Apie tai, kad nuo pasaulio gali atskirti… kelias, rašėme dar rugsėjo pabaigoje. Tai vis apie Gardamo seniūnijos Meškinės kaimo kelią, kuris šio ir aplinkinių kaimų gyventojus, regis, turėtų be problemų išvesti į pasaulį.
Turėtų, bet neišveda, nes iki praėjusios savaitės pradžios buvo toks duobėtas, kad vietiniai kaip įmanydami stengėsi vengti kelionių juo…
Viena Meškinės gyventoja praėjusią savaitę buvo maloniai nustebinta, kai važiuodama keliu pamatė, anot jos, seniai šiuose kraštuose regėtą vaizdą – keliu važiavo greideris… Tačiau jį aplenkus moters džiugesys išgaravo it dūmas – paaiškėjo, kad kelią neva tvarkantis greideris iš tikrųjų jį pavertė tarsi bulviakasio lauku. Pusę kelio važiuojamosios dalies apkratė velėnomis, per kurias važiuoti tapo visai neįmanoma…
Užvertė net įvažiavimus į kiemus
Skaitytoja iš Meškinės savo pasakojimą apie tą žvyrkelį iliustravo nuotraukomis, antraip vargiai būtume įsivaizdavę, kad pravažiavus kelius pataisyti turinčiam greideriui kelias gali tapti dar baisesnis ir iš viso neišvažiuojamas…
Kasdien vaikus į mokyklą vežiojanti moteris pasakojo, jog kelyje pamačiusi greiderį labai apsidžiaugė. Ir kaip kitaip – juk visi žino, kad šios technikos paskirtis – išlyginti žvyrkelio paviršių, gerinti sąlygas vairuotojams.
Bet Meškinės kelyje kelininkai padarė „meškos paslaugą“. „Pasijutau lyg lengvuoju automobiliu važiuočiau per nukastų bulvių lauką“, – vaizdingai velėnų kratinį apibūdino pašnekovė.
Neatsakingai dirbęs traktorininkas velėnomis užvertė net įvažiavimus į pakelėse esančias sodybas. „Sausio vidury žmonėms teko ne sniego pusnis prie savo kiemų kasti, o atsikasti velėnomis užverstus įvažiavimus“, – kelininkų darbo kokybe stebėjosi moteris.
Tądien jai teko važiuoti ir į Klaipėdą. Kai iš sudarkyto Meškinės žvyrklelio įsuko į kitą, vedantį Švėkšnos link, moteris buvo maloniai nustebinta. Juo irgi neseniai buvo pravažiavęs greideris, tačiau kelio būklė buvo kardinaliai priešinga.
„Galėjau važiuoti tarsi autostrada, – sako vairuotoja. – Vadinasi, galima ir tinkamai atlikti savo darbą, vadinasi, kitas traktorininkas dirbo sąžiningiau. Gaila tik, kad ir tam pirmajam tikriausiai dar ir atlyginimas už darbą buvo sumokėtas“.
Kelininkai gyvena pagal išgales
Apie problemą išgirdęs Gardamo seniūnas Tomas Balčytis išskubėjo į kelius. Netrukus jis jau skambino „Šilutės naujienoms“ ir tikino jog velėnų ant kelio yra, bet jos subrauktos į vieną pusę, o prasilenkiantiems automobiliams vietos dar lieka apsčiai.
Beje, Gardamo seniūnijai priklauso prižiūrėti tik 8 kilometrus šio keliuko, o remontuoti seniūnija negali net jai priskirtos dalies, nes tai – regioninis kelias.
„Džiaugiamės, jeigu ištaikome lėšų greideriu pravažiuoti seniūnijai priklausančiais keliais“, – sako T.Balčytis.
Klaipėdos regiono kelių Šilutės kelių tarnybos vadovas Algirdas Jakubauskas sakė, kad įmonei iš viso priklauso apie 300 km mūsų rajono žvyrkelių. Tarnyba turi 5 greiderius, o vienas jų realiai per dieną gali nugreideriuoti apie 10 km kelių. O po liūčių, kurių nemažai buvo ir sausio pradžioje, keliai ypač suprastėja, tuomet remonto reikia jau kone visiems 300 km.
Turint tokią didelę užduotį, darbininkams teko labai skubėti, todėl technika važiavo kuo arčiau krašto, kad užlygintų pakraščiuose esančias duobes.
„Vėliau šiuo keliu pravažiuota dar kartą, jis šiek tiek patvarkytas. O apskritai – kelininkai gyvena pagal išgales ir padaryti daugiau, nei gauna pinigų, neturi iš ko“, – komentavo A.Jakubauskas, tarsi pamiršęs, kad beveik 2 mėnesius žiema kelininkams leido pataupyti, nes nebuvo užkrovusi šiuo metų laiku įprastų darbų.
Rašyti atsakymą