Pakeisti padangas nepakanka: kaip elgtis sulaukus plikledžio?

Apie save vis labiau primena žiema – oro temperatūra retai viršija 10 laipsnių, sinoptikai žada šalnas bei plikledį.

Draudikai perspėja, kad pirmas rimtesnis atšalimas kartais tampa pavojingesniu net už didžiuosius žiemos speigus, ir pataria, kaip išvengti brangiai kainuojančių eismo įvykių.

Avarijų skaičiai auga

Panašu, kad pasikeitę padangas į žiemines, didžioji dalis vairuotojų jaučiasi pasiruošę šaltajam laikotarpiui. ERGO atstovas Rimvydas Pocius akcentuoja, kad tokia ramybė gali pakišti koją – skaudžių avarijų kaltininku tampa jau pirmasis plikledis.

„Dalis vairuotojų vis dar neįvertina, kad kelio danga gali pasidengti ledu esant bent kiek drėgnesniems orams ir vos kelių laipsnių teigiamai temperatūrai. Stabdymo kelias tuomet pailgėja kartais, padidėja pavojus susidurti su kitu automobiliu, galima atsitrenkti į medį, nuslysti nuo kelio. Atšalus orams ir kelius padengus plikledžiui užfiksuojame net keliskart padidėjusį avarijų skaičių“, – sako ekspertas.

Itin atidiems reikėtų būti keliaujant per tiltus ar viadukus. Mat plikledžio susidarymo tikimybė ant jų didesnė dėl vandens paviršiuje pasitaikančių temperatūros svyravimų, nuo vandens kylančios drėgmės. Šalia vandens telkinių paprastai vyrauja žemesnė temperatūra, tai padeda susidaryti plikledžiui.

„Dėl konstrukcijų apsaugos ant tiltų ir viadukų negalima naudoti kelių barstymui skirtų druskų, tad plikledis dažnai išsilaiko ir įdienojus, o slydimas važiuojant tiltu gali baigtis kur kas liūdniau. Todėl tokiose vietose itin svarbu laikytis optimalų greitį nurodančių kelio ženklų rekomendacijų ir atkreipti dėmesį į kelio dangą – jei ji blizgi, judėti dar lėčiau“, – sako pašnekovas.

Daugiau dėmesio detalėms

Atšalus orams itin svarbu nuolat užmesti akį į padangų nusidėvėjimą, automobilio langų apiplovimo sistemoje visada turi būti žiemai pritaikyto skysčio. Ypatingą dėmesį reikia skirti padėčiai kelyje – sutelkti dėmesį į kitus eismo dalyvius, rankas laikyti ant vairo, verčiau išjungti ar pritildyti galintį blaškyti telefoną, skambančią muziką.

Tai itin svarbu, kad pradėjus slysti, būtų galima geriau susikoncentruoti – tokiose situacijose svarbu vengti staigių judesių, stabdyti reikia įjungiant žemesnę pavarą, nukreipti ratus į norimą judėti pusę ir su pertraukomis stabdyti pedalu.

Staigių judesių reikėtų vengti, lėtėti pulsuojančiai stabdant net kasdieninėse situacijose: lėtėjant nuokalnėse ir artėjant prie sankryžos ar „Stop“ linijos. Norint įsitikinti, ar kelias slidus, galima švelniai spustelėti stabdžio pedalą. Prieš tai būtina įsitikinti, kad aplink nėra kitų transporto priemonių ir taip elgtis saugu.

Jei vairuotojas neturės tinkamų įgūdžių ir nežinos, kaip elgtis kelyje, atšalus orams nepadės net brangiausios padangos ar naujausios automobilio saugumo sistemos.