Nusipirkti pigesnių padangų spės atsakingiausieji

© silutesnaujienos.ltSparčiai artėja metas, kada ne tik patys šoksime į žieminius batus, tačiau žieminėmis padangomis teks „apauti“ ir automobilius. Didžioji dalis visuomenės vos suduria galą su galu, tad žinia, kad padangos brangsta, ne vienam sukėlė galvos skausmą: kaip reikės pasiruošti žiemai, kai algos vos užteks mokesčiams už šildymą?

Automobilių dalių parduotuvių darbuotojai ir Kelių policijos pareigūnai neabejoja, kad renkantis padangas neverta taupyti – svarbu turėti saugias, patikimas žiemines padangas.

Tačiau naudotų padangų prekeiviai siūlo alternatyvą – naudotų ir restauruotų padangų kainos nekyla.

Brangs 10-20 procentų

Pasižvalgėme naujomis padangomis Šilutėje prekiaujančioje parduotuvėje „Pas Adą“. Populiariausių – 15 colių skersmens padangų kainos čia svyruoja nuo 180 iki 320 litų (priklauso nuo gamintojo). Didesnio skersmens padangos – dar brangesnės.

Parduotuvės prekių žinovas Laurynas Čėsna pataria vairuotojams, perkantiems padangas, netaupyti ir pažėrė keletą naudingų patarimų.

Pirkdami padangas, vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į jų pagaminimo datą. Pasak L.Čėsnos, geriausios tos, kurios pagamintos einamaisiais metais, nors tinka ir tos, kurių pagaminimo data – ne ankstesnė nei 5 metai.

„Vienas privalumas – naujos padangos yra saugesnės, kitas – jos ilgiau tarnauja. Atsižvelgiant į vairavimo stilių, automobilio svorį, kasdien nuvažiuojamą atstumą, naujos padangos gali būti tinkamos naudoti maždaug tris sezonus“, – pasakojo L.Čėsna.

Senesnes nei penkerių metų senumo padangas privaloma utilizuoti, tačiau labai dažnai jos atsiduria turguje, ir yra parduodamos pigiau.

Pasitaiko, kad pirkėjus akcijomis viliojantys didieji prekybos centrai taip pat neretai tokiu būdu atsikrato senų padangų, pavyzdžiui, perkant dvi padangas, dar dvi duoda nemokamai, tačiau jų pagaminimo data siekia net 2000-uosius metus.

L.Čėsna pasakojo, kad naują jau pabrangusių padangų siuntą tiekėjai turėtų atsiųsti maždaug gruodžio pradžioje. Kiek tiksliai brangs prekės, pasakyti sunku, tačiau kalbama, kad apie 10-20 procentų.

Vyras pasakojo pastebėjęs, kad šiemet vairuotojai padangomis ėmė rūpintis anksčiau – jau rugsėjo viduryje, kai tuo tarpu pernai sujudimas buvo juntamas tik pasirodžius pirmajam sniegui.

Nežinia, ar tokius uolius vairuotojų veiksmus paskatino žinios apie kaučiuko, iš kurio ir yra gaminamos padangos, brangimą, tačiau, ko gero, tokia situacija bent iš dalies gali pasitarnauti ir patiems pirkėjams. Tos padangos, kurios į parduotuvę atvežtos anksčiau, bus parduodamos sena kaina, tad nusipirkti dar nepabrangusių automobilio „batų“ spės visi tie, kas jais pasirūpina iš anksto.

Alternatyva – naudotos padangos

UAB „Arkma“ atstovas Mantas Auškalnis pasakojo, kad naujų padangų kainos, kurių svyravimas kartais siekia net iki 200 litų, priklauso būtent nuo pagaminimo metų ir gamintojo.

Neišgalintiems sau leisti įsigyti naujų padangų, M.Auškalnis siūlo alternatyvą – restauruotas arba naudotas padangas. Restauruotoms padangoms duodama vienerių metų garantija, o jų kaina svyruoja nuo 85 iki 120 litų.

„Naudotomis padangomis važiuosi trumpiau, tačiau pasitaiko apynaujų, kuriomis galima naudotis ilgiau. Naudotų padangų kainos irgi priklauso nuo skersmens dydžio ir protektoriaus gylio – kainos prasideda nuo 40 litų ir gali siekti iki 150 litų. Brangesnės būna apynaujės padangos“, – pasakojo M.Auškalnis.

Pataria nelaukti bumo

„Šilutės naujienos“ primena, kad pagal galiojančias Kelių eismo taisykles, eksploatuoti automobilį su vasarinėmis padangomis yra draudžiama nuo lapkričio 10 d. Tačiau montavimo ir balansavimo paslaugas teikiančių įmonių atstovai pastebi, kad dalis vairuotojų kasmet kažkodėl viliasi, jog žiema neateis, ir keisti padangų neskuba.

Automobilių serviso „Dorkas“ vadovė Olga Daukšienė ir UAB „Arkma“ atstovas M.Auškalnis vairuotojus galėjo nudžiuginti tuo, kad padangų montavimo kainos nekyla. Vienos padangos montavimas ant skardinio ratlankio ir visi kiti su tuo susiję darbai kainuoja 10 Lt, o ant lieto ratlankio – 15 Lt.

Didelis padangų keitimo bumas ir eilės prie autoservisų, pašnekovų teigimu, susidaro lapkričio 1-10 d. ir tada, kai iškrenta pirmasis sniegas. Atsakingesni vairuotojai, anot M.Auškalnio, padangų keitimu ima rūpintis anksčiau ir lapkričio nelaukia.

Vieną automobilį apauti „žieminiais batais“ užtrunka nuo pusvalandžio iki 45 minučių, tad padangų neskubantys keisti vairuotojai turėtų prisiminti, jog vėliau bus priversti stovėti eilėse.

Svarbiausia – atsakingumas

Šilutės r. policijos komisariato Kelių policijos poskyrio viršininkas Gintautas Armonas neslėpė, kad baudos už važiavimą automobiliu, kurio padangos nepakeistos į žiemines, labai mažos ir, galima sakyti, juokingos. O patirtis kalba, kad vairuotojai neskuba padangas keisti laiku.

Pirmą kartą sučiuptas vairuotojas gali atsipirkti įspėjimu arba bauda nuo 20 iki 40 litų. Antrą kartą nuo piniginės baudos išsisukti nepavyks. Tačiau G.Armonas vairuotojams pataria į padangų keitimą nenumoti ranka.

„Esmė – ne baudos, o požiūris į savo ir kitų žmonių saugumą. Vairuotojai turi suprasti, kad su vasarinėmis padangomis žiemą važiuoti negalima ir net neįmanoma. Reikia būti atsakingiems už savo ir aplinkinių gyvybę bei sveikatą“, – sakė rajono Kelių policijos vadas.

http://www.padanguparduotuve.lt/lengvuju-automobiliu-padangos