Pasikonsultuoti priėmimo skyriuje nepavyko

ligonines priemimo skyriusVis keičiama ir „tobulinama“ sveikatos apsaugos sistema vis labiau nutolina medikus nuo pacientų ir apsunkina bendravimą.

Šilutiškis Romualdas ligoninės vadovų prašo atsakyti, kodėl šios įstaigos Priėmimo – skubios pagalbos skyriuje jis negalėjo gauti paprasčiausios konsultacijos, kaip pasirūpinti namuose slaugoma mama.

Norėjo patarimo

Anksčiau atsakymą į paprastą klausimą (kuo patepti žaizdelę, kokį kompresą uždėti ligoniui, ką geriau duoti atsigerti ar pan.) žmogus galėjo gauti paskambinęs į greitąją ar ligoninės priėmimo skyrių. Budinčios medikės mielai patardavo arba, išklausę situacijos apibūdinimą, pasiūlydavo, kur kreiptis: kviesti greitąją, vežti į ligoninę ar registruotis pas šeimos gydytoją.

Dabar tokios konsultacijos taip paprastai nebegausi – tarp žmogaus ir mediko atsirado bendrasis pagalbos telefonas.

Nenorėdamas tuo telefonu trukdyti visą ilgą dispečerių grandinę, šilutiškis Romualdas nuprendė medikų patarimo paklausti pats, atvykęs į ligoninės Priėmimo skyrių. Bet, sako, buvęs išvarytas.

Pakonsultavo greitosios pagalbos felčerė

Romualdas pasakojo, kad birželio mėnesį jo mama buvo gydoma Šilutės ligoninės Vidaus ligų skyriuje ir liepos 1-ąją išrašyta namo. Jau kitą vakarą ligonės būklė labai pablogėjo. Dėl labai silpnos sveikatos vaikai nusprendė mamos nevežti į Priėmimo skyrių, todėl Romualdas su giminaičiu apie 21 val. nuvažiavo pasikonsultuoti patys. Tikėjosi paklausti budinčio gydytojo, kaip geriau mamą slaugyti.

Vyras sako Priėmimo skyriuje radęs tik vieną dirbančią moterį, kuri nebuvo prisisegusi pareigas nurodančios kortelės. Ji nesiteikė pakviesti budinčio gydytojo ir išvarė vyrus iš skyriaus į tamburą, prie laukinių durų, sakydama, kad čia tokia tvarka.
Bendrojo pagalbos telefono paslaugos Romualdui vis dėlto teko prašyti. Išėjęs į lauką vyras paskambino 112 ir po 15 minučių prie Priėmimo skyriaus sulaukė greitosios pagalbos automobilio.

„Atvykusi felčerė Daugalaitė suteikė visą reikiamą informaciją, esame jai labai dėkingi“, – sako Romualdas.

„Priėmimo – skubios pagalbos skyriaus darbuotoja esame labai nusivylę, – vėliau teigė Romualdas ligoninės vadovams ir redakcijai. – Suprasčiau, jei man lieptų išeiti lauk, kai skyriuje būtų ligonių, jiems teiktų pagalbą. Bet visur buvo tuščia, o sėdinti darbuotoja vis tiek nesiteikė net pabandyti mums padėti. Negi sunku patarti – juk vis dėlto tikriausiai medikė yra, ar bent kokį gydytoją paviesti, kad patartų, pakonsultuotų galėjo. Mus išvarė ir vėl atsisėdo „dirbti“.

Neturi galimybės nustatyti tiesos

Situaciją aiškinosi ligoninės vyr. gydytojo pavaduotojas Vytautas Žvirblis. Jam tą vakarą dirbusi slaugytoja paaiškino, jog ji buvo iškvietusi budintį gydytoją ir paprašė, kad ligonės artimieji jo palauktų laukiamajame. Bet atvykę vyrai jo nesulaukė ir įsižeidę išėjo.

Tądien dirbusi slaugytoja, pasak V.Žvirblio, yra kultūringa moteris, tad jam sunku patikėti, kad ji būtų pasielgusi neetiškai.

„Garso įrašų Priėmimo skyriuje nedarome, įvykio liudininkų nėra, tad neturime galimybės nustatyti, kas tądien elgėsi nekultūringai. Jei lankytojai pasijuto įžeisti, įstaigos vadovų vardu atsiprašome“, – sakė V.Žvirblis.