Priešgaisrinės tarnybos per šiuos metus jau registravo 4 savaiminius paspirtukų užsidegimų atvejus. Ir nors šis skaičius nėra didelis, ekspertams jis kelia nerimą, mat anksčiau tokių atvejų nepasitaikydavo.
Užgesinti sudėtinga
Praėjusiais metais Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD) duomenimis, fiksuotas vos 1 elektrinio paspirtuko gaisro atvejis. Šiemet paspirtukai degė Druskinininkuose, Vilniuje, Palangoje.
Liepos viduryje dėl įkraunamo paspirtuko gaisras kilo Vilniuje, kovo mėnesį Palangos poilsio nameliuose užsidegė įkraunami paspirtukai, o birželio pabaigoje Vilniuje užsidegė važiuojantis elektrinis paspirtukas. Dar vienas paspirtukas šį mėnesį užsidegė Druskininkuose.
Tai – tik dalis atvejų, nes ne visada gyventojai apie tai praneša, ypač, kai žala padaryta tik elektriniam paspirtukui. Ugniagesių gelbėtojų mokyklos specialistas Tomaš Veliseičik pažymi, kad dažniausiai tokį gaisrą lemia elektros instaliacijos arba ličio baterijos sutrikimas. „Ličio baterijos degimas yra specifinis, todėl pirmiausiai iš baterijos skverbsis daug baltų dūmų, o po kurio laiko užsidegs ir pati baterija. Tada gaisras tampa panašus į degių dujų, besiveržiančių iš angos, gaisrą.
Baterijos degimo trukmė priklauso nuo baterijos dydžio ir gesinimo veiksmų“, – sako specialistas.
Tačiau gesinti degantį paspirtuką nėra paprasta – elektronika ir baterijų celės yra po korpusu ir jas greitai atverti yra sudėtinga. Geriausias sprendimas tokį gaisro židinį gesinti gausiu vandens kiekiu, kuo greičiau atšaldant baterijas. Jei paspirtukas gaisro metu yra įkraunamas, pradžioje reikia jį išjungti iš elektros tinklo.
Gaisrų gali būti daugiau
Vieno Vilniaus elektrinių paspirtukų serviso specialistas sako, kad užsidegusių paspirtukų gali būti gerokai daugiau, nei nurodoma statistikoje. „Gaisro atvejų skaičių reikėtų dauginti kokius dešimt kartų, nes ne visais atvejais gyventojai kviečia tarnybas – kartais pamato aprūkusią transporto priemonę, apsivalo ir gyvena toliau“, – sako specialistas.
Jis pažymi, kad kokybiškesni paspirtukai turi aktyvias balansavimo plokštes, kurios padeda apsaugoti baterijų celes nuo įkaitimo. Taip pat juose įdiegtos pažangios technologijos, kurios, celėms pradėjus kaisti, jas atjungia. Todėl prieš įsigyjant daiktą derėtų pasidomėti jo charakteristikomis, atsparumu, o naudojant elektrinį paspirtuką svarbiausia nevažiuoti per balas, lyjant lietui. Baterijai praradus sandarumą, dėl sąveikos su vandeniu transporto priemonė gali užsiliepsnoti.
Rašyti atsakymą