Paruoštas visas vandens kelias Nemuno žemupyje bei Kuršių mariose

Visą sezoną Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) žemsiurbė „Upyna“ valė sąnašas Nemuno žemupio bei Kuršių marių vidaus vandens keliuose, siekiant atverti naujus maršrutus, sudaryti palankias sąlygos keleivinei, pramoginei laivybai visu navigacijos laikotarpiu.

© Vidaus vandens kelių direkcija

Jeigu įprastai pagrindinė laivyba vykdavo per tarptautinį kelią (Klaipėda-Nida), tai per pastaruosius metus laivyba suaktyvėjo Kuršių marių pakrantėje nuo Drevernos iki Ventės rago.

Atlikus valymo darbus laivai gali saugiai įplaukti į šioje pakrantėje įsikūrusius uostelius Drevernoje, Svencelėje, Šturmuose, Ventės rage, artimiausiu metu planuojami valymo darbai vandenų kelio atšakose ties Kintų ir Ventainės prieplaukomis. Čia gylis atskirose vietose nesiekia ir 0,5 m.

Atvertas naujas vandens kelias Dreverna-Ventė. Atlikti valymo darbai vandens kelio atšakoje į Ventės ragą. Pirmieji valymo darbai navigacijos pradžioje buvo pradėti ties Dreverna, kai buvo pagerintos laivybos sąlygos į Juodkrantę. VVKD jau atliko valymo darbus Dreverna-Ventė valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelio atkarpoje Svencelė-Kintai, bus atliekami darbai Kintai-Ventė atkarpoje, taip pat pagal galimybes bus pagerintos šalia esančių uostelių naudojimo sąlygos.

Laivyba daug kuo panaši į judėjimą sausumos keliais. Tad reikia nuolat rūpintis tiek pačiais vandens keliais, tiek juose esančia infrastruktūra, o nustačius kliūtį – seklią vietą – ją kuo skubiau šalinti. Tai Valstybinės vidaus vandenų kelių direkcijos atsakomybė.

Eksploatuojant vandens kelius būtina garantuoti matmenis, seklumas šalinti žemsiurbėmis, laivakelį ženklinti bujais, nuolat kontroliuoti vandens kelio būklę. Lietuvos vidaus vandens keliai – svarbios šalies transporto arterijos ir rimta alternatyva sausumos keliams.