerokai praplatins važiuojamąją dalį.

Beje, sunkiasvoriams vilkikams ir tada kelionė per tokias sankryžas bus uždrausta ženklais. Pasak M. Oželio, jie neturėtų važiuoti ir dabar.

Tačiau važiuoja. Ir dar tokie, kurie drąstiškai gadina jau padarytą darbą. Štai vienas šilutiškis neslėpė, kad jam tiesiog žmogiškai gaila ir atlikto darbo, ir brangių statybinių medžiagų – marmuro, kuriuo yra iškloti naujųjų žiedų borteliai. Šie kai kuriose vietose jau net sutrupinti – akivaizdu, kad tai vis per juos besibraunančių sunkiasvorių padariniai.
Pasak M. Oželio, tai jau abiejų šių žiedų statybų rangovo – UAB „Šilutės automobilių keliai“ rūpestis. Ši įmonė turėjo pasirūpinti ir visais ženklais, tarp jų – draudžiamaisiais. O jei nepasirūpino tokių sudėti, visa, kas jau sugadinta, iki Valstybinės komisijos turės iš naujo remontuoti savo lėšomis.

Ženklai neatsiranda „iš oro“

Bet kokie kelio ženklai, pasak pašnekovo, irgi neatsiranda, jaunimo žargonu kalbant, „iš oro“, juolab, kad ir kainuoja jie nemenkai – kiekvienas apie 100 eurų. Kiekvieną projektą tikrina atestuoti ekspertai, jie ir rekomendacijas parengia. Taip buvo ir skaičiuojant kiek pėsčiųjų perėjų turės būti kiekvienoje žiedinėje sankryžoje.
M. Oželis priminė, kad buvo surengtas ir iš anksto paskelbtas ir projekto viešinimas, į kurį atvyko tik projekto rengėjai, ekspertai, Savivaldybės atstovai ir… nė vieno šilutiškio. „Tuomet, kai dar buvo galima ką nors keisti, nesulaukėme nė vieno pasiūlymo ar paklausimo dėl būsimų sankryžų“, – sakė specialistas.

Jis patvirtino, kad užbaigus žiedo Cintjoniškių – Gluosnių – V. Kudirkos g. sankryžoje įrengimo darbus, jo viduryje, kaip žadėta, bus pastatytos ir plūdės, žyminčios miestus – Šilutės bendradarbiavimo partnerius.

Be to, kitais metais darbai Cintjoniškių g. vyks toliau, ji bus rekonstruojama link Pramonės g. O susikirtime su šia gatve taip pat turėtų būti įrengtas žiedas. Tiesa, jau ne Savivaldybės, o Kelių direkcijos lėšomis.